Koleś napisał(a):
Ja jestem ciekaw na jak zaawansowane projekty pozwala Unity, na przykład taki Starforge wygląda dość zaawansowanie.
Nie mówię że unity dorówna UE4 ale dla indie devów to idealne i nie tylko do prościutkich gier...
Swoją jak to jest z licencjonowaniem UE4, dajmy na to ile kasy musi wyłożyć niezależne studio żeby zrobić na nim grę?
Z Unity jest taki problem, ze za wersje Pro musisz zaplacic. Co prawda kwota nie jest jakas straszna, ale musisz placic za licencje na kazda gre ktore bedziesz robic. UE4 w przyszlosci bedzie dostepny za darmo wiec, mozna rozpoczac prototypowanie gry nie ponoszac zadnych kosztow dla Epica (ale nie mozna tez liczyc na bezposredni support). Mozecie mi wierzyc, lub nie, ale w momencie w ktorym UE4 zostanie udostepniony dla wszystkich uzywanie takich wynalazkow jak Unity straci sens.
Co do licencjonowania UE4, bez wdawania sie w detale, to do jakiej wersji UE4 dostaniesz dostep i ile (czy wogole) za to zaplacicsz jest ustalane indywidualnie. Male studia maja aktualnie duza szanse na dostanie dostepu do binarnej wersji za darmo (z czesciowym supportem ze strony Epica!). Zeby byc szczerym do produkcji powiedzmy takiej mid-range gry AAA, nie potrzeba niczego wiecej.
Ogolnie dostanie dostep (lol), nie jest tak trudne. Trzeba miec tylko cos do pokazania, zebys nie byl kolejnym ktory marnuje ich czas i najpewniej dostaniesz licencje.
Dostep do pelnego supportu i kodu zrodlowego kosztuje, ale tuaj znowy koszty i dokładna umowa sa ustalane indywidualnie. Wszelkie plotki o tym, ze licencja na UE3/4 kosztuje XXX radze wlozyc miedzy bajki.