mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1688 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 85  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 22 sie 2012, 11:59 
Cytuj  
Wiadomo, że nie 'pykło' bo mieli nierealistyczne oczekiwania, no w każdym razie takie przedstawiali inwestorom.

Od chyba gdzieś roku w każdym raporcie kwartalnym Funcom-u była tabelka z dwoma 'scenariuszami' dla TSW.
Obydwa zakładały, że TSW sprzeda wiecej boxów i będzie miał z początku wiecej subów niż Age of Conan.

lol

******
Avatar użytkownika

Posty: 3592
Dołączył(a): 30.07.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2012, 12:24 
Cytuj  
Cytuj:
Gra uzyskała, zdaniem Funcomu, zbyt niski wynik na Metacritic (72/100), co bardzo źle wpłynęło na jej początkową sprzedaż.


h3h3h3 :lol:

nie ma to jak zjebać na metacritic


_________________
Obrazek

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2012, 12:30 
Cytuj  
Varenthin napisał(a):
Cytuj:
Gra uzyskała, zdaniem Funcomu, zbyt niski wynik na Metacritic (72/100), co bardzo źle wpłynęło na jej początkową sprzedaż.


h3h3h3 :lol:

nie ma to jak zjebać na metacritic


Cóż, taka prawda. Poczytaj sobie te bezsensowne opinie "branży". Aż normalnie ściska jak się czyta niektóre głupoty. Niestety są ludzie, którzy jeszcze zwracają uwagę na metacritic. Ja po ocenach rzędu 1-3 dla Diablo 3 i Mass Effect 3 od "graczy" z tekstem "bo tak i już" podarowałem sobie zerkanie na ten serwis.

Inna sprawa to postawa EA. Niby jest wydawcą gry a coś zrobił? Jakieś reklamy? Nic. Podobnie było z Kingdom Amalur - zero reklam itp. itd. Często jak się pytam czy grał w TSW to leci pytanie "a co to" (i to nie raz od osób, które generalnie grają tylko w mmo). Na miejscu Funcomu bym wywalił logo EA w chuj przy następnym patchu.

A jeszcze z innej beczki. Na gamesconie pokazali fajne ciekawostki więc nie jest źle. Byle tylko był jakiś dobry playerbase i będzie ok.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

******
Avatar użytkownika

Posty: 3592
Dołączył(a): 30.07.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2012, 13:35 
Cytuj  
no promocja była praktycznie zerowa - ograniczyli się do darmowego weekendu i bety :)

btw

Why The Secret World and Funcom Deserve Better
http://www.pcgamesn.com/article/why-sec ... rve-better


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2012, 18:51 
Cytuj  
http://www.youtube.com/watch?v=8aTtTGhw5YU-filmik z wprowadzenia nowych broni jako dodatkowych, dostana 8slot i wlasne drzewka. Na poczatek bron rakietowa. Sa rocket jumpy :D
Plus przymiarki do Orochi/Tokio. Mechy przypominaja Eve z Wall-e.
http://www.youtube.com/watch?v=hoJXdzbHilU-poczatek raidu w NYC. Sporo smaczkow, jak na wprowadzenie.

Z jednej strony ciesze sie ze gra sie rozwija, ale niepokoja zwolnienia i w sumie brak "prawdziwych" nowosci, bo to co pokazali, bylo w planach od dawna.
No i najpierw dawali na pokazach templarke, teraz dragonke. Faszysci.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3592
Dołączył(a): 30.07.2005
Offline
PostNapisane: 25 sie 2012, 23:54 
Cytuj  
The Secret World - Full Private Showing @ Gamescom 2012
http://www.youtube.com/watch?v=LD3Lfiayuak


_________________
Obrazek

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 29 sie 2012, 07:06 
Cytuj  
http://www.gram.pl/news_9wvfGem2_Slabe_ ... ktach.html

Niech zrobią F2P lub B2P i będzie kasa. :)


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

***
Avatar użytkownika

Posty: 720
Dołączył(a): 12.12.2004
Offline
PostNapisane: 29 sie 2012, 08:38 
Cytuj  
wodny napisał(a):
http://www.gram.pl/news_9wvfGem2_Slabe_wyniki_sprzedazy_The_Secret_World_Funcom_zamierza_skupic_sie_na_mniejszych_projektach.html

Niech zrobią F2P lub B2P i będzie kasa. :)



Zgadzam sie w 100% ... dla tego tytulu nie ma innej drogi.


_________________
Obrazek

Obrazek

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 29 sie 2012, 12:02 
Cytuj  
Na szybko się przyjrzałem Funcom-wi i o ile nie chcę mi się tu bardzo dokładnie sprawdzać tej firmy i dokładnie analizować jej bilansu i raportów (w końcu nikt mi za to nie płaci) - to jednak nawet szybko 'rzucając okiem' można zobaczyć, że Funcom jest w 'czarnej dupie'. Niestety.


