mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1188 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2382
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 24 sty 2011, 07:00 
Cytuj  
Ja z pozycji Pantery artylerii prawie juz nie zauwazam. Dawniej byla z nimi straszliwa masakra, teraz artyleria mocno stracila na znaczeniu. Grunt to znalezc sobie jakies fajne krzaki, zadekowac sie w nich, wiekszosc mapy w zasiegu dziala, celnosc taka, ze nie sposob nie spudlowac. Jedyny problem to malutki exp, ktory mozna dostac walczac glownie "w zwarciu". Do tego niestety sie nie nadaje z moimi plastikowymi burtami.


_________________
Obrazek

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 24 sty 2011, 11:02 
Cytuj  
Jeśli piszesz o Panterze 1, to na ilośc ekspa wpływa raczej gówniany dmg niż walka na odległość.
Ale przy P2 to się zmieni mocno na plus (za to z kasą będzie gorzej - można umoczyć na wygranej grze).

Ale i tak pod randomy P2>T54.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 sty 2011, 13:36 
Cytuj  
Jak dla mnie to w trakcie OB powinni musowi poprawić zadanie dmg/penetracje i to co z tym związane. Przykład - dzisiaj z mojego su152 z ostatniej armaty (chyba 180 penetracji) nie przebiłem tylniego pancerza isu152. Za 3 strzałem miałem penetracje ale 0 armora. Jak się nie wkurwić?? Oczywiście to nie jest jakaś pojedyncza sytuacja bo jak sie dziennie zagra ze 30-40 bite to spokojnie rzuca się to w oczy.

Balansem też by się mogli zająć albo niech matchmaking poprawią.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 24 sty 2011, 14:49 
Cytuj  
To kwestia mechaniki która IMO jest ok. W grze masz 2 rodzaje nieudanych trafień.

Odbicie - gdy grubość pancerza celu jest wieksza niż penetracja pocisku. Przy czym trzeba pamiętac, że razem z odległością MALEJE penetracja (nie znam dokładnych wartości ale na 400m ta penetracja jest ok 1/4 mniejsza niż średnia). Dlatego np. strzelając z Pantery, z działa z penetracja 200, do IS4 potrafimy się odbić nawet od boku jeśli odległośc jest duża. Dlatego też pantera2, T54, IS3 etc celując w bok Mausa mają z 300-400m celownik na żółto a z 50m na zielono.
Warto też pamiętać, że grubośc pancerza się zmienia dynamicznie, zależnie od kąta uderzenia. Cel z pancerzem 100mm nachylonym pod katem 45 stopni do toru pocisku zachowuje się jak pancerz o grubości 150mm. Dlatego np. 120mm pancerza frontalnego objektu 704 jest "wydajniejsze" niż 150-250mm JagTigera.

Rykoszet - gdy kąt pod jakim pocisk uderza w pancerz wynosi >70 stopni NIE MA SZANS na penetrację (chyba że penetracja pocisku jest 3x wieksza niż pancerz celu - wtedy jest MAŁA szansa na przebicie).
Dodaj do tego, że NIE ZAWSZE TRAFIASZ TAM GDZIE CELUJESZ i masz odpowiedź dlaczego czasami trafiają się "dziwne" rykoszety - pocisk "muśnie" cel nie mając szans przenieść swojej energii kinetycznej.
I to ma potwierdzenie w praktyce. Pograj pantera, tygrysem czy innym sprzetem z dokładnym działem i na dystansie 100-200m praktycznie się nie trafiają "dziwne" strzały bo masz w celowniku fragment wrogiego czołgu w który celujesz a nie cały czołg + kawałek okolicznego terenu :).
Zresztą ten brak celności ma też dobre strony. Uciekając przed IS4 ostatnio mijałem go bokiem i waliłem 2x na autoaim. W teorii miałem w celowniku jego wieżę więc nie powinienem go przebić ale pociski poleciały niżej i przebiły kadłub, mimo że "nie powinny" :)

Dodatkowo (ale to już tylko moje zdanie) jest coś takiego jak stabilność lufy. Jeśli wodzisz za celem cała wieżą (czy lufą TD) to masz mniejszą szanse trafić "w punkt". A jeśli wycelujesz z wyprzedzeniem i dasz ognia gdy czołg wiedzie Ci w celownik - trafisz częściej. Nawet w nieruchomy cel IMO opłaca się odczekać tą 1-2 sek dłużej niż trwa zmniejszenie celownika do minimum (przynajmniej mi się wydaje, że wtedy lepiej mi goście strzelają).

