mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 452 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 10:10 
Cytuj  
Akurat FR czytalem duzo. wow, i co wyjatek od reguly? Nie sa to ksiazki górnych lotów, bardziej to nadaje smak jak ktos sie chyba bawi w rpgi itp.
Juz nawet wolalem dragonlance. Sorry, wszystko to chyba heroic fantasy, ktore w gruncie rzeczy jest takie same. Po prostu za dzieciaka to bylo fajne. Taki drizzt to tam w sumie fabuly nie ma.


_________________
.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5159
Dołączył(a): 10.02.2009
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 11:14 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
High jacy rycerze w lśniących zbrojach, grałeś w ogóle w BG 2? Możesz ratować ale możesz też wyżynać i być złym i podejmować mnóstwo złych decyzji, zabijać bezdomnych etc i ma to oczywiście wpływ na twoich towarzyszy.

Miałeś wybór bycia bohaterem z braku lepszego zajęcia ratującym za darmo wieśniaków, albo "chciwym dupkiem" mordującym dla zabawy. Do tego dylematy moralne były chyba tworzone z myślą o 13 latkach. Ja wiem, heroic fantasy, taka konwencja, ale w tej chwili chyba bym tego nie zdzierżył.

Cytuj:
Nie da się być zły fabularnie i w baldursach i w falloutcie, koniec zawsze jest taki sam ratujemy świat

W jedynce Fallouta można przerobić się na super mutanta i zdradzić lokalizację Vault 13 ;p

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 11:36 
Cytuj  
mogłeś także zostać kurwą, zabijać meneli, rozkopywać groby, okradać ludzi, zabijać dzieci, ale co z tego? fabuła ciągle ta sama


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5159
Dołączył(a): 10.02.2009
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 11:45 
Cytuj  
Mówiłeś, że na końcu zawsze ratujemy świat, to odpisałem, że możliwe jest zakończenie w którym armia Mastera morduje mieszkańców krypty, a potem pewnie podbija resztę pustkowi.

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 11:56 
Cytuj  
Chyba rzeczywiście było coś takiego, nie wiedziałem, że tak można i po prostu go zabiłem. Przepraszam, zapomniałem dodać, że chodziło mi wtedy o dwójkę.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 14:13 
Cytuj  
Junkier napisał(a):
zaboleq napisał(a):
High jacy rycerze w lśniących zbrojach, grałeś w ogóle w BG 2? Możesz ratować ale możesz też wyżynać i być złym i podejmować mnóstwo złych decyzji, zabijać bezdomnych etc i ma to oczywiście wpływ na twoich towarzyszy.

Miałeś wybór bycia bohaterem z braku lepszego zajęcia ratującym za darmo wieśniaków, albo "chciwym dupkiem" mordującym dla zabawy. Do tego dylematy moralne były chyba tworzone z myślą o 13 latkach. Ja wiem, heroic fantasy, taka konwencja, ale w tej chwili chyba bym tego nie zdzierżył.

Cytuj:
Nie da się być zły fabularnie i w baldursach i w falloutcie, koniec zawsze jest taki sam ratujemy świat

W jedynce Fallouta można przerobić się na super mutanta i zdradzić lokalizację Vault 13 ;p



Junkier mam "trochę" odmienne zdanie. Mówimy oczywiście o BG2. Ja dodatkowo biorę pod uwagę twierdzę strażnika bo ona była też dostępna w II i była to doatkowa lokacja bez fabuły z ToB. W ToB zakończenie było jakby "otwarte" podobnie jak w NWN2: MotB, gdzie mogłeś zostać utrapieniem światów i samych bogów, jednak nie było to grywalne tak samo jak fakt, że Master ponownie podbija pustkowia.

W BG2 były dylematy moralne nie tylko na poziomie 13 latka. Mogłeś np pomóc Viconi albo patrzeć jak płonie na stosie. Mogłeś ją uratować a potem sprawić że i tak by się odłączyła bo nie podobały by się jej twoje decyzje. W sumie każda postać w teamie miała swoje problemy i albo mogłeś ją olać, pomóc jej albo pomóc jej tylko po części. Ostatecznie miało to wpływ na relację między członkami drużyny i jej skład. Tak samo jak w F2 Sulikowi nie podobał się handel niewolnikami, tak samo Jaheira nie pozwalała zabić srebrnego smoka lub zabijać żebraków bez końca (a to tez mogłeś robić).

