Co do bonusów to radom, ale jeśli pole jest mocno zielone i niedaleko jest dodatkowe żarcie ( do wybudowania w późniejszym czasie) to takie pole będzie miało 5. Podobnie z materiałami> niedaleko gliny poziom będzie 5. Aczkolwiek to może być przypadek.
Co do tych frakcji , którymi grałeś (królestwa) to nie wiem cz y są OP. Ja preferuje Imperium (Wraithy) i nie gram gotowymi bohaterami. Wole sam ich stworzyć.
Jeśli odpalisz grę na Hardzie( i ustawisz rzeczywiście 4-6
przeciwników na Hardzie/Radiculus) + resztę opcji na maxa (max neutrali, mało surowców) i to wygrasz w parę dni to szacun. Mnie zajęło rozwalenie 6 przeciwników na chellengu/hardzie 8dni (raporty z przebiegu gry i screeny tu na forum). AI na hardzie i rad zalewa takimi ilościami, że ciężko się obronić, a jak wpadnie swoim bohaterem+czempy podlevelowane to jest hardcor>miasto bez obrony w postaci czempow z przydatnymi czarami padnie na 100%.
Teraz zacząłem grę dobrymi i idzie mi jak po grudzie na chellengu. Walczę tylko z 1 przeciwnikiem jak na razie i z nutralami. (jak mnie inni znajda to przechlapane, jedyna nadzieja ,że się wezmą za łby między sobą)
Co do AI na razie jest w powijakach (w becie 1 według mnie było lepsze AI, ale nie umiało korzystać z czarów). Ta beta 2 to raczej testowanie zoptymalizowanego silnika po 1 becie (która dość często craszowala>parę razy na dzień)+ dodali troszkę contentu. W ten czwartek ma być beta 2B, może byc ciekawiej, ale dopiero beta 3(wiosna, może w ciągu miecha) przyniesie poważniejsze zmiany w zakresie contentu. 4 to będzie coś i na jej podstawie będą się zastanawiać wydajemy or testujemy i upgrejdujemy dalej (ale to lato).
http://forums.elementalgame.com/419478 warto przeczytać (jeśli nie czytaliście jeszcze)