Mendol napisał(a):
jak tam riven ktos pogral? fajna?
W skrócie: trudna, zabawna, trudna, zbalansowana
Dłuższa wersja:
"Inna" że tak to określę, jeszcze do końca sam nie ogarnąłem (albo mam tragiczne gry albo dobre), ale rzeczywiście udało się Riotowi częściowo oddać styl mordoklepki przy niej.
Wszystkie skille low cd, dwa dodatkowo przemieszczają cię na krótkie dystanse, kluczowe jest ich odpowiednie użytkowanie, a nie spam wszystkiego po kolei.
Skille:
Q:
-Mały dmg, mały promień AoE, nie resetuje ataku tzn jak nie wyczujesz rytmu to aktualnie tracisz autoatak, w zergu trudno prawidłowo wymierzyć przez to że zależnie czy masz kogoś pod kursorem to lecisz w jego kierunku, jak nie to w kierunku w który odwrócona jest postać (powinno być zawsze do kursora IMO)
+Przemieszcza cię (3 x Q = 1-2s 550 dystansu czy coś), szybko wbija passive, przy dobrze wyczutym rytmie to są tak jakby 3 dodatkowe autoataki, knockback przerywa channelingi, można uzywać do ucieczki/pościgu, unikania skillshotów, przemieszczania się po mapie etc
W:
-Mały range, b.krótki cc
+Low cd, spory dmg
E:
-zajebiście krótki dystans, słaby i krótki shield
+Low cd, spammable.
R:
-Trudno sie przyzwyczaić do ulti na low cd ktore trwa 15s,
+20% bonus dmg!!!!, wiekszy range ataków, no i bat na uciekinierów
Parę uwag:
Riven jest bardzo squishy, trzeba iść w def dosyć mocno, jak dostaniesz cc to praktycznie zgon gwarantowany. Za to całkiem nieźle ucieka, o ile udaje ci się unikać cc właśnie, naprawdę ciężko ją złapać.
Timing i celowanie "Q" to podstawa, bez tego nie da się nią dobrze grać.
"E" to w zasadzie nie dash - to nie skill którego używasz 1-2 razy w czasie walki żeby dopaść kogoś przez 1/3 ekranu. Zamiast tego spamujesz to podczas teamfightu co cd (5s z cdr) żeby unikać aoe/skillshotów wbić shielda, przemieszczając się na małym obszarze.
"W" daje dobre rezultaty tylko jak dobrze opanujesz pozostałe dwa skille, wtedy naprawdę zaczyna być bardzo denerwujące i bolesne dla przeciwnika.
R:Ciężko się przestawić: to ulti trwa 15s i naprawdę nie należy go oszczędzać na koniec bo daje ogromny bonus do dmg przez całe 15s. Nie tylko ja mam ten problem, jak widzę inne osoby grające z nią to też kiszą to ulti dla active, kiedy active to akurat najsłabsza cześć tego skilla.
Nie dawać jej trinity
Nie dawać atk speed. Tyle słowem teorii, teraz żeby wprowadzenie tego w życie nie było takie trudne...