candidoser napisał(a):
True, jest jednak zasadnicza roznica. Przy skill based grze, moge sobie (prawie) od razu wejsc na pvp i grac na przyzwoitym poziomie.
Pod warunkiem, że jesteś osobą, która dużo gra w 'skill-based' gry, a jest bardzo dużo graczy, którzy w takie gry nie grają w ogóle lub grają mało albo też mają długie przerwy pomiędzy grą w takie tytuły.
Cytuj:
Przy gear based jest to niemozliwe, bo musze spedzic najpierw xx dni/tyg/miesiecy na farmie itemkow. No chyba, ze bedzie RMAH - ale przeciez to ZUO.
Jeżeli gra jest gear based, a ty nie lubisz 'zdobywać' lub 'farmić' gear-u to błędem jest to, że grasz w taką grę której mechanik nie akceptujesz, a nie problem jest z samą grą. Imho.
Do niedawna wytłumaczeniem jeszcze było, że wszystkie praktycznie mmorpg-i były gear based i jak ktoś chciał pograć w skill based mmorpg-a to po prostu nie miał w co pograć.
Ta sytuacja się zmienia teraz.
====================================
Mi tylko zależy na tym, żeby z jednej skrajności pt. "prawie wszystkie mmorpg-i są gear based" nie zmieniło się w skrajność pt"prawie wszystkie mmorpg-i są skill based".
Dlatego jestem za tym aby nie było jednego dominującego tytułu czy jednego dominującego business model - bo chcę mieć możliwość grania w różne mmorpg-i.
Nie sądzę też, abym był takim wyjątkiem, który potrafi mieć fun i z gear-based i z skill-based gier.
Dla mnie to tylko jest jeden z elementów gry, mającym podobną 'wagę' co kilka innych.