No i ostatnią rzeczą są komunikaty o trafieniu krytycznym bez dmg i bez zniszczenia modułów.
Jak ktoś tier 6-8 trafi w gąski IS4 to często ma info "trafienie krytyczne" a IS4 dalej jedzie i ma 100% HP. Nie znaczy to, że nic nie zrobił - zdjął HP określonej gąsiennicy ale nie na tyle, żeby ją zerwać (zazwyczaj następny strzał, nawet słabiutki, potrafi ją rozerwać i unieruchomić czołg).
Po naprawieniu gąska nie wraca już do pełnej sprawności i potrzeba mniej energii żeby ją ponownie zerwać. Z SU-152 walczyłem kiedyś z T54. Pierwszy pocisk AP poleciał w gąskę (i ją zerwał bez dmg) a kolejne pociski HE waliły "mniej więcej" w jego bok i po każdym strzale stawał z zerwana gąsiennicą. Jak innym razem waliłem od razu z HE to potrzebowałem chyba 3 trafień HE w bok żeby gąska wreszcie zaczęła padać.
Podobnie jest przy trafieniach w jarzmo działa, przyrządy obserwacyjne i mechanizm obrotu wieży - można je uszkodzić zadając dmg tylko modułowi a nie superstrukturze czołgu i można je trafić (trafienie krytyczne) ale nie zniszczyć od pierwszego strzału.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 sty 2011, 14:57 
Cytuj  
Dzięki Karol!! Trochę to wyjaśniło kwestię jeśli chodzi o trafienia/rykoszety.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 24 sty 2011, 15:22 
Cytuj  
Karol66 napisał(a):
To kwestia mechaniki która IMO jest ok. W grze masz 2 rodzaje nieudanych trafień.

Odbicie - gdy grubość pancerza celu jest wieksza niż penetracja pocisku. Przy czym trzeba pamiętac, że razem z odległością MALEJE penetracja (nie znam dokładnych wartości ale na 400m ta penetracja jest ok 1/4 mniejsza niż średnia). Dlatego np. strzelając z Pantery, z działa z penetracja 200, do IS4 potrafimy się odbić nawet od boku jeśli odległośc jest duża. Dlatego też pantera2, T54, IS3 etc celując w bok Mausa mają z 300-400m celownik na żółto a z 50m na zielono.
Warto też pamiętać, że grubośc pancerza się zmienia dynamicznie, zależnie od kąta uderzenia. Cel z pancerzem 100mm nachylonym pod katem 45 stopni do toru pocisku zachowuje się jak pancerz o grubości 150mm. Dlatego np. 120mm pancerza frontalnego objektu 704 jest "wydajniejsze" niż 150-250mm JagTigera.


Zapomniałeś wspomnieć o jednej z ważniejszych rzeczy, czyli o elemencie losowości. To jest, przy każdym strzale do podstawowej wartości penetracji doliczana jest losowa wartość +/- 25%.

Innymi słowy, jeżeli strzelamy z perfekcyjnej odległości która gwarantuje 100% wartości penetracji, a owa wartości wynosi 100mm. To penetracja w milimetrach zamknie się tak naprawdę między 75mm a 125mm.

Dodatkowo każde działo ma dodany efekt normalizacji pochylenia pancerza, ale ta wartość waha się w zależności od modelu tego działa.

**
Avatar użytkownika

Posty: 212
Dołączył(a): 11.08.2007
Offline
PostNapisane: 25 sty 2011, 19:04 
Cytuj  
Witam wszystkich

Jako iż gram w czasie wolnym co nieco w WoT'a czasami, i nie mam tak sporego doświadczenia bo śmigam na kw-3 dopiero to też mam pytanko, otóż idę w drzewko ruskich ciężkich czołgów, ale jak każdy z nas, jeden sprawdza się lepiej w jednym drugi w drugim, i średnio idzie mi gra ciężkimi czołgami , altyleria totalnie nie przypadła mi do gustu, i ostatnimi czasami zacząłem testować niszczyciele czołgów i tutaj zaskoczenie podobnie wciąż gram styl defensywny a często mam po 3-4 czy nawet ostatnio trafiło mi się 8 killi na mecz niemieckim TD, i nie wiem co mam przez to rozumieć czy tak mocne na początku są TD tier 3 lub 4, i tutaj już precyzuje pytanie

- jak sprawdzają się TD na tier 9-10 w przypadku walki z ciężkimi, i średnimi czołgami.
- jakie drzewko TD jest najlepszą aktualnie drogą rozwoju

I bardzo proszę nie o opinie jak potrafisz to każdym wytniesz wszystko, tylko jak ogółem się sprawdzają, czy może jednak ciężkie czy średnie czołgi w końcowym tierze potrafią więcej zdziałać.


