mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 342  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 10:58 
Cytuj  
Adhoc napisał(a):
Jedno trzeba przyznać, że menu w ps4 działa 200% razy szybciej niż na poprzedniczce.


No to biorę w ciemno!

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 11:06 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Generalnie jest to startup z jedną grą - Killzone.
Potem będę albo odgrzewane kotlety (uncharted) albo multiplatformy.
Jako wierny fan konsol począwszy od premiery PSX - do not want.

Killzone to też odgrzany kotlet. Nawet w zapowiedziach na PS4 nie ma nic, na co warto czekać. Może pokażą ludziom jakiś vaporware jak Last Guardian na PS3. hehe


IMO trzeba byc naprawde na wielkim glodzie, zeby kupowac konsole w lanuch day. Kiedy wiadomo, ze i tak nie bedzie na niej w co grac ;s.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 301
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 11:10 
Cytuj  
szczerze mowiac patrzac na screeny kz4 i biorac pod uwage to, ze nie wykorzystuje ona potencjalu konsoli, zastanawiam sie czy przemysl gierkowy w ciagu paru lat nie utopi sie pod presja tego, jak gry beda mialy wygladac, koszty zrobienia gry ktora bedzie wygladac 'current-genowo' moga sie drastycznie podniesc, przez co moze zabraknac miejsca dla mniejszych studiow ktore nie sa pod skrzydlami zadnej duzej korporacji, a to moze sie skonczyc tym, ze bedzie coraz mniej orginalnych tytulow, a pozostana tylko tasiemce robione pod hamburgerow

taki proces mozna zauwazyc juz od jakiegos czasu (pi razy oko od wyjscia poprzedniej generacji ? ) natomiast teraz wraz z wejsciem tej generacji prawdopodobnie bedzie coraz gorzej, porownajcie sobie jaki byl wybor wsrod gier pod wzgledem roznic w gameplayu kolo 2002, a jaki jest teraz, kiepska prognoza

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 11:10 
Cytuj  
Raczej nie to. Po co ludzie kupują nowe smartfony co roku? Przecież nie dlatego, że są tak innowacyjne i pełne nowych ficzerów, które są im niezbędne.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 11:52 
Cytuj  
kluczmen napisał(a):
szczerze mowiac patrzac na screeny kz4 i biorac pod uwage to, ze nie wykorzystuje ona potencjalu konsoli, zastanawiam sie czy przemysl gierkowy w ciagu paru lat nie utopi sie pod presja tego, jak gry beda mialy wygladac, koszty zrobienia gry ktora bedzie wygladac 'current-genowo' moga sie drastycznie podniesc, przez co moze zabraknac miejsca dla mniejszych studiow ktore nie sa pod skrzydlami zadnej duzej korporacji, a to moze sie skonczyc tym, ze bedzie coraz mniej orginalnych tytulow, a pozostana tylko tasiemce robione pod hamburgerow

taki proces mozna zauwazyc juz od jakiegos czasu (pi razy oko od wyjscia poprzedniej generacji ? ) natomiast teraz wraz z wejsciem tej generacji prawdopodobnie bedzie coraz gorzej, porownajcie sobie jaki byl wybor wsrod gier pod wzgledem roznic w gameplayu kolo 2002, a jaki jest teraz, kiepska prognoza

Akurat, koszta zrobienia ładnie wygladajce gry powinny malec. Wiem. Brzmi to absurdalnie. Ogolnie koszty produkcji pownny zmalec (!).

Szczególnie małe studia, wlasnie skorzystaja na next-genach i mozliwosci tworzenia ladniej wygladjacych gier.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 12:01 
Cytuj  
Zmalałyby jeśli technologia stanęłaby w miejscu lub znacznie zwolniła.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 12:09 
Cytuj  
Dokładnie. Ładnie wyglądająca gra dziś to inny standard niż parę lat temu. Koszty produkcji to mogą maleć przy produkcji kapci w Chinach. Natomiast gry to branża rozrywkowa, zasadniczo oparta o usługi. Dla dużych firm koszty licencji nie są na pewno znaczącą pozycją w budżetach. Jak rynek rośnie to rosną ceny usług.

Małe studia rzeczywiście mogą skorzystać na nowej generacji, ale wymaga to od nich albo napisania własnego silnika, albo jednak sporego kapitału na najnowsze techy.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 12:32 
Cytuj  
Nie moge sie wdawać w detale bo podpisałem NDA, a lamanie NDA od Epica, to inna sprawa, niz lamanie NDA jakis tam bet MMO ;p.

Ale warunki licencyjne na UE4 dla studiow indie sa bardzo korzystne. I Epic, bardzo chetnie im pomaga przy produkcji.
Sam UE4 drastycznie skraca czas iteracji, i produkcji contentu dla niego. Nawet iteracja samej mechaniki gry jest o wiela latwiejsza, bo nie trzeba umiec programowac zeby robic gre, wiec kazdy w studiu moze cos tam dlubac i testowac.

