mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 19 sie 2012, 13:21 
Cytuj  
@Iniside Ladna czolga. Bylo troche dlubania :)


_________________
BF3: hungrymumin

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 19 sie 2012, 13:31 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):
Kolejna asura:
Obrazek


ładne oczy, ale reszte to zrobilas na odwal sie :)


_________________



**

Posty: 261
Dołączył(a): 21.02.2010
Offline
PostNapisane: 25 sie 2012, 18:03 
Cytuj  
Chcę zacząć dłubać w 3ds max'ie, ale moja wiedza w tym temacie jest zerowa. Możecie polecić coś na początek, jakiś konkretny tutorial z podstawami podstaw albo jakaś książka.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 25 sie 2012, 18:46 
Cytuj  
A jakie masz wczesniejsze doswiadczenie?


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 261
Dołączył(a): 21.02.2010
Offline
PostNapisane: 25 sie 2012, 18:56 
Cytuj  
Żadne, nigdy nic w 3d nie robiłem. W sumie to nawet nie wiem czy próbować w maxie czy w czymś innym. Jak pisałem, podstawy podstaw.


_________________
Obrazek

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 25 sie 2012, 19:08 
Cytuj  
a co za różnica?
Same podstawy modelingu - po opanowaniu tej książki będziesz robił takie czołgi posklejane z podstawowych brył jak inside - tak naprawdę to to są podstawy podstaw:
3d Studio Max w praktyce (armata - gdzie uczysz się wszystkiego po trochę, łódka - trochę bardziej skomplikowany modelling z podstawowymi krzywymi)
książka jest o tyle dobra, że nie nudzi kompletnie - problem może być z różnicami w GUI bo opis w książce dotyczy starej wersji 3d Max-a
Osobiście potem przerobiłbym drugą część:
3d studio max - doskonałość i precyzja

Obie książki łyka się (przy PC z 3d Maxem) w 2-3 tygodnie i dają bardzo solidne podstawy modellingu.

Dalej to zależy w którą stronę zamierzasz iść:
modelowanie: 3d Max 4 techniki Modelowania - takie rozwinięcie, tricki, etc.
tutoriale w necie o modelowaniu lowpoly (na potrzeby gier - zaczynają się schody)
tutoriale w necie o modelowaniu organic (osobiście na tym kiedyś padłem)

efekty specjalne:
3d Studio Max FX
3d Studio Max Magia Efektów

Animacja:
3d Studio Max Czarna Księga Animatora to cały czas must have dla każdego kto będzie próbował animacji

+ angielskie pozycje:
3d Max modelling for games
Poly-modelling with 3d max

Odpuść sobie ksiażki z napisem "bible", "inside" - bo to tak naprawdę encyklopedyczny opis funkcji - przydatność zerowa.
btw. nie dawaj sie też nabierać i nie kupuj wszystkiego jak leci - dużo książek wychodzi co kilka lat w niezmienionej praktycznie formie oprócz samego tytułu - takie odświeżenie pozycji pod kątem nowego GUI w nowym 3d Max-ie.


A tak w ogóle to co się stało z Maya? Jak siedziałem w 3d max-ie to "spece" siedzieli własnie w Mayi, a 3d max miał lata moment odejść w niepamięć...

**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 01:45 
Cytuj  
Mark24 stary co ty bredzisz...

Ksiazka? W dobie internetu i powszechnych serwisow platnych i bezplatnych z tutkami? Archaizm! Wyajatkiem sa niektore specjalistyczne pozcyje, a i tak wiekszosc zawiera materialy wideo.

Ksiazka do 3ds maxa must have dla animator? Really? Takie wlasnie pojecie o animacji maja ludzie w Polsce. Nawet w PI jest kilka osob, ktore to ogarniaja. Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia.

Reasumuja Mark24, twoj post pochodzi chyba sprzed 10 lat...


