annihilation
bardzo szybkie pokonanie wrogiej armii często niszcząc ją całkowicie i czasem/często przy niewielkich stratach własnych.
Dzieje się to często przy:
- duża różnica w ilości wojsk (jeśli różnica jest 10-krotna to annihil jest zawsze)
- duża różnica w techu
- doświadczenie generałów
Największe straty podczas bitwy ponosi piechota dlatego też musi być jej więcej niż szerokość pola bitwy = Combat Width - Minus za teren etc żeby pomimo poniesionych strat dalej były oddziały do ochrony artylerii.
Duża różnica w ilości:
Masz pole bitwy, w pierwszej linii stoi albo sama piechota albo razem z konnicą. Jej zadanie to Fire i Shock oraz co ważne! ochrona artylerii przed ostrzałem.
Każde 1k to jeden oddział który atakuje (strzela) wrogi oddział naprzeciwko, jeśli ten zostanie rozbity to twój oddział atakuje po przekątnej co zwiększa zadawane obrażenia bo wtedy dwa oddziały atakują pojedynczy i chyba jest jakiś bonus dla tego jednego.
Wszystko jest pokazane w grze, więc gdybym się mylił i prawdopodobnie tak jest to można to zobaczyć w czasie bitwy. Najedź myszką na kwadracik i zobacz na opis i co atakuje i w jakiej fazie bitwy.
Jedna kreska to konnica, kropka to artyleria, dwie kreski to piechota.