Widze ze jest lekki zainteresowanie gierka to moze opisze jeszcze pare rzeczy ktore mi sie podobaja lub ktore wyrozniaja te gre wsrod innych HnS (oprocz systemu skilli i mozliwosci kombinowania z buidami - Dual Wield czarownica (Witch) napierdalajaca psychical dmg rozdzkami z attack speedem rogue? W PoE jak najbardziej mozliwe... w dodatku fajnie to wyglada).
Bedzie wall of text ale pije sobie piwko przed kompem wiec mam czas.
1. WHITE ITEMS
A konkretnie jest ich W CHUJ. Dla kazdego tiera armorow sa conajmniej trzy rodzaje np. butow czy rekawic z roznymi wymaganiami samo STR/DEX/INT plus kombinacje np. STR/INT. Kazde z nich ma (lub bedzie mialo) inna nazwe i artwork i look na postaci. Daje to mega dowolnosc w doborze itemkow i ogromna roznorodnosc w dropach. Na serio tego jest w pizdu razu wiecej niz Diablo 2.
Bronie tak samo sa np. miecze pod DEX pod STR i kombinacje.
Do tego w planach jest wprowadzenie wyroznikow dla typow broni np. stun do maces.
Jako przyklad napisze ze gra jest atm zitemizowana tylko do lvl 60 a rodzajow np. butow jest ok. 90 sztuk. Roznych.
W broniach jest "troche" mniej bo po ok. 20 sztuk na weaponclass ale nie sa recyclingowane jak w Diablo 2 (Normal/Exceptional/Elite).
Na stronce jest spreadsheet ze statystykami wszytkich base itemow ingame (dostepny tylko dla bety) i uwierzcie mi - robi wrazenie. A bedzie jeszcze wiekszy.
2. PRZYDATNOSC WHITE ITEMS
To pierwsza gra HnS w jaka gram gdzie nie pomija sie bialego lootu. Ba... jest on bardzo wazny. Why? Sockety.
Czesto gesto lepiej jest znalezc zajebisty white z perfekcyjnym linkowaniem i kolorami socketow i zrobic z niego cudo za pomoca ugradeow Quality (odpowiednik slabej.doskonalej jakosci z D2) i craftingu niz miec drop 10 rare z bossa.
Moglbym to porownac do szukania eterycznego 6socketowca pod Breath of The Dying w Diablo 2.
Tylko ze tu robi sie to caly czas, po paru godzinach grania instynktownie przelatujesz kursorem po itemkach czy cos fajnego nie lezy w "crapie".
BTW. nie trzeba podnosic lootu aby zabaczyc staty - jest znany z MMO tooltip w rogu ekranu.
3. CRAFTING
Po pierwsze jest przydatny. Nawet za bardzo przydatny. Atm bez niego jest kurewsko ciezko na Hell (pisze tak bo ich nazwy sa za dlugie i za trudne do zapamietania) i wzwyz (sa 4 poziomy trudnosci). Nie silono tu sie na zintegrowanie craftingu z fabula jak w Diablo 3 itp... poprostu z mobkow wylatuja "matsy" w postaci orbow, ktore uzyte na itemkach wywoluja pewne efekty (podobne to do Kostki Horadrmimow w sumie troche). Z tego co juz widzialem mozna: upgradeowac quality itemow (zwieksza base armor/dmg), upgradeowac Flaski (potiony), rerollowac mody na itemach, dodawac mody do juz istniejacych (super sprawa), czyscic itemki do stanu "white" (wbrew pozorom przydatne - za duzo tlumaczenia czemu), upgradeowac White->magic->rare, rerollowac sockety, itd...
System prosty, intuicyjny i dajacy w uj mozlwosci ingerencji w to co juz droplo i jeszcze wiecej wkurwienia bo wiekszosc jest oparta o RNG.
4. HANDEL I TYP WALUTY
Nie ma golda ingame. End of story. I teraz najlepszy trick... currency u vendorow i do handlu miedzy playersami sa.... matsy do craftingu (orby). Jak narazie sprawdza sie to dosc dobrze ale jest atm malo graczy wiec sie nie wypowiem jak bedzie pozniej. System jest na tyle dobry ze nie bedzie tu raczej inflacji golda jak w D2 bo uwierzcie mi - craftingowych matsow nigdy za wiele.
Ofc w grze nie ma czegos takiego jak soulbound items, wymieniac mozna wszytko.
5. SYSTEM POTIONOW
Potion to item w tej grze. Moga wystepowac w rodziajach magic i unique (rare bylby podobno za trudny do zbalansowania). Potki maja "charges", kazdy heal zabiera iles charges a charges odnawiaja sie w tempie 1 zabity mob = 1 charge. Przecietny heal zabiera (bez modyfikatorow) 8-15 charges w zaleznosci od itemka.
Niektore potiony sa calkiem fajne mp. dispel zamrozenia podczas picia, wymiana 100 wiecej many regeneruje ale zabiera taka wartosc z HP, knocback podczas dzialania heala, X% efektu przechodzi na miniony, itp...
W tej chwili najbardziej OP itemkiem ingame w becie jest wlasnie unikalna flaszka HP, ktora daje calkowita niesmiertelnosc podczas picia (na 2 sekundy przy czym mozna ja przyspamic 5 razy zanim sie wyczerpie). Ofc ten item zostanie usuniety bo dali go zeby przetestowac efekt "immune na wszytko".
Inne unikalne rzeczy tak jak wlasnie system skilli w gemach i socketach modyfikowanych przez Support Gemy podobnie jak Runestones w D3 modyfikuja skille (z tym ze tu mozna podpiac pod jeden skill XX efektow nie tylko jeden - ogranicza cie liczba i kombinacje socketow w itemach i koszt many, ktory rosnie czasem MOCNO po takich zabiegach), ogromne drzewko passive skilli, system Lig, ktore beda takimi grami w grze, PvP itp.. byly juz opisane wczesniej albo sa szeroko opisane na stronce (np. PvP tutaj:
http://www.pathofexile.com/news/dev-diary/ )
Reasumujac gierka atm juz jest calkiem fajna, ma sporo fajnych pomyslow, z tego co widze grajac juz teraz poziomem mozliwej kustomizacji i skomplikowaniem daje mocno rade (w skillach i itemach az za mocno a to moze dopiero z 50% tego co zapowiadaja) a co z tego wyjdzie to zobaczymy.
Napewno devsi maja solidna wizje i z tego co widac w becie realizuja ja sobie powoli i co najwazniejsze realizuja dobrze bo gierka jest mocno grywalna.
Imho bedzie kawal dobrego HnS z tego PoE. A ze nie nazywa sie Diablo i animacje sa niektore slabe? Mi to nie przeszkadza.
TL DR version ---> Wrazenia z Bety = Kabraxis Approved.
BTW. Dolozyli opisy skilli dostepnych atm w becie (okolo 30 sztuk, docelowo 100+ - info ingame od devsow)
STRENGTH:
http://www.pathofexile.com/skills/strength
DEXTERITY:
http://www.pathofexile.com/skills/dexterity
INTELLIGENCE:
http://www.pathofexile.com/skills/intelligence