@svr co chcialbys robic w takim 3d? Modele, Animacje,Motion, Wizualizacje, Efekty, Ciecze... jesli odpowiesz na to pytanie, okreslenie sciezki nauki i adekwatnego programu bedzie o wiele prostsze.

Zupelne podstawy programow i teorii 3D jest bardoz podobne w wiekszosci programow, bo zagadnienie jest to samo. Roznica polega na glownie na interfejsie. Narzedzia sa podobne uogulniajac.

Jesli jestes totalnei zielony, to wedlug mnie, najmilsze wejscie w temat oferuje Cinema 4D. Dobry i przejzysty interfejs, szybki renderer, ogromna baz tutkow i duze community.

Jak poszperasz po forach to znajdziesz obiegowe opinie o rozncyh softach. W wiekszosci to prawda, ale pamietaj, ze obecnie w kazdym pakiecie da sie zrobic wszsytko. Kwestia sposobu i latwosci.

Jeszcze raz zadaj sobie pytanie jaki jest twoj cel. Co w tym 3d chcesz robic.

Kilka stron ode mnie:
BAZA TUTORIAL do bardoz wielu programow i o bardzo wielu zagadnieniach:
http://www.digitaltutors.com/11/index.php
Tam tez mozesz wybrac sciezke nauki. Sami przedstawia Ci pok kolei odpowiednie zestawy.

BLOG z tutorialami, nowinkami i przykladowymi pracami:
http://lesterbanks.com/
Moj ulubiony chyba. Ogromna wiedza z wielu dziedzin.

After effects + Cinema 3D
Zarosniety hipster i tutki:
http://greyscalegorilla.com/blog/

e-SZKOLA ANIMACJI
i mam na mysli animacje, a nie jakies pierdolenie o modelowaniu do gier
http://www.animationmentor.com/
droga, ok 80k pln

Tansza juz nie dzialajaca, ale wciaz zawiera video tutki od jednego z najlepszych animator:
https://keithlango.com/animationclinic/cart/

oraz jego blog (Keith Lango):
http://keithlango.blogspot.com/

Ciekawe blogi o animacji:
http://www.olivier-ladeuix.com/blog/
http://www.cartoonbrew.com/

Na koniec forum skupiajace amatorow ale i najwiekszych fakerow w branzy:
http://forums.cgsociety.org/


Na poczatek wystarczy.


_________________
BF3: hungrymumin

******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 09:48 
Cytuj  
Japonka ma dobry program grafiki i animacji.


_________________
Obrazek

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 09:53 
Cytuj  
Svr pytał o książkę.
książka ma swoje zalety - imho do absolutnych podstaw do bardzo dobra rzecz.
Kopiowanie ruchów myszy z video tutoriali to nie to samo - trzeba rozumieć co się robi, kopiując ruchy po prostu po pewnym czasie zaczynamy robić to bezmyślnie. Dlatego imho video tutoriale na początek to strzał w kolano. Potem owszem.

A książka zawsze się lepiej sprawdza niż alt-tabowanie co 10-20s. Do tego komentarz czy wyjaśnienia można sobie poczytać w pociagu ;)

Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia.
o czym ty piszesz? gostek się pyta o podstawy a ty wyjeżdżasz z animacją na miarę pixar-a...

Imho jak się nie ma talentu to zostaje modelling a i to podstawowy. Cała reszta to niestety talent wsparty odpowiednim artystycznym wykształceniem.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 10:53 
Cytuj  
anastol napisał(a):
.

Ksiazka do 3ds maxa must have dla animator? Really? Takie wlasnie pojecie o animacji maja ludzie w Polsce. Nawet w PI jest kilka osob, ktore to ogarniaja. Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia.
.