1. Akcje funcomu - przestrzeń 3 miesięczna - 86% w dół
źródło : Yahoo Finance : http://yhoo.it/QS450Q

2. Jeden (1) dzień przed premierą TSW - długoletni CEO rezygnuje
http://www.strategyinformer.com/news/18 ... d-launches

3. Funcom zwalnia ~50% swoich pracowników
źródło : raport Funcom-u za Q2 2012
http://l3cdn.funcom.com/funcomportal/pd ... report.pdf

4. TSW wd. Funcom-u sprzeda się w ciągu 12 miesięcy od daty premiery w liczbie mniejszej niż połowa gorszego z dwóch scenariuszy przedstawianych inwestorom przed premierą TSW. Gorszy scenariusz "Conan-like" zakładał sprzedanie 1 mln 50 tyś kopii w ciągu 12 miesięcy od premiery. Póki co TSW sprzedał wd. Funcom-u 'ponad 200 tyś'.
źródło : raport Funcom-u za Q2 2012 oraz Q1 2012

5. Dług Funcom-u się zwiększa, przychody maleją. Wartość firmy maleje - w związku z komercyjnym niepowodzeniem TSW - Funcom dokonał odpisu części wartości księgowej TSW w wysokości 35 milionów $.


Trzeci kwartał 2012 na pewno będzie lepszy niż drugi ze wzlędu na to, że zyski z TSW poprawią bilans Funcom-u.
Jednak ze względu, że są dużo mniejsze niż zakładane - można ryzykować stwierdzenia, że Funcom dalej będzie 'w opałach'.


Przyszłość :

Cytuj:
Future games from Funcom will be based on more focused, gameplay and player driven games,
more in line with the developments in todays market. Such games have shorter development time,
and less upfront investment. Examples are League of Legends, World of Tanks and Minecraft.


Źródło: http://l3cdn.funcom.com/funcomportal/pd ... tation.pdf


W sumie mmorpg-ów jest za dużo a grających na zachodzie imo coraz mniej, także wbrew pozorom zajęcie się przez Funcom nie-mmorpg online gierkami może dla nich a może nawet dla całego rynku mmorpg mnie niegłupim pomysłem. Choć trochę to smutne :|

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 sie 2012, 18:45 
Cytuj  
Hmm.. kurcze ale jak ich akcje skoczyły (na moment) chyba przed premierą Age of Conan!!

Trochę szkoda, cytując za GOLem:
Porażka The Secret World spowodowała, że Funcom postanowił zmienić swoją strategię wydawniczą. Studio ogłosiło, że w przyszłości skoncentruje się na trochę mniejszych projektach, które nie będą wymagały wysokich budżetów i wieloletnich cykli produkcyjnych. Jako przykłady tego typu tytułów podano League of Legends, World of Tanks i Minecraft. Warto przy okazji wspomnieć, że studio zadebiutowało niedawno na rynku gier społecznościowych produkcją Fashion Week Live, która jak dotąd radzi sobie całkiem dobrze.

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=70623

super :/

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 30 sie 2012, 06:22 
Cytuj  
No i dobrze. Funcom czesto mial pare fajnych pomyslow, ale generalnie sa za slabi, zeby zrobic dobre mmo. Zreszta patrzac na to, co jest obecnie na rynku, to kto nie jest;)
Jak skupia sie na czyms mniej skomplikowany, moze nam to wyjsc wszystkim na dobre.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 30 sie 2012, 09:46 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
No i dobrze. Funcom czesto mial pare fajnych pomyslow, ale generalnie sa za slabi, zeby zrobic dobre mmo. Zreszta patrzac na to, co jest obecnie na rynku, to kto nie jest;)
Jak skupia sie na czyms mniej skomplikowany, moze nam to wyjsc wszystkim na dobre.


Haha, ciekawe, bo Anarchy Online ile ma lat? 11. Ma się dobrze. Age of Conan "umiera" od dnia premiery i jakoś umrzeć nie może.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

****
Avatar użytkownika

Posty: 1803
Dołączył(a): 30.05.2008
Offline
PostNapisane: 30 sie 2012, 10:02 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
Haha, ciekawe, bo Anarchy Online ile ma lat? 11. Ma się dobrze. Age of Conan "umiera" od dnia premiery i jakoś umrzeć nie może.

No, no, a jakie dochody przynoszą


_________________
- Do you have a flag …?
- No flag, No Country, You can't have one! Those are the rules...

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 30 sie 2012, 11:36 
Cytuj  
Senex napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
Haha, ciekawe, bo Anarchy Online ile ma lat? 11. Ma się dobrze. Age of Conan "umiera" od dnia premiery i jakoś umrzeć nie może.

No, no, a jakie dochody przynoszą


No skoro serwery 11 letniej gry są nadal włączone, to zapewne są to takie dochody, że warto te serwery włączyć. Gdyby było inaczej, dawno by je wyłączyli.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 30 sie 2012, 15:23 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
Senex napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
Haha, ciekawe, bo Anarchy Online ile ma lat? 11. Ma się dobrze. Age of Conan "umiera" od dnia premiery i jakoś umrzeć nie może.

