yabaddi napisał(a):
A mi się akurat ten model z dowolnym wybieraniem 6 skilli bardzo podoba. Z wcześniejszego nie byłem zadowolony bo moja gra byłaby skakaniem od jednego respeca do drugiego co kilka poziomów gdzie dobijałbym do mocniejszych (docelowych) skilli. A tak mogę raz, że sobie popróbować skille co i jak robią bez męczenia się z zakładaniem postaci od nowa, i dwa że w zależności od sytuacji w grze (np walki z bossem) mogę dostosować taktykę poprzez dobór skilli. Dla mnie bomba.
A runy? Hm.. Trochę mam mieszane uczucia co do tego planu Wilsona na "generic" runy. Owszem, randomisation wprowadza element zaskoczenia, niepewność i daje duży fun jak się w końcu trafi to coś ale z drugiej strony trzeba wcześniej przebrnąć przez wiele niepowodzeń. To co mnie martwi z tymi runami to sytuacja w końcówce gdzie runy rank 7 będą spadać rzadko. Wyobraźcie sobie, że zakładacie znalezioną runę - albo lepiej - runę zrobioną u Mystica z ciężko wyfarmowanych składników (mówimy tu o rozbijaniu ładnych paru legendary items) i zamiast tego co chcemy dostajemy gniota. Konsternacja, frustracja, zniechęcenie - tego się obawiam.
Z tym ze z takim systemem masz zajebisty Deadzone w rozwoju postaci na leveleach 25-60. Na 24 masz juz wszystko i jedyne co "dostaniesz" potem gdy dingniesz to swiecaca animacja. W D2 przez caly okres levelowania (1-99) czuc bylo progress postaci (choc czesto minimalny ale byl) bo za kazdy lvl dostawales 5pkt do statow i skillpointa. Treaz zostaje jedynie progress w postaci gearu.
Chyba ze mnie zaskocza i progress bedzie sie odbywal jakos np. poprzez questy na Nightmare i Hell albo bedzie jakies fajny twist na tym calym "Inferno", ktore imho jest wlasnie enigmatycznym Endgame w Diablo 3 o ktorym zawsze niewiele mowili. Fajnie by bylo gdyby to bylo cos wiecej niz Hell zer zwiekszonym lvl mobow. Narazie nic nie wiadomo i watpie abysmy sie dowiedzieli przed premiera.
Zmiana systemu run jak pisalem z jednej strony fajna bo to dodatkowy item type a z drugiej strony gg bo mozesz nie trafic takiej runy jak chcesz przez dwa lata w takim systemie. A terz sobie wyopbrazcie ze chcesz wyrunowac 20 skilli - 90% osob niestety skonczy na tym RMAH i Blizzard to doskonale wie. Mozna by bylo ten system zrevampowac lepiej.
PS. Po przemysleniu tego calego AH doszedlem do wniesku ze w sumei moglby on sobie nawet byc jesliby nie bylo wlasne takiego mega zachecania do korzystania z niego na kazdym kroku. POwinni imho robic odwrotnie (dla dobra gry - wala mnie ich dochody) - zachecac do korzystania z AH za golda. Wtedy handel za RM bylby dosc niszowy i ograniczylby sie naprawde tylko do tych osob ktore to naprawde lubia i ktore tak czy siak by to robily poprzez zewnetrzne site'y. Nie ma imho potrzeby zachecac do tego kazdego - niech gra pozostanie gra a Blizzard niech sobie zarobi na tych na ktorych do tej pory zarabialo D2jsp. Tak by moglo byc. Niestety atm z takim systemem jaki chca wprowadzic bedzie na odrot - nisza bedzie handel za golda.
Na forum BN czytalem juz pare fajnych, bardzo dlugich i wywazonych postow o tym jak zmienic system (nie usunac - zmienic) aby byl "tolerable" i nie zmienil gry w jeden wielki targ. Na serio tego jest duzo - ciekawe czy Blizzard poslucha fanow.
Pomyslow jest wiele min:
- podzial serwerow na RMAH a non-RMAH
- tagowanie itemkow przepuszczonych przez RM-AH
- brak tip-free wystawien przedmiotow
- wprowadzenie cen maxymalnych co zapobiegnie cenom z kosmosu zwlaszcza na poczatku
Zobaczymy co Blizzard zrobi. Dla mnie w obecnej postaci system jest neiakceptowalny w takiej grze, zreszta w zadnej grze by nie byl. Z pewnymi zmianami bedzie tolerable i taki jest ogolny wydzwiek wiekszosci community narazie. Ciekawe czy okaza sie ze leca tylko na kaze i all maja w dupie czy beda potrafili zrevampowac system (bo w usuniecie nie wierze - niestety) aby ludziom ktorzy graja i grali do tej pory "normalnie" (czyli jakies pewnie 90% playerbase mimo ze w przypadku D2 mowi sie o masowym kupowaniu przedmiotow - gowno prawda) nie psuc gry wciskajacymi sie wszedzie dolarami.
PS. Milego czytania sobciu.