A ta firma Bagsińskiego? Platige Image. Oni animację chyba robią na naprawdę konkret poziomie?

edit:
dobra zauważyłem, że wspomniałeś PI przecież. ślepy jestem coś

****
Avatar użytkownika

Posty: 1283
Dołączył(a): 18.12.2007
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 12:16 
Cytuj  
Ja kiedy jeszcze bawiłem się z 3d, to chętnie zaglądałem na http://www.3d-palace.com/ chyba dalej jest spoko, sporo tutków, forum też żyje.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 12:51 
Cytuj  
Pytanie na wpół z dupy. Jakie studia polecacie dla kogoś kto ma ogarnięte jako tako modelowanie i animację 3D, ale chciałby załapać podstawy i potem się rozwijać?


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 12:54 
Cytuj  
http://www.pjwstk.edu.pl/


_________________
Obrazek

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 13:07 
Cytuj  
ponoć najlepsza w kraju - ale droga.

Imho nie opłaca się tego studiować - strata czasu i pieniędzy.
Tu akurat papierki są zbędne. Rób portfolio i odpisuj na oferty pracy. To wszystko.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:09 
Cytuj  
Może lepiej niech wypowiadają się osoby kompetentne...
PJWSTK nie ma nic ze specjalizacją 3D wspólnego...


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:13 
Cytuj  
http://www.pjwstk.edu.pl/?strona=1679


Jeżeli sądzisz, że gdziekolwiek na jakiejkolwiek polskiej uczelni wyższej jest wykładany stricte 3d Studio Max to puknij się w ten swój garnek.

******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:23 
Cytuj  
:roll:


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:23 
Cytuj  
Jest chociażby drimagine, które jednak jest dość chujowe.
PJWSTK nie skupia się na 3D i przede wszystkim nie jest to taka różowa szkółka.
Bardziej mnie interesowało czy na jakiś politechnikach/uniwerkach porządnych wprowadzono jakieś elementy z modelowaniem 3D, a nie o kolejne prywatne pipidówy, które kogoś tam i tak nie przeciągną przez podstawy, bo liczy się tylko kasa i łatwość przepychania kolejnych ton pseudostudentów.

Więc Mark - jak nie masz o czymś najmniejszego pojęcia to weź się proszę nie wypowiadaj. Zajmij się czymś na czym się znasz, a nie branżą informatyczną czy artystyczną, bo nie jesteś w tych kwestiach ŻADNYM autorytetem.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:27 
Cytuj  
Ty chyba trollujesz?

Japonka to jedna z najlepszych szkoła graficzna w Polsce, poza ASP, i to tylko w porównaniu z kilkoma kierunkami. Co do Animacji i 3D, to nie znajdziesz lepszej uczelni niż Japonka.

http://www.nauka.gov.pl/scientific-rese ... in-poland/

"First among private masters colleges was the Kozminski University in Warsaw, followed by the University of Social Sciences and Humanities in Warsaw and the Polish-Japanese Institute of Information Technology in Warsaw."


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 sie 2012, 16:35 
Cytuj  
Nefastus napisał(a):
Ty chyba trollujesz?

Japonka to najlepsza szkoła graficzna w Polsce, poza ASP, i to tylko w porównaniu z kilkoma kierunkami.

Grafika 2D != grafika 3D.
Akurat opinia o tym, że szkółka jest dość kiepska dotyczyła ogółu - jako informatyczna jest kiepska w porównaniu do byle jakiej renomowanej polibudy ;)
Pewna osoba poprosiła mnie by poszukać alternatywy dla drimagine, bo tam sobie w chuja nieźle przycinają.
A nie kłócę się z tyle z Tobą co z mareczkiem, bo jak zwykle pierdoli bzdury i smuty.

Słyszałem co nie co o specjalnościach na Politechnice Wrocławskiej i o próbach odpalenia międzywydziałowego kierunku na AGH, a także o czymś na UW.

O PJWSTK opinię można mieć dobrą... dopóki nie ma się porównania z prawdziwą uczelnią. Studia powinny czegoś uczyć, dać trochę wycisku, a na PJWSTK tego nie ma - to jest totalny lajcik.
Pytani w szczególności kieruję do osób, które coś w tym kierunku robią, a nie do dekaratorów wnętrz z intratnymi kontraktami programistycznymi. ;)


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.