mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2012, 18:43 
Cytuj  
Wydzielone z wątku o forumowym radio

Już tłumaczyłem.
To że twój skromny zasób leksykalny nie obejmuje słówka paradygmat, to twój problem.
"Paradygmat WoW" to zbiór zasad, takich jak linearność rozwoju postaci, levele, raidy,quest huby, linearność questów, podział na levelowanie i endgame. Te wszystkie elementy występują w WoW i występują w innych mmo. Są powszechnie przyjętym paradygmatem "jakie powinno być mmo". Są różnice w szczegółach, ale te różnice funkcjonują w tym samym paradygmacie (zamiana klas na archetypy - to dalej rozwój postaci wedle linii wytyczonych przez devsów). Zazwyczaj używa się określenia "klon WoWa", ale potem zawsze fanboje powiedzą "nie, jest zupełnie inny - nie ma raidów!!!" albo "nie ma xserver dungeonów111" A każdy widzi że to "jak WoW".
Słowko "paradygmat" po prostu upraszcza dyskusję, pozwalając się skupić na meritum sprawy. :D


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2012, 20:02 
Cytuj  
Ostre naduzycie ;[

Od razu wyobrazilem sobie hipstera ktory przestal ubierac sie w lumpeksach i zaczal w smietnikach, "bo w lumpeksie to teraz kazdy chodzi".


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

****
Avatar użytkownika

Posty: 1157
Dołączył(a): 8.03.2005
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2012, 20:45 
Cytuj  
Wow to nie jest pierwowzor. Wow to uproszczony klon everquesta od ktorego praktycznie wszystko sie zaczelo.


Btw - hurri znudzilo Cie Dj-wanie ? Pociagnij ten pomysl dalej a napewno cos sie urodzi, pare dobrych premier niedlugo wiec material na ciekawe rozmowy w bitewnym toku gry, ciekawe dyskusje mozna by pociagnac.


_________________
OrleOko czuwa...

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2012, 00:19 
Cytuj  
eagleeyes napisał(a):
Wow to nie jest pierwowzor. Wow to uproszczony klon everquesta od ktorego praktycznie wszystko sie zaczelo.
.

Paradygmat WoW to desygnat obejmujący WoW, EQ i resztę. Resztę zgodną z paradygmatem WoW.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

**

Posty: 462
Dołączył(a): 22.06.2004
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2012, 08:40 
Cytuj  
Po uja wam radio?
Podcasty nagrywajcie i napieprzajcie się słownie to ludzie zaczną słuchać.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2012, 11:18 
Cytuj  
eagleeyes napisał(a):
Wow to nie jest pierwowzor. Wow to uproszczony klon everquesta od ktorego praktycznie wszystko sie zaczelo.




A everquest to uproszczony klon Ultimy Online. Tak sięgając wstecz dojdziemy do matki wszelkich gier - tadam!!!11 Tibia Online?

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2012, 13:18 
Cytuj  
Debil online...


_________________
Χ Ξ Σ

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2012, 13:52 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
A everquest to uproszczony klon Ultimy Online. (...)

nie klon a paradygmat :wink:

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2012, 14:59 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
A everquest to uproszczony klon Ultimy Online.

Bzdura. W UO nie ma leveli, a kazdego skilla rozwija sie indywidualnie poprzez jego uzywanie. Everquest to zupelnie inna produkcja, opierajaca sie na zupelnie innych zalozeniach. EQ i UO to zupelnie rozne dwa systemy gier MMO, od EQ wyszly wszystkie dzisiejsze levelowki rozpoczynajac od WoWa, UO mialo bardzo malo nasladowcow (SWG preNGE, DFO) ze wzgledu na duzo wieksza komplikację rozwoju postaci i zaangazowania w nią.

X.


_________________
http://zaginiony.net

****
Avatar użytkownika

Posty: 1438
Dołączył(a): 23.03.2007
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 08:30 
Cytuj  
Xanth napisał(a):
ze wzgledu na duzo wieksza komplikację rozwoju postaci i zaangazowania w nią.
X.


Gry z levelami tez mozna zrobic skomplikowane vide twinkowanie w AO czy fity w EVE.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 08:33 
Cytuj  
chyba nie zrozumiałem Twojego posta.