Pozdrawiam serdecznie.


_________________
Obrazek

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 sty 2011, 20:24 
Cytuj  
Jeśli pasuje CI gra TD to idź w nie - generalnie gra się nimi dobrze.
IMO ruskie bardziej przypominają klasyczne TD bo od 1 do 9 tieru mają sensowne bonusy do chowania się.
Niemieckie 8-9 tier mają camo tragiczne ale za to większy pancerz i więcej HP.
Ciężko powiedzieć które z nich przypadną Ci bardziej do gustu.

Generalnie za ruskimi przemawia:
- lepsze chowanie się na wysokich tierach
- lepszy dmg

Za niemieckimi:
- lepsza celność
- więcej HP

Z mobilnością jest różnie na różnych tierach ale generalnie poza stugiem, PzJag IV i JagPanterą, niemieckie TD są wolniejsze.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 25 sty 2011, 20:50 
Cytuj  
Jakbym mógł to bym wymienił JT na Objekt.

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 03:22 
Cytuj  
Ja twardo go robię.
Po niezłym SU-152 przyszło "mordowanie" 60k XP na ISU-152 żeby zarobić na najlepsze działo.
Byłem już bliski osrania tego ale finanie wymęczyłem je wreszcie i po paru grach moge tylko powiedzieć... ugh :)

Może nie każda gra na nim jest taka:
http://picasaweb.google.com/107730745304433543515/WorldOfTanks#slideshow/5566313284255088498
http://picasaweb.google.com/107730745304433543515/WorldOfTanks#slideshow/5566313220358179138
ale nie zmienia to faktu, że sprzęt daje zajebistą radochę :)
Do tego jest nieprawdopodobnie "ekonomiczny".


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*

Posty: 91
Dołączył(a): 17.08.2007
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 11:25 
Cytuj  
Karol66 napisał(a):
Może nie każda gra na nim jest taka:
http://picasaweb.google.com/107730745304433543515/WorldOfTanks#slideshow/5566313284255088498
http://picasaweb.google.com/107730745304433543515/WorldOfTanks#slideshow/5566313220358179138
ale nie zmienia to faktu, że sprzęt daje zajebistą radochę :)
Do tego jest nieprawdopodobnie "ekonomiczny".


Hehe - musieli chyba gęsiego do Ciebie podchodzić, bo raczej po mapie nie ganiałeś tym TD - albo wielu dostało konfederata :)

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 12:02 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Jakbym mógł to bym wymienił JT na Objekt.


Czy ja wiem, JT w miastach za kazdym razem wzbudza moj strach o czolg;). ISem3-4(z BL9 albo 130mm) dalej nie jest wcale takie pewne ze walac w przedni pancerz(co na miejskich mapach czasami jest jednym wyjsciem) przebije sie. Natomiast w ISU i Obiekt prawie wszystko wchodzi jak w maslo.

Na otwartych terenach to oczywiscie juz inna bajka.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 12:06 
Cytuj  
Mi brakło cierpliwości, żeby koksać to dalej a potem znowu od 0 :P. Poczekam co przyniesie OB (może jakiś bonusik będzie?) a jak nie to na release.

A co do tego wchodzenia w obiekt jak w maslo to chyba trochę przesada:F


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 12:13 
Cytuj  
Nie no, moge sie mylic. Szczerze mowiac malo gralem przeciwko Obiektowi. Ale z tych moich gier zauwazylem ze wchodzi w niego 3/4 pociskow od przodu. Zarowno od IS3-4 jak i t-44 z 100mm gunem;P

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 13:34 
Cytuj  
marcoos napisał(a):
Hehe - musieli chyba gęsiego do Ciebie podchodzić, bo raczej po mapie nie ganiałeś tym TD - albo wielu dostało konfederata :)


Ganiałem po całej mapie bo w końcówce zostałem sam Vs Maus i IS na 50%, Pantera2 na 100% i 2 arty. Na szczęście zamiast jechać w kupie albo od razu capować rozproszyli się po mapie szukając mnie a ISU ma napawdę niezły camo jak na ten tier (do Mausa musiałem strzelić 2x i dam głowę, że nie widział mnie po pierwszym strzale bo nawet wieżę obracał ~30 stopni w bok od miejsca gdzie stałem). A P2 wiedziałem, że jest na górce więc ustawiłem się tak, żeby mieć ją bokiem jak wyjedzie, załadowałem HE i po pierwszym strzale HP jej spadło do 35% + zerwany track.
A frajda była tym większa, że goście i z mojego i z przeciwnego teamu się cały czas pluli, żebym wyjechał i dał się szybko zabić bo gra jest już skończona :)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 14:49 
Cytuj  
tiomor napisał(a):
Dana napisał(a):
Jakbym mógł to bym wymienił JT na Objekt.


