Isengrim napisał(a):
No nie gadaj że da się cały zestaw skili odpalić w tej samej sekundzie. Domyślam się że cast jednego skila blokuje pozostałe.
Rację ma iniside - w GW nie ma Global Cooldown. Jest jednak bardzo mało instantów. Dynamika walki jest ograniczana przez animację castu/ataku, przez co ma się wrażenie, że jest bardzo płynna. Szczególnie widoczne jest to podczas gry klasami opartymi na spamowaniu spellami (jak monk), gdy mamy na pasku np 2 castujące się 1/4s skille. Równocześnie ogromną różnicę robią wszelkie przyspieszacze cast skilli.
Większość skilli ustawia się w kolejce i castują się zaraz jeden po drugim. Nie odnosi się to jednak do wszystkich. Osobną grupę stanowią tzw stance, które są instantami i uruchamiają się nawet w trakcie używania innego skilla. Są sytuacje, gdy miało to spore znaczenie - np ja na swoim rytualiście uruchamiałam Serpent's Quickness (przyspiesza recharge) zaraz pod koniec castowania item spella obniżającego mi koszt spelli. Gdybym musiała to robić jeden po drugim, miałabym je na styk - a tak, zyskiwałam 2-3s zapasu. W PvP w ogóle jest to przydatne, choćby po to by wrzucić jakiś obronny stance gdy podbiega wrogi warrior, a my akurat castujemy jakiegoś heala na ally. To takie przykłady.
Podsumowując: w GW nie ma GCD, ale też nie oznacza to, że możemy wrzucić wszystkie spelle na raz. Po prostu wszystko jest zaprojektowane tak, że wychodzi to zgrabnie i naturalnie.