Nawiazujac do watku z CoH...
Mysle, ze bedzie to ciekawy temat (dont flame pls). Zacze moze ja
Oto pytanie:
"Czego ja [ w tym wypadku XSiV dop. autora] oczekuje od gry XXI wieku, w ktora moglym grac miesiacami (latami)"
Odpowiedz:
1. Grafiki tak pieknej ze... (ty chcialem napisac ze "sral bym z zachwytu" ale po namysle sranie non stop raczej ie byloby przyjemne. stad twierdzenie:...) ...mozna byloby sie nia zachwycac, ale aby w wiekszym stopniu nieprzejmowala roli samej zawartosci gry (patrz SWG.). Oczywiscie tez musi byc dosci ciekawa i zroznicowana (w AO programisci zrobili to wprost przepieknie)
2. Skille. Coz... Wspanialym rozwiazaniem jest umozliwinie kazdej postaci wyrobienie kazdego ze sklli dostepnych w grze (wzorem z EVE). Oczywiscie jest to dosc kontrowersyjne rozwiazanie w niektorych przypakach ale takie jest moje zdanie
3. System craftingu. Baardzo rozbudowany. Mniej wiecej tak jak w AO (Anarchy Online) ale duzo lepiej opisany u jasny do zrozumienia (SWG). Syatem craftingu w AO jest nadal dla mnie czarna magia i wedlug ,mnie jest pojebany na maxa. SWG wspaniale rozwiazalo ta kwestie, choc sam system zdobywania surowcow pozostawia wiele do zyczenia (az sie prosi o proste kopanie rdem z [chlip kochanego] UO)/
4. Syatem misji/questow. To jest to, czego moim zdaniem brakuje najbardziej w UO przez co gra traci na atrakcyjnosci (te kilka artefaktow, mobow czy qrwa kwiatkow to troche za malo jak na gre z taka tradycja).
System misji z AO (CoH) jest moim zdaniem cudowny - masz cala mase mobow tylko i wylacznie dla siebie, loot bardzo podobny jak do mobow wystepujacych w samej grze prze co nie trzeba "campowac" godzinami spotow (FFXI - tfu qrwa. jak w to mozna grac! ale sie narazilem teraz).
moga to b7yc oczywiscie questey rozbudowane rodem z FFXI ale tez i dosc proste (na przykladzie FairyLand)
5. System "tradingu"/ Wg. mnie najwazniejsza czesc gry (wiem Wybuch, ze masz inne zdanie ale ty jestes "inny"... wiecej sexu! to pomaga rozladowac napiecie! bez obrazy oczywiscie
)
W EVE system marketu jest wg. mnie najlepszy. Sa licytacje, jest ogolny market z dostepnymi cenami (ale tez sporo miejsca na...). Bron bosze system z L2 (nie znow taki nowy zeby nazywac to rewolucja), ktory powoduje niesamowite lagi gdy widzisz setki osob, ktore sprzedaja to samo i ktorych ikt nie chce kupic. Dobry jest tez system chat'a ze sprzetem w danym levelu (o tym za chwile) jaki zastosowano w AO. Tam niestety ludzie niepotrafia we wlasciy sposb z tego korzystac wiec moze nie jest to po prostu dopracowne, ale sam pomysl i wykonanie jest ok (to ludzie sa glupi nie ma maszyny
)
6. Skille vs. Levels
No i tu pewnie bedzie problem... Wiekszosc z nowo oferowanych morgo oferuje system levelowy (wyjatkiem chyba jest kupka jaka oferuje SWG). Nawiazujac do punktu (paragrafu) drugiego mojej wypowiedzi - jestem zarowno za system skilli jak i levelowaniem. Wiem, ze w tej walce wygra ten kto wczesniej zacznie grac (ale skille maja przeciez swoja wartosc - nie wiem czy wiadomo o co mi chodzi...) ale sa i plusy i minusy. Tu akurat nie jestem do konca zdecydowany...
omg...
dosc. mam nadzije, ze ten watek sie rozwinie
PS
teraz czas na flames hehehe
i sorry za bledy, ale pisze to jaK zawsze nie bedac w stanie wskazujacym na trzezwosc.