candidoser napisał(a):
Tez bym chcial.
pytanie jak w shooterach jest to rozwiazane? Czy wszystkie pociski to projectiles i sprawdzane sa hitbox'y. Czy np. w przypadku broni maszynowej test jest przeprowadzany jedynie w momencie strzalu (jezeli miales goscia na celowniku, to znaczy, ze trafiles - to sie hit-scan nazywa?).
Krotko mowiac takiej techniki chyba nie da sie zastosowac dla strzal i fireballi.
W planetside 2 sa normalne projectile z bullet drop i jest to testowane dla kazdego pocisku.
W Firefall sa tez projeticle i uderza w pierwsza rzcz jaka stanie na drodze, bez bullet dropa. Ciezko mi powiedzieć, czy dla kazdego osobno jest to robione, bo tutaj bronie strasznie szybko strzeleją. Pewnie zalezy od broni. Np. działa to tak samo jak PS2 dla tej plazmowej borni Assaulta.
W Defiance jest chyba podobnie jak w Firefall.
Te dwie powyższe molyby dzialac dla wiekszosci rzeczy (kusze, łuki, czary projeticle).
A hit scan bylby dobry dla takich które mają instant hit, tak czy inaczej trzeba by obie techniki zastosować. Zalenie od przypadku.
Tak czy inaczej. Skoro takie niezalezne studio jak Red5 to zrobiło, to chyba nie lezy to poza zasiegiem takiego molocha jak ZeniMax ;s ?
Bo serio. Dla mnie Elder Scrolls w którym fireballe będą zakrecac w powietrzu to nie jest Elder Scrolls.