Czy ja wiem, JT w miastach za kazdym razem wzbudza moj strach o czolg;). ISem3-4(z BL9 albo 130mm) dalej nie jest wcale takie pewne ze walac w przedni pancerz(co na miejskich mapach czasami jest jednym wyjsciem) przebije sie. Natomiast w ISU i Obiekt prawie wszystko wchodzi jak w maslo.

Na otwartych terenach to oczywiscie juz inna bajka.


Pancerz JT jest mocno przereklamowany, szczególnie na dystansach na jakich rozgrywają się bitwy. Poza tym jest to taka wielka i powolna skrzynka, że bez problemu można wcelować gdzie się chce, czyli w kadłub który ma tylko 100-150mm. Czyli w przybliżeniu tyle co PzKpfw VI Tygrysek (kadłub/wieża).

Wogółe miejskie mapy to samobójstwo, chyba że się kampi w rogu. Wytoczysz takiego behemota za róg i zaraz dostaniesz w gąsienice i 5 mediumów spuści ci łomot.

Otwarte tereny są lepsze, lepiej wykorzystuje się zasięg, celnośc i pancerz JT. Ale co z tego jeżeli na takich mapach stajesz się głównym celem dla każdego niedzielnego artylerzysty, co kończy się często moim "kurwieniem" na czacie. ("fucking noob arty" exit).

A weź się wymień !

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 19:17 
Cytuj  
Ja najwiecej killi miałem moim su100 bo aż osiem. Su152 troche mniej bo 6 ale to i tak zapewne dlatego, że wole być w centrum walki bo mnie kusi zawsze :P i często ginę w dog fight z t30 np ostatnio :F... Dlatego jak będzie release to ide w t54/is 7 bo to i to sporo potrafi a jeszcze t54 potrafi byc naprawde niszczycielski ze swoja predkoscia i wytrzymalością :). W ogole nie uwazacie ze t54 to przegiecie :P??


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 19:57 
Cytuj  
Jak juz ktos pisal, t-54 to bym szokiem na poczatku;). Z czasem ludzie nauczyli sie go skutecznie bic ;). Ale fakt, jest zajebiscie mocny. Szczegolnie ze w walce 1 na 1 potrafie chyba wszystkie ciezkie zajezdzic na smierc :P

Tak w ogole, ktos to moze jakos sensowna opinie o amerykanskich srednich przedstawic?

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 20:33 
Cytuj  
tiomor napisał(a):
Tak w ogole, ktos to moze jakos sensowna opinie o amerykanskich srednich przedstawic?


Tak - osraj je :)
A poważnie.
Chcesz byc najlepszy w snajpowaniu i wsparciu z drugiej linii - bierz Panter II
Chcesz dobrze walczyć w dogfight - T54
Chcesz mieć najwiekszego (w sensie gabarytów) T9 mediuma z najgorszym pancerzem i działem z najmniejszą penetracja i celnościa (nie nadrabiającego dmg) - rób Pershinga :)

Devsi tłumaczą to tym, że w release ten czołg ma być tierem 8 USA i jako taki byłby rewelacyjny. Ale na tier9 to trochę za słaby jest co widać po ich ilości w grach.

tiomor napisał(a):
Jak juz ktos pisal, t-54 to bym szokiem na poczatku;). Z czasem ludzie nauczyli sie go skutecznie bic ;). Ale fakt, jest zajebiscie mocny. Szczegolnie ze w walce 1 na 1 potrafie chyba wszystkie ciezkie zajezdzic na smierc :P


Mausa i VK45 tak.
Ale amerykańskie i ruskie sprzety zabijają go z mniejszymi bądź większymi stratami (kwestia farta ale przy 100% HP na obu czołgach i realnej walce 1:1 nie pamiętam żebym kiedykolwiek przegrał z T54 w IS4/IS7).


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 26 sty 2011, 20:50 
Cytuj  
Mi sie zdarzalo w is4:D. Jesli nie mialem sciany w poblizu zeby przykleic dupe do niej to praktykcznie non stop trzymal sie poza moja lufa;p

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1188 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 60  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.