Podobna historia z handlarzem skór - mogłeś sprawę olać (bo byłeś zbyt głupi, żeby dojrzeć ukryta prawdę). Mogłeś też pociągnąć ją do końca i zabić srebrną smoczycę i mieć zbroję z ludzkich skór, co było mega true_evil i motyw z jej pozyskaniem był całkiem fajny.

Ok, wyborów pośrodku może nie było tyle samo, co wyborów dobry/zły. Najczęściej dotyczyły one konflików w drużynie oraz nagród za questy (daj złoto, nie daj złota tylko podziękuj, zabije Cię i węzme sobie co moje). Poza tym co jak co, ale ja np nie byłbym w stanie zabijć Jana Jansena albo Minsca bo to były tak zajebiste postacie, że aż chciałeś im pomagać, były po prostu zajebiste.

A co do twierzy strażnika - mogłeś uwolnić, lub zabić i uwolnić jednego z najpotęzniejszych demonów. Skutków decyzji bohater nie doświadczył, ale wystarczylo uzyć wyobrażni i pomyśleć, co mogło się dziać w 666 kręgach piekeł po tym, jak wypuściłem na wolność demogorgona :).

Poza tym twórcy przyznali się kiedyś, że BG2 było zajebistym ale nadal tylko wstępem do finału w ToB. Obie gry były zajebiste. Ja Kocham ToB jednak BG2 było bardziej explorerskie i motyw ratowania imoen początkowo mi nie przypasił. Potem jednak było zajebiście. ToB kocham za twierdzę straznika (najlepszal okacja w rpg ever), Sarevoka, Cespenara i walki z dziećmi bhaala.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 19 mar 2013, 15:14 
Cytuj  
Niah napisał(a):
Chyba rzeczywiście było coś takiego, nie wiedziałem, że tak można i po prostu go zabiłem. Przepraszam, zapomniałem dodać, że chodziło mi wtedy o dwójkę.

W F2 nie "uratowanie świata" byłoby wyjściem dla postaci szalonej, a nie złej. Nie uratowanie świata w F2 skutkowało by śmiercią postaci, także zła postać też powinna to zrobić ze względu na instynkt samozachowawczy.

Oczywiście fallout 1&2 w wielu miejscach też jest czarno-biały. Biegunowe proste wybory dobry-zły nie są rzadkością w tych grach.

W temacie. - BG i ogólnie D&D jest bardziej czarno biały i jest konwencją heroic fantasy, a jednocześnie dowodem na to, że można zrobić fajne heroic fantasy (oraz na to, że większość gier heroic fantasy jest jednak gównem bo się nie umywa do BG ;p). Wojna Pajęczej Królowej jest fajna, ale nie wybitna, a jednak prawie wszystkie książki Forgoten Realms które miałem w ręce były bardzo słabe. Dlatego też już ich nie czytam - zbyt duża szansa, że będzie to słabe przeżycie.

Jednak ogólnie mimo wszystko serię BG uważam za jedne z lepszych gier rpg. Szczególnie BG2, potem TOB. BG1 było słabsze choć dalej fajne. Grałem nawet w BG2+TOB jakieś hmm 2 lata temu? Grało się fajnie.

W każdym razie mimo miejscami dużej prostoty seria BG i F1&F2 i tak biją na głowe wiele innych produkcji rpg.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 20 mar 2013, 09:49 
Cytuj  
ToB mnie osobiścię w gniótł w ziemię. W czystym BG2 było trochę za dużo biegania, za dużo szarych, bezłpciowych lokacji i questów.
Chodzi o to, że przez 2 części dowiadujesz się, że jesteś półbogiem, zbierasz solidną ekipę, zdobywasz epickie bronie i majątek ale mimo to zabijasz szczury w karczmach i wilki po lasach. To chyba nie miało być Twoje przeznaczenie?
Dopiero w ToB czuć, że to gra o wysoką stawkę. TU nie ma zmiłuj. Akcja, koks, dziwki jest wszystko. Mi się grało super i uważam, ze bez ToB BG2 nie byłoby tym samym.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 20 mar 2013, 13:04 
Cytuj  
Stobek napisał(a):
.... TU nie ma zmiłuj. Akcja, koks, dziwki jest wszystko. Mi się grało super i uważam, ze bez ToB BG2 nie byłoby tym samym.