Jedyny powod, dla ktorego koszty produkcji beda rosnac to pensje, inflacja i generalnie kiepskie zarzdzanie zasobami ktore sie posiada. Bo od strony czasu i srodkow jakie trzeba zainwestowac, jeszcze nigdy nie było tak łatwo dla gry AAA.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 12:40 
Cytuj  
Zapomniałeś o marketingu. Dla tytułu AAA to jednak duży koszt. Masz też dystrybucję. Inflacja nie ma tu zasadniczo znaczenia. Nie wiem czy studia kupują często nowe graty dla programistów, ale tu bardziej lokalne wahania jak spalenie się fabryki Hynixa się przekładają na ceny. Imo ten sam mechanizm czemu koszty filmów by Hollywood rosły sukcesywnie.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 12:49 
Cytuj  
No i to jest kurwa next gen:

http://www.youtube.com/watch?v=dO2rM-l-vdQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 12:58 
Cytuj  
pff, news z marca, old ;d
a tak serio to dawac UT4 ;]

w sumie id niby pracuje nad id tech 6 ;p
ale nowy Wolfenstein i Doom 4 dalej id tech 5.

ale co z tego jak betsheda cisnie ich by na konsole wydawac...


_________________
.


Ostatnio edytowano 20 lis 2013, 13:13 przez Highlander, łącznie edytowano 1 raz
******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 13:09 
Cytuj  
Ja jestem ciekaw na jak zaawansowane projekty pozwala Unity, na przykład taki Starforge wygląda dość zaawansowanie.
Nie mówię że unity dorówna UE4 ale dla indie devów to idealne i nie tylko do prościutkich gier...
Swoją jak to jest z licencjonowaniem UE4, dajmy na to ile kasy musi wyłożyć niezależne studio żeby zrobić na nim grę?

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 13:14 
Cytuj  
Poki co jeszcze UE4 nie wyszedl.

UE3 jest chyba za friko, ale raczej jest trudniejszy niz Unity.

Nie gralem w starforge, w Rust unity wyglada najlepiej jak dotychczas sprawdzalem.

btw. widze wlasnie, ze indie gra przechodzi na UE4 , wow http://www.groundbranch.com/

lista gier na tych enginach http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Un ... gine_games


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 13:28 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
Ja jestem ciekaw na jak zaawansowane projekty pozwala Unity, na przykład taki Starforge wygląda dość zaawansowanie.
Nie mówię że unity dorówna UE4 ale dla indie devów to idealne i nie tylko do prościutkich gier...
Swoją jak to jest z licencjonowaniem UE4, dajmy na to ile kasy musi wyłożyć niezależne studio żeby zrobić na nim grę?

Z Unity jest taki problem, ze za wersje Pro musisz zaplacic. Co prawda kwota nie jest jakas straszna, ale musisz placic za licencje na kazda gre ktore bedziesz robic. UE4 w przyszlosci bedzie dostepny za darmo wiec, mozna rozpoczac prototypowanie gry nie ponoszac zadnych kosztow dla Epica (ale nie mozna tez liczyc na bezposredni support). Mozecie mi wierzyc, lub nie, ale w momencie w ktorym UE4 zostanie udostepniony dla wszystkich uzywanie takich wynalazkow jak Unity straci sens.

Co do licencjonowania UE4, bez wdawania sie w detale, to do jakiej wersji UE4 dostaniesz dostep i ile (czy wogole) za to zaplacicsz jest ustalane indywidualnie. Male studia maja aktualnie duza szanse na dostanie dostepu do binarnej wersji za darmo (z czesciowym supportem ze strony Epica!). Zeby byc szczerym do produkcji powiedzmy takiej mid-range gry AAA, nie potrzeba niczego wiecej.

Ogolnie dostanie dostep (lol), nie jest tak trudne. Trzeba miec tylko cos do pokazania, zebys nie byl kolejnym ktory marnuje ich czas i najpewniej dostaniesz licencje.

Dostep do pelnego supportu i kodu zrodlowego kosztuje, ale tuaj znowy koszty i dokładna umowa sa ustalane indywidualnie. Wszelkie plotki o tym, ze licencja na UE3/4 kosztuje XXX radze wlozyc miedzy bajki.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 14:37 
Cytuj  
No dobra ale czy gry tworzone bez kodu źródłowego to bardziej gry czy bardziej zaawansowane mody? :P

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 14:55 
Cytuj  
No ale jak bez kodu źródłowego...
Pewnie, że Ci mniej zamożni będą jechać na czystym silniku + skrypty + modele 3d/sound.
Każda inna poważna firma bierze taki silnik z source code.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 15:22 
Cytuj  
w sumie smutek bo keii wlasnie napisal ze nie mam co liczyc na syte jrpgi na ps4

trzeba bedzie przepierdolic te 2k na gordas mujeres


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 15:42 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
No ale jak bez kodu źródłowego...
Pewnie, że Ci mniej zamożni będą jechać na czystym silniku + skrypty + modele 3d/sound.
Każda inna poważna firma bierze taki silnik z source code.

Wiesz, że do obiektów gotowych można się odwoływać, a nawet przeciążać metody prawda?
Czyli grę piszesz sobie "normalnie".


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 15:52 
Cytuj  
Nie ma znaczenia - source to source.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 20 lis 2013, 17:14 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
w sumie smutek bo keii wlasnie napisal ze nie mam co liczyc na syte jrpgi na ps4

trzeba bedzie przepierdolic te 2k na gordas mujeres


a gdzie napisal?

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 342  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.