Mendol napisał(a):
problem w tym, ze szkoda mi upgrejdowac nowe bronie - bo nie wiem czym bede gral - wiec i tez nie do konca wiem co potrafia.
Ja gram albo z 1 mocną bronią (halabarda, claymore albo zweihander) albo z 2 mniejszymi pod dual wielda (ale nie rezygnuje z tarczy - w offhand mam tarcze/weapon i zmieniam).
Broń do dual wielda musi być dobrana tak, żebyś spełniał wymagania pod power stance obu czyli jak np. broń wymaga 10 str i 8 dex to musisz mieć x1.5 więcej => min 15 str/12 dex.
Wtedy L1 swing jest atakiem z obu broni na raz i to devastuje przeciwników.
Bronie muszą też być "jednego typu" (nie wiem do końca co to znaczy ale np. mackę z longswordem/axe można łaczyć ale już z rapierem raczej nie).
IMO to najlepszy system na wolnych ale mocno opancerzonych przeciwników z duża ilością HP.
Atakując w ten sposób nie tylko masz dmg obu broni w jednym swingu ale tez sumuje się ich poise dmg co praktycznie gwarantuje stagerowanie tego, co się da zestagerować (z dual axami mam 60 poise dmg a broń jest DUŻO szybsza od ultra greatswordów).
Włączasz power stance w ten sposób, że przytrzymujesz trójkącik (jak do wzięcia primary broni w obie łapki). Jeśli spełniasz wymagania statsowe to zamiast tego, postać lekko uniesie bronie w obu rekach i spod L1 będziesz atakował obiema broniami na raz z "nowym" move setem.
Niestety, chwilowa zmiana którejkolwiek broni (np. przełaczenie się na tarczę albo chime) wyłącza power stance i musisz ją ponownie włączyć jak wrócisz do dual wielda.
Radzę wziąć pod uwagę, jak będziesz wybierał sobie "primary broń" (>+6) do rozwoju to, czy spełniasz jej wymagania do power stance. Nawet jeśli nie zawsze będziesz tego używał, to czasami się naprawdę przydaje. Jest masa walk, w których to, czy zabijasz przeciwnika w 2 czy w 6 sek, decyduje o powodzeniu a już przy walkach co-op z bossami jest genialnym wynalazkiem => jak masz bossa na sobie to bronisz się tarczą ale jak agro przeskoczy na innego gracza to zmieniasz offhand na druga broń i 2x szybciej wywalasz dmg w bossa, odskakując na bezpieczną odległość zanim w ogóle skuma co go trafiło
No i to poise dmg jest piękne. 3 swingi z dual axe to 180 poise dmg. W tym samym czasie wykonam 3 swingi z halabardy za 105 poise dmg i zabiorę jakieś 30-50% mniej HP mobowi.
Nie testnąłem jeszcze, czy jak masz ringa zwiększającego poise dmg to czy to się dodaje do obu broni osobno. Jesli tak, to wtedy jak na przykładzie wyżej mamy 240 poise dmg z dual axe Vs 135 z halabardy.