Wszystko zależy od tego jak rozwijasz technologie. Najważniejsze do przetrwania jest zwiększenie liczebności produkowanych jednostek (drill,formations itp) + łucznictwo i jego dalsze etapy. Innych gałęzi technologicznych też nie można olać, kwestia odpowiednich wyborów ( tu można eksperymentować)
Przydają się też zbroje i bronie, ale da się bez tego. W pierwszej becie hirosi byli 1 osobowymi armiami, teraz sa bardzo słabi w porównaniu z wczesniejszym bulidem.
Ich glównym zadaniem (według mnie) obecnie jest support armii. Powinieneś na starcie (zanim spotkasz przeciwników) wylewelowac tak z 2-3 czampów. ALE nie rozwijaj ich do walki wręcz czy tankowania, tylko support po przez czary (obrona or attak) or skile. Każdemu czempowi daj od 3 do 5 jednostek (ja mam np: w każdej armi 1-2 do brania na klate + reszta łucznicy lub magowie).
WAŻNE> każdy czemp w twojej armii zmiejsza expa o polowę. Idelane rozwiązanie to 1 czemp na 1 armię> maksymilizacja expa.
W początkowej fazie wojny musisz nastawić się na obronę (w każdym mieście 1 czamp +3-6 obrońców + milicja(oni z automatu 1 szt za każdy poziom miasta) + dobrze mieć Guardian statue+ sacrifice altar(w imperium)> dodatkowi potęzni obońcy. W czasie , gdy miasta się bronią( czempy i jednostki zdobywaja exp i lev) Ty wraz z elitą prowadź wypady/ przejmuj miasta wroga.
Pamiętaj ,że przeciwnik (ty zreszta też) ma spore bonusy podczas obrony miasta (czym lepsze fortyfikacje i upgrejdy tym trudniej wygrać, a jak sa tam hirosi to naprawę bywa ciężko). Musisz mieć przewagę (liczebną jak i jakościową) do tego warto walnąc enczanty na najlepszy jednostki i bohatera (do obrony jak i attaku wg uznania).
Dobrą taktyką, jest zdobycie i zniszczenie miasta (jeśli masz juz pare dobrze prosperujacych miast).
Wojny z silniejszym nie wygrasz jesli nie będziesz bronil swoich surowców. Do tego najlepiej nadaje się konnnica ( traity które zwiekszaja inicjatywe i dmg + zsięg<nie wiem czy obecnie jest ten trait bo czesc usuneli>). Nią przechwytujesz (z reguły przeciwnik puszcza najtansza chołotę do zniszczenia surowców) wroge oddziały. Minimum 2-3 jednostki konnicy (czym lepiej wyposażona tym gorzej dla przeciwnika) na armię. Jeśli mamy zbędnych czempionów (zdarzają się gry ,że jest ich 2 razy więcej niż trza do zwerbowania) to warto takich słabych dac do grup z jazdą ( i niech zdobywają sobie expa).
Dodatkowym problemem jest kasa i surowce. Po 1. patrz co stawiasz w swoim mieście(miastach). Większość budunków raz ,że kosztuje przy budowie to poźniej jeszcze ich utrzymanie (od 1 do 3 golda). Stawianie na pałe kazdego budynku jaki możem wybudować doprowadzi na 100 % do bankructwa .
2. Dobrze postawic miasto na polu z meteriałami 3 lub 4 (szybsza produkcja) oraz z żarciem 3-4 ( takie pole to jak znależść 4 listna koniczynke
). W niedalekim sąsiedztwie dobrze mieć kryształy i żelazo (tak, aby zostalem objete murem w poźniejszej fazie rozrostu miasta, uchronie je to przed zniszczeniem). ( punkt 1 powinien byc 2 ,ale juz nie bede zmieniac )
3. Przejmuj każdy przydatny surowiec (budujesz pionierów i obok surowca budujesz z nich outpost). Konnicy nie zrobisz nie mając konni or lepszych mountów wargów. Kopalnie złota sa bardzo miłe (od +3 do +9 jesli się nie myle kasy co turę). Staraj się przejąc każdy shard , który jest pod twoja specjalizacje (magia). Jeśli jestes fire magiem to czary ognia beda potezniejsze z kazdym fire shardem, no i za każdy shard masz + 2 do many( jak się rozkreci wojna na calego to bardzo szybko sie ja traci).
Idealne miejsce na 1 miasto to takie : pole daje po 5 materiałów i żarcia, w pobliżu jest krysztal, żelazo, złoto, dodatkowe pole z żarciem (kilka rodzaji), shard + rzeka(mozliwośc wybudowania doków(kasa i żarcie).
Ogromne znaczenie maja tez traity jakie wybierasz dla swojego bohatera (jeśli na starcie sam go robisz). Trait zmiejszający koszt produkcji wojska + jego utrzymanie o 20%> must have. Jeśli chcesz mieć magiczne jednostki, typu forest drake , smoki itp > serpent packt.
Reszta wedlug uznania. Aby stworzyć nowapostac w nowym państwie trza kilknąc new (po wyborze kreacji bohatera). To tak pisze , gdyby ktos nie zauważył.
Odnośnie tworzenia postaci, obecnie leweluje sie bardzo powoli i nie wymaksuje sie paru szkól magii. Najlepiej specjalizować się w 1 max dwóch( grając imperium biore magię śmierci< mega potęzne czary na chyba na 5-7 poziomie> oraz magie ziemi (tremor, earth elemental, earthquake, stone skin itp)
Mozliwe ,że dyplomacja jest ciekawą opcja, ale ja zawsze stawiam sprawy na ostrzu noża
O ile sie orientuje to raczej opcja dla hardcorów , którzy sie lubuja w takich możliwościach.
Dobrze jest bawic się w save/load przed lev up bohatera/czempa/miasta( stare gry jak eye of the beholder
, łezka w oku...). Dlaczego? Ponieważ, skile/bonusowe budynki , są podzielone na 3 grupy: common, uncommon i rare (aczkolwiek, trzeba się wczytać bo czasami common będzie lepszy niż rare).
Zalecam przeczytać ze zrozumieniem każdy opis skila/czaru(zwlaszcza tych globalnych)! Ja miałem parę razy zonk, ponieważ nie doczytałem