mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21954 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520 ... 1098  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 5 gru 2013, 19:37 
 
zaboleq napisał(a):

Dlaczego Taki Stalker/Gothic/TES są wysoko cenione przez graczy? Bo są tą jedne z gier w których udało się zbudować żyjący świat i dano graczom ogromną swobodę. Stworzenie dobrego AI i tchnięcie życia w NPCów to jest problem programistyczny(o ile chcemy aby wszystko wyglądało normalnie a nie w uj sztucznie) i wymaga ogromnego nakładu pracy. Nie potrzeba tutaj zajebistej mocy obliczeniowej. Większość mocy pochłaniają graficzne bajery i ujowa optymalizacja.

Potrzeba.Jeśli mowimy tu o prawdziwym AI, a nie wczesniej ulozonych drzewach decyzyjnych.
Rozwoj AI stoi w miejscu, bo od wielu lat rozwoj tej dziedziny nauki, jest bardzo powolny i nie ma jakis wielkich przelomow.

Do symulacji zachowań, które będą naprawde interkatywne, potrzeba i duzej mocy obliczniowej i efektywnego sposobu przechowywania informacji.

Nie wspominajac o tym, ze AI musi miec informacje o otoczajacym je swiecie. Zazwczyaj ilosc takich informacji redukuje sie do absolutnego minimum, wlasne, ze wzgledu na ilosc mocy obliczeniowej jaka jest potrzeba zeby te wszystkie informacje przrobic.

Teraz AI tworzy sie poprzez tworzenie behavior trees, i do tego to nawet nie trzeba programisty (no poza tym, ze ktos musi napisac odpowiedni system ;p). Potem, to juz kazdy kto potrafi laczyc prostokaty, bedzie potrafil tworzyć AI. Albo pisac pliki XML. Whatever.


To co jest w Skyrim/Gothic/Stalker, to nie jest jakas zaawansowana sztuczna inteligencja. Ot poprostu bardziej zlozony system zachowań, który tak naprawde nie wiele sie zmienił od reaper bota do queka. Po prostu teraz boty maja wiecej mozliwych opacji, niz tylko urznac gracza.
Takich gier sie nie robi, bo to kosztuje, a zysk na nich nie jest pewny.

tl;dr
Nie bedzie zadnego duzego postepu w tej dziedzinie, jesli nie pojawia sie bardziej efektywne sposoby programowania robotow. A ta dziedzina chociaż zaawansowana, to dopiero raczkuje. Grafika, to glownie opis fizyczny otaczajacego nas swiata. Sztuczna inteligencja, to matematyczny opis mozgu czlowieka.
Zgadnij, ktora dziedzina jest bardziej do przodu.

Niektóre algorytmy graficzne ktore teraz sie implementuje zostaly poraz pierwszy opisane około 40 lat temu (!). Dlatego, ze wczesniej nie było dostepnej odpowiedniej mocy obliczeniowej.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 5 gru 2013, 19:56 
 
AI wbrew temu co pisze Kabraxis, nie zależy od hardwaru na którym uruchomiona jest gra tylko od samej gry.
Uproszczone gry lądują tak samo na PC jak i na konsolach. Takie czasy.
Kiedyś w gry się grało, ukończenie jakiegolwiek tytułu graniczyło z cudem, nie pamiętam bym na Spectrum 48k ukończył chociaż jeden tytuł. AKtualnie gry się przechodzi. Na PC tym bardziej.
Np. save w każdym momencie - to typowo PC-towski trick dla noskilli, by dzieciakom ułatwić zabawę. Wystarczy, by obalić tezę jakoby to konsole stały za uproszczenie rozgrywki?

AI wbrew pozorom troszkę poszło do przodu. Na mnie np. kiedyś robiło wrażenie "AI" w Gothic I - gdzie zachowanie postaci było uzależnione od pory dnia. Banalnie proste do zaimplementowania a kilkanaście lat temu prawie okrzyknięto to rewolucją. No przynajmniej rozpisywano się o nowatorskim feature ;)
Te gry co podaje zaboleq to AI prawie w ogóle nie posiadały. Proponuję dla uświadomienia sobie tego faktu zagrać w nie jeszcze raz. Skrypty. I to bardzo proste.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 5 gru 2013, 19:59 
 
tylko w Quaku 3 boty osiągnęły pokój i przestaly walczyc!

Oczywiscie, ze nie posiadaly rozbudowanego AI. Ale posiadaly rozbudowany i otwarty swiat. Lipne AI rzuca sie w oczy w grach liniowych.


_________________
.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 5 gru 2013, 20:06 
 
no właśnie ciekawe dlaczego nie zrobi się eksperymentu z AI które się uczy? To jest imho duże prostsze do zrealizowania - no i za każdym razem gra wyglądałaby totalnie inaczej. Nadawałoby się idealnie do shooterów offline.
Kilka pierwszych runów - easy, bo "moby" biegają bez ładu i składu. Potem coraz bardziej pod górkę. Na koniec możnaby było zapraszać kolegów by powaliczyli z przez nas wyszkolonymi botami.

