Mam do napisania program, który będzię grą planszową. Ogólnie nie jest to masakrycznie trudne ale mam jeden problem. Domyślnie program ma zawierać 3 klasy : gra, gracz, plansza
Ja mam problem z klasą plansza. Ta część programu na po pierwsze rysować planszę wyglądającą tak:
|
|||
|||||
|||||||
Taką funkcję napisałem rzecz jasna. Problem jednak w tym, że muszę też napisać funkcję, której zadaniem będzie skreślenie odpowiednich kresek z odpowiedniego wiersza(można skreślać tylko z jednego). Domyślam się, że skreślanie mogłoby się odbywać poprzez modyfikowanie wartości tablicy "stangry" ale nie mam pomysłu jak to zrobić. Dodatkowo założenie jest takie, że żadna z dunkcji nie przyjmuje wartości z klawiatury. Ona ma tylko skreślać (mowa o klasie "plansza"). Jest ktoś w stanie pomóc z forumowych speców od programowania? Oczywiście trzeba się pobawić z zwracaniem parametrów przez tą funkcję żeby to w ogóle działało. Pewnie pierdoła jakaś
Cytuj:
#include <iostream>
using namespace std;
class plansza
{
int stangry [4];
public:
plansza();
void wyswietl();
int skresl(int k, int r);
};
plansza::plansza()
{
stangry[0]=1;
stangry[1]=3;
stangry[2]=5;
stangry[3]=9;
}
int plansza::skresl(?????)
{
?????
}
void plansza::wyswietl()
{
for (int i=0; i< 4; i ++)
{
for (int j=0; j< stangry[i]; j++)
{
cout <<" | ";
}
cout<<endl;
}
int main()
{
plansza a;
a.wyswietl();
a.skresl();
return 0;
}