Ludzie. Ludziska !!
Wydaje mi sie ze kryterium, rozroznienie 'debilnego' PK, okreslanego mianem chaosu, od klimatycznej gry nawet jaka przestepca/morderca jest w miare proste i jasne. (przynajmniej dla mnie).
I nie trzeba okreslac jakis szczegolowych zasad, ze tu teren banitow, a tu nie i trzeba 15 minut wczesniej ostzrec a innym razem 13,5 minuty.
A wyglada to tak, troche to intuicyjne, ale chyba kazdy zrozumie:
Mamy sobie swiat ZS i jezeli nasza dzialanosc w tym swiecie jest tworcza, dodajemy cos z siebie do swiata, tworzymy nowe mozliwosci, wiecej kolorytu w grze, robimy rozne rzeczy dla rozwoju ZS-a, to dla mnie jest GITES
. I mozemy to robic jako przestepca lub morderca, bo nikt akurat sie tym nie zajmuje na ZS i jest b. swietoszkowato i utopia straszna.
Ale celem jest TWORZENIE, BUDOWANIE, konstruktywne dzialanie, dodawanie klimatu itd. Czyli poprzez nasze dzialanie, nawet jako banita/morderca tworzymy cos, robimy to po to by WSZYSTKIM gralo sie fajniej, by byla lepsza atmosfera. Mamy czyste intencje, a nie realizacje swojego EGO. I pewnie pomyslow, sposobow na TWORZENIE jest setki, jako dobry lub zly, bo to jest RPG.
A jezeli jedynym efektem naszej gry jest niszczenie tego co inni tworza, zniechecanie do gry graczy poczatkujacych, byc moze slabszych w walce - bo co innego jest dla nich wazne, to jest to bezsens i debilne PK.
Jezeli chcemy niszczyc, zabijac za wszelka cene, pod pozorem bandytyzmu i rabowania pieniedzy, lub jakimkolwoek innym, to jest to debilne PK. Jezeli chcemy udowadniac innym ze sa leszcze a my bossi to jest to bezsens. Jezeli chcemy realizowac swoje ego, odreagowywac stresy z zycia codziennego, to jest to bezszens.
Takie jest moje zdanie na temat PK, haosu, i grania postaci 'negatywnych', przestepcow, mordercow, zlodziei itd.
GM-mi skomentujcie to prosze i inni tez, czy tak tez uwazacie.
L U D Z I E !!!!
Tworzmy ZS, budujmy, a wszystkim bedzie sie fajniej i lepiej gralo i radoche beda mieli wszyscy straszna !! A sposobow na tworzenie jest setki !!
pozdrawiam, El Modello