Inside? Były takie próby?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 5 gru 2013, 21:41 
 
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sie%C4%87_neuronowa

Były. Ale teraz nawet nie pamietam, nazw gier w których developerzy sie chwalili ze maja AI, ktore sie dostosowuje do gracza. Oczywiscie nie miało to nic wspolnego z tym linkiem z wikipedi. Pewnie dlatego, te pomysly byly chwaleniem sie.

Z perspwktywy czasu takie zapewnienia mozna miedzy bajki wlozyc. Nie mozna zbudowac samouczacego sie systemu, który nie będzie gormadził bazy danych mozliwych reakcji gracza, a nastepnie jej analizował i na tej podstawie przewidywał, mozliwie akcje gracza.
Nie wspominajac o tym, ze analiza tych zachowac musiałaby sie odbywac offline, kiedy gra nie jest wlaczona. Inaczej albo by sie nie dało grac, albo by było tak wolne ze szkoda by bylo czasu.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 5 gru 2013, 22:07 
 
Odnośnie wydajności systemów samouczących się... Proste wyliczenie zależności fizycznych statek - masa - paliwo - grawitacja to kilka sekund na i7.
Nawet gdy ten czas na przyszłych prockach spadnie do 1s to nadal będzie za wolno. Obecnie AI dla gier konkurencyjnych opiera się nadal (od wielu wielu lat już) na predykcji ruchów przeciwnika. Tutaj nauczyć można "komputer" na podstawie gromadzonych danych jakie nawyki ma dany gracz i w ten sposób rozpoznawać konkretnego playera - dostosować algorytm. Ale do sieci neuronowych temu daleko. To jeszcze nie te czasy. Może za 10 lat.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 00:59 
 
Men of War: Assault Squad 2
http://store.steampowered.com/app/244450
Jak dla mnie bomba nius.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 09:38 
 
z "sieci neuronowych" się bronił mój kolega z ławki. ~15 lat temu napisał program uczący się pisma odręcznego danej osoby. Działał. W sumie zasada jest banalnie prosta - tylko rozbudowana baza danych i analiza tych danych. Z drugiej strony taki FPS po rozbiciu na części pierwsze nie jest skomplikowaną grą. Dead - źle, kill - dobrze.
Z drugiej strony po miesiącu pewnie nie mielibyśmy z botem żadnych szans.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 09:42 
 
szansa dla bioinformatyki ;p


_________________
.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 16:08 
 
Darmowy weekend na Steamie Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed.

Prawde mowiac jak ktos lubi Mario Kart z konsol Nintendo to IMO najlepszy taki klon na PC z fajnymi mapkami.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 16:42 
 
Arturnik napisał(a):
Darmowy weekend na Steamie Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed.

Prawde mowiac jak ktos lubi Mario Kart z konsol Nintendo to IMO najlepszy taki klon na PC z fajnymi mapkami.

Mam tę grę od jakiegoś czasu. Polecam. Bardzo dobrze zrobiona, są unlocki, coop, obsługa kontrolerów. Można z dziećmi pograć. Jest nawet steam cloud.


_________________
psn

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 20:40 
 
http://archlord.webzen.com/news/notices ... of-service

ARCZLORDA ZAMYKAJĄ. OH NOES !

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 21:05 
 
jak to... najlepsza gra w jaka gralem ever... ;d


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 7 gru 2013, 21:15 
 
No bo nadchodzi Archlord 2 tłumoki !!!


_________________



***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 8 gru 2013, 01:36 
 
w weekend mozna za darmo zagrac w war of the vikings, znajdziecie w bibliotece swoich gier na steam.


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 8 gru 2013, 11:10 
 
http://www.gametrailers.com/videos/3hpq ... re-trailer

No Man's Sky > Starbound

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2382
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 8 gru 2013, 11:44 
 
Dana napisał(a):
http://www.gametrailers.com/videos/3hpqoi/no-man-s-sky-vgx-2013--world-premiere-trailer

No Man's Sky > Starbound


Lol, niezłe :)


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 8 gru 2013, 12:04 
 
Dana napisał(a):
http://www.gametrailers.com/videos/3hpqoi/no-man-s-sky-vgx-2013--world-premiere-trailer

No Man's Sky > Starbound


Obrazek

Jesus.

W tym jest potencjał w chuj, trzymam kciuki.


Ravushimo grzej już konto na czteropak!


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 8 gru 2013, 12:07 
 
Dana napisał(a):
http://www.gametrailers.com/videos/3hpqoi/no-man-s-sky-vgx-2013--world-premiere-trailer

No Man's Sky > Starbound


Obrazek


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 8 gru 2013, 12:27 
 
wow.

jednym zdaniem starbound jest dla mudzynow z afryki :p

http://www.youtube.com/watch?v=or-1pyCvDos
http://www.youtube.com/watch?v=RNVgVl6v6YU

rzucam prace, bo za duzo tego, lol


_________________
.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21954 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520 ... 1098  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.