Cytuj:
Brak handlu technlogiami (zastapiony dziwnym systemem wynalazkow).
Jest research agreement. Kiedy zawierasz ten pakt, obydwa państwa dostają bonus do research.
Sam nigdy nie korzystałem z opcji handlu technologią, ale usunięcie jej wydaje się dziwne, szczególnie w perspektywie multi.
Cytuj:
Nie jestem pewien co do Defence Pact, ale tez chyba brak.
Jest, kiedy zaatakują ciebie, sojusznik z którym podpisałeś pakt automatycznie wypowiada wojnę agresorowi.
Pełna lista opcji dyplomacji wygląda tak:
-Declare War
-Negotiate Peace
-Trade
-Demand
-Discuss
*Ask the leader to work together.
*Ask the leader to work against another civilization.
*Ask the leader to go to war against another civ.
*Request that the leader not build any more new cities near you.
I po zdobycie odpowiedniego techa:
-Open Borders
-Research Agreement
-Defensive Pact
Cytuj:
Wasale tez zostali usunieci (zastapiony puppet state, ale dotyczy on tylko podboju cywilizacji).
Nie wiem co masz na myśli mówiąc o "podboju cywilizacji".
Marionetkami w Civ5 tworzy się pojedyncze miasta. I.e. podbijasz miasto i masz opcje:
-Destroy (niszczysz miasto)
-Annex (dołączasz miasto do imperium)
-Make a puppet (tworzysz marionetkowe miasto-państwo czy też satelitę)
I teraz tylko nie jestem pewien, czy jeżeli podbijesz następne miasto i zamienisz je w puppet, to czy będzie ono samodzielne czy też połączy się w jedno państwo z miastem które podbiłeś wcześniej.
Cytuj:
Lucznicy/katapulty moga ostrzeliwac pola oddalone o 2 hexy. Ludzie pisza, ze wyglada to tak, jakbys z Paryza stzelal z luku do Londynu.
I co z tego. To świetne rozwiązanie które znacząco pogłębia warstwę strategiczną.