W Eve nie masz leveli.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 10:24 
Cytuj  
Sparth2 napisał(a):
Gry z levelami tez mozna zrobic skomplikowane

Jedno nie przeczy drugiemu. Ja tylko wskazalem, dlaczego tak malo jest klonow UO, a tak duzo klonow EQ.

X.

PS. Trzeci system, ktory powstal obok UO i EQ to EVE. Nie wpisuje sie w zaden w dwa powyzsze (i poki co nie ma nasladowcow).
PS2. Byly (są) oczywiscie takze hybrydy, czyli levelowki z indywidualnym rozwojem skilli (np. Neocron), co nie zmienia faktu, ze UO i EQ to dwa kompletnie rozne systemy rozwoju postaci.


_________________
http://zaginiony.net

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 11:15 
Cytuj  
przeniesienie gry o stopniu komplikacji UO zajelo by lata , i lata beta testow , do tego bylo by finansowo nie pewne


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 11:47 
Cytuj  
Aaa tam Aldatha, twierdzisz, że kiedyś się dało a teraz już nie - bo zbyt skomplikowane?

Ja podziwiam twórców Eve Online - mimo, że nie gram już od kilku lat. To co tworzą to jest co niesamowitego. Co lepsze - cały czas szlifują i rozwijają swój produkt, podczas gdy reszta konkurencji wypuszcza nowe tytuły (które zresztą padają jak muchy..)
btw. http://www.eurogamer.net/articles/2012- ... -brilliant

jak dla mnie epic - żałuję, że nie gram :)


Ostatnio edytowano 29 kwi 2012, 11:48 przez Mark24, łącznie edytowano 1 raz
******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 11:47 
Cytuj  
Xanth napisał(a):
Sparth2 napisał(a):
PS. Trzeci system, ktory powstal obok UO i EQ to EVE. Nie wpisuje sie w zaden w dwa powyzsze (i poki co nie ma nasladowcow).

Perpetuum Online? ;]


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 11:52 
Cytuj  
i nie widzę żadnego większego skomplikowania w grach bez leveli - wszystko zależy jak to sobie tam twórcy rozplanują. Albo rąbiąc drzewo rośnie Ci skill w Axe, Strength, etc. albo rąbiąc drzewo rośnie Ci XP, po czym jest ding i możesz sobie dodać punkcik do Axe, Strength, a nawet sprintu.
Pierwszy system tak na oko trochę bardziej upierdliwy i z chęcią w coś takiego bym aktualnie zagrał :)
Ale oba systemy sprowadzają się w praktyce do tego samego.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 12:35 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
przeniesienie gry o stopniu komplikacji UO zajelo by lata , i lata beta testow , do tego bylo by finansowo nie pewne

UO nie jest aż tak bardzo skomplkowaną grą. Zreszta dlaczego miałoby sie nie dać ?

Zreszta, zarowno level jak i rozwijanie indywidualnych skili to glupie systemy. Za to bardzo podobne w załozeniach. W levelowkach (pomijajac hybrydy), rozwija sie jeden główny skill (level), a w tzw. skill-based rozwija sie dziesiatki małych leveli.. Co jest imo jeszcze durniejsze.
Największa różnica wynika z tego, ze content do system skill-based jest inaczej zaprojektowany niż do levelowek. (chociażby dlatego, że w przypadku leveli automatycznie sie zakłada ze level == wiekszy power, najlepiej zautmatyzowany przez projektanta, zeby sie biedny gracz przypadkiem nie pogubił od nadmiaru opcji..).
Level to zło. Wyjebać. Skile rozwijana poprzez używanie to zło jeszcze większe. Wyjebać.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 12:57 
Cytuj  
Levele wcale nie musza byc zle, o ile nie sa wpisane w mechanike gry (np. debuff do toHit tylko dlatego, ze atakuje wyzszy level).


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 13:18 
Cytuj  
Ravushimo napisał(a):
Xanth napisał(a):
Sparth2 napisał(a):
PS. Trzeci system, ktory powstal obok UO i EQ to EVE. Nie wpisuje sie w zaden w dwa powyzsze (i poki co nie ma nasladowcow).

Perpetuum Online? ;]

no i Football Manager Live ktory jest juz martwy [*]

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 29 kwi 2012, 14:25 
Cytuj  
Arturnik napisał(a):
no i Football Manager Live ktory jest juz martwy [*]

o wlasnie, a wielka szkoda bo tbh nie byl taki zly i mial normalny abonament


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.