Poprawa będzie widoczna tylko jeżeli aplikacja będzie korzystać i odnosić korzyści z adresowania dużych ilości pamięci - tu jest głównie mus na 64-bitowe. Większość dzisiejszych gier by nie skorzystało bo i tak są skrojone na limit 4 gb ramu + vram-u łącznie.
Jednak to się musi zmienić, bo dzisiejsze top karty mają po 2 gb (gf 670 gb i 680) lub nawet 3 gb (radki 79xx).
A limit 4GB jest wspólny dla ramu i vramu - jeżeli masz np. 8 GB ramu i 2 GB na karcie graficznej to i tak z tych 10 gb max 4 gb będzie gra mogła wykorzystać. I tak gry są pisane, bo muszą.
Aplikacje - korzystanie z kompresji /dekompresji jest dużo szybsze na 64 bitach. Czy na encoding np. plików video to się przekłada to nie wiem :/
Dla aplikacji biurowych 64-bity nie mają specjalnie znaczenia, chyba.
Inne sprawa jest pewnie z programami graficznymi, do tworzenia animacji, etc ale tylko zgaduję.
==========
Niby ponoć 64-bitowy klient WoW-a ma wyższy o kilka klatek minimalny framerate. Średni i maksymalny framerate zostały podobne. Choć wszystko się okażę jak MOP wyjdzie i testy będą porządne zrobione.
===========
Same 64-bity to po prostu konieczność. Nie tyle, że same w sobie coś zmieniają, chodzi o to aby móc po prostu wykorzystać ten cały RAM na płytach głównych i kartach.
W sprawie wykorzystywanie instrukcji stricte 64-bitowych to się nie wypowiem czy jakaś korzyść by mogła z tego być bo nie wiem i się nie znam.
Bo hardwarowo i pod względem OS - już od wielu lat jest 64-bit ready.
==============
Zresztą chyba każdy tu na forum ma kompa 64-bit ready.
No chyba, że gracie na Athlonach XP, starszych Atomach albo procesorach VIA