No, no, a jakie dochody przynoszą


No skoro serwery 11 letniej gry są nadal włączone, to zapewne są to takie dochody, że warto te serwery włączyć. Gdyby było inaczej, dawno by je wyłączyli.

Po premierze i failu AoC Funcom mimo wszystko był w dobrej sytuacji finansowej. Ponad 50 mln w gotówce, prawie zero długów, AoC mimo faila sprzedał się kilka razy lepiej od TSW. Funcom też nie 'opuszczał' tworzenia mmorpg-ów.
Dzisiaj jednak sytuacja jest mocno inna.

Zresztą nikt nie mówi o wyłączaniu serwerów. Po prostu jeżeli Funcom nie odbije się od dna finansowego - to nad TSW będzie pracowała bardzo mała ekipa co się przełoży prędzej czy później na małe i rzadkie updejty i na sytuacje rodem z AoC i AO właśnie.
Serwery włączone, ale nowego contentu szczątkowe ilości.
AO chyba od dobrych 3-4 lat ma obiecywane, że nowy silnik graficzny będzie 'soon', ale dalej go nie ma.
AoC w ciągu ostatnich dwóch lat miał ile nowego conentu? Jedna nowa zona i jednen nowy 'dungeon pack'.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1438
Dołączył(a): 23.03.2007
Offline
PostNapisane: 30 sie 2012, 17:33 
Cytuj  
Wchodzenie teraz w rynek MMO to strzal w kolano. Gracze MMO to najbardziej niestala i zmanierowana grupa odbiorcow w calej branzy gier komputerowych.

***
Avatar użytkownika

Posty: 720
Dołączył(a): 12.12.2004
Offline
PostNapisane: 31 sie 2012, 05:20 
Cytuj  
Sparth2 napisał(a):
Wchodzenie teraz w rynek MMO to strzal w kolano. Gracze MMO to najbardziej niestala i zmanierowana grupa odbiorcow w calej branzy gier komputerowych.


Problem nie tkwi w graczach, problem tkwi w tytulach ktore staraja sie byc MMO. Niestety wiekszosc nowych tytulow z MMO nie ma nic wspolnego, sa nie dopracowane, pozbawione contentu itd, proboje sie wcisnac graczom niedorobiony produkt - doprowadza to do takich sytuacji jak np. TOR/TSW/EarthRise/ itp


_________________
Obrazek

Obrazek

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 31 sie 2012, 05:44 
Cytuj  
Compton napisał(a):
Problem nie tkwi w graczach, problem tkwi w tytulach ktore staraja sie byc MMO. Niestety wiekszosc nowych tytulow z MMO nie ma nic wspolnego, sa nie dopracowane, pozbawione contentu itd, proboje sie wcisnac graczom niedorobiony produkt - doprowadza to do takich sytuacji jak np. TOR/TSW/EarthRise/ itp


Przesadzasz. Oczywiście to nie dotyczy EarthRise, bo to co zrobili ci skurwysyny - sorry, wydałem 150 zł po to, by po miesiącu bezczelnie niedokończona i niedorobiona gra została... zamknięta i "odsprzedana" innej firmie.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 31 sie 2012, 08:32 
Cytuj  
Problem funcomu jest taki, że oni mają trzy gry MMO (LOL) i żadna z nich jest po prostu dobra ani dobrze supportowana.
AO istnieje w stanie wegetatywnym. Utrzymanie serwerów to są marginalne koszty i tylko dlatego jeszcze tej gry nie wyłączyli.

AoC. Gra miała i ma dalej ogromny potencjął rozwojowy i oddaną rzesze fanów Conana. A co robi Funcom ? Wydaje nowy content raz na pół roku i to w ilości jakiej powinien się wstydzić.

TSW ? Gra któa jest kompletnie oderwana od rzeczywistości. Wystartowała, że złym i nie opłacalnym modelem biznesowym, w kiepskim okresie. Która też nie może być dobrze supportowana, bo siły developera są sffagmentowane na wiele projektów.

Wiecie ile osób pracuje nad samym RIFTem ? Ponad 200.
Nad GW2 ? Ponad 300.

I to są liczby których naprawde potrzeba aby robić porządne, dobrze supportowane MMO, z ciągłym dopływem contetu i fixów.
Funcom miał nadzieje na to co zwykle. Nachapać sie na boxach a potem przejść do kolejne super-mega-mmo. Nie wyszło, bo gracze już nie są tacy durni zeby dwa razy dać sie nabrać na to samo.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 1 wrz 2012, 13:11 
Cytuj  
Cytuj:
Finance Authority and the Oslo Stock Exchange
investigating Funcom

Several people in management have sold shares and the share price has fallen by 90 percent.

hahahaha


źródło: http://bit.ly/OFlvOF <-- google transalte na ang z norweskiego - jakiś giełdowy / finansowy norweski portal

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1688 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 85  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.