Stobek, rozjebałeś mnie i zniszczyłeś po prostu :D.


Fakt, w ToB miałeś poczucie, że gra jest rzeczywiście o wysoką stawkę. Potem wystarczyło tylko doinstalować mody podkręcające poziom trudności i była akcja jak ta lala. Walki z dziećmi bhaala, do tego twierdza strażnika, smoki, napierdzielanie czasami etc. W końcu drużyna koksów mogła spotkać godnego siebie przeciwnika!

No i Zborowski jako Sarevok - zajebiste;].


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 20 mar 2013, 14:06 
Cytuj  
Mała ciekawostka: udało mi się na normalu skończyć (powiedzmy w 99%) obie części BG jedną postacią. Trójklasowiec przechodzi przez tą grę jak przecinak. Dwa miejsca gdzie nie dawałem rady (to jest ten 1%): Sarevok w BG1 i w TOB ostatni boss. Za to bardzo zawiodłem się na Irenicusie, za szybko można było go rozpracować.

Poza tym mogę powiedzieć że autorzy nie przewidzieli braku drużyny i np. w jednej z części jest wizja pierwszego miasta, po wejściu solo do pomieszczenia nie odpalają się skrypty.

IMO: BG, IWD oraz Torment to tytuły które doskonale pokazały czym jest RPG. Taki choćby NVN już nie dawał tej samej satysfakcji.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 28 mar 2013, 20:27 
Cytuj  
Pierwszy NWN nie, drugi i maska zdrajcy o wiele lepiej!


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

**

Posty: 326
Dołączył(a): 10.02.2010
Offline
PostNapisane: 30 mar 2013, 11:30 
Cytuj  
jest już w końcu pl na ios ??? bo nawet nie chce mi się instalować

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 19:17 
Cytuj  
Szybkie pytanko. Czy wersja polska to fanowskie tlumaczenie czy przeniesione ze starej wersji? ...

T.


_________________
Templair_@PSN

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 19:29 
Cytuj  
Templair napisał(a):
Szybkie pytanko. Czy wersja polska to fanowskie tlumaczenie czy przeniesione ze starej wersji? ...

T.



chyba tylko to: http://forum.baldursgate.com/discussion ... ing-w-bgee

edycja posta 22 maja.


_________________
.

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 19:54 
Cytuj  
Tak wlasnie to czytalem ale nigdzie nie wyczytalem czy opierali sie o wersje oficjalna czy robili swoja. Szczerze mowiac wolalbym stara ...

T.


_________________
Templair_@PSN

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2382
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 19:58 
Cytuj  
To jest stary oryginalny dubbing + jakieś dodatki do nowego contentu. Miało być oficjalnie zaimplementowane do gry w tydzień po premierze, tajemnicą jest dlaczego tak się nie stało.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 20:47 
Cytuj  
Androida by zrobili wreszcie ;/


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 21:00 
Cytuj  
Perrin napisał(a):
To jest stary oryginalny dubbing + jakieś dodatki do nowego contentu. Miało być oficjalnie zaimplementowane do gry w tydzień po premierze, tajemnicą jest dlaczego tak się nie stało.


Dubbing to wiem, ze oryginalny. Chodzilo mi raczej o tlumaczenie tekstu. Pamietam, ze bylo dobrze zrobione. Gralbym po angielsku ale nostalgia fag we mnie chce grac jak przed laty + kilka dobrych wspomnien z polskiej wersji p&p DnD2ed ;) ...

T.


_________________
Templair_@PSN

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2382
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 21:07 
Cytuj  
Tłumaczenie też to samo, wszystko co się dało wziąć z oryginału to zostało wzięte. Wszystko profesjonalnie zrobione (bo zerżnięte ;P). Grupka fanów amatorów pracowała tylko nad nowym, dodatkowym contentem.


_________________
Obrazek

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 28 maja 2013, 21:48 
Cytuj  
Dzieki Perrin. Mozna zakupic w promo na amazonie :) ...

T.


_________________
Templair_@PSN

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 452 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.