mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 gru 2015, 23:20 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Czyli te gry powstały bez managementu? Cuda panie, programiści są jak Borg. Jak mam w zespole gościa co nie tylko ogarnia, ale tez jest komunikatywny i terminowy to mu daje pracować w spokoju. Ale takich jest może 20%, resztę trzeba mniej lub bardziej kontrolować.

Jak tamte gry powstaly to ja nie wiem. Za to wiem, ze ludzie tu przychodza pracowac bo maja dosc mangmentow, producentow, managerow i innych takich ktorzy nie daja normalnie pracowac (;.

U nas nie ma ciaglych spotkan, ustalanie co bedziesz robic etc. Kazdy dostaje liste tego co ma robic (ktora ustalamy mniej lub bardziej wspolnie) i raz w tygodniu kazdy mowi robil, przepisujemy na przyszly tydzien i lecimy dalej.
Oczywiscie lista to jest pojecie bardzo plynne, bo ktos akurat gral w cos nowego i wychodzi "dobra musimy sprobowac to dodac".

Tak. Opiera sie to w duzym stopniu na zaufaniu, ze zrobisz co masz zrobic, a nie bedziesz udawal ze robisz.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 gru 2015, 02:16 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Czyli te gry powstały bez managementu? Cuda panie, programiści są jak Borg. Jak mam w zespole gościa co nie tylko ogarnia, ale tez jest komunikatywny i terminowy to mu daje pracować w spokoju. Ale takich jest może 20%, resztę trzeba mniej lub bardziej kontrolować.

Jak tamte gry powstaly to ja nie wiem. Za to wiem, ze ludzie tu przychodza pracowac bo maja dosc mangmentow, producentow, managerow i innych takich ktorzy nie daja normalnie pracowac (;.

U nas nie ma ciaglych spotkan, ustalanie co bedziesz robic etc. Kazdy dostaje liste tego co ma robic (ktora ustalamy mniej lub bardziej wspolnie) i raz w tygodniu kazdy mowi robil, przepisujemy na przyszly tydzien i lecimy dalej.
Oczywiscie lista to jest pojecie bardzo plynne, bo ktos akurat gral w cos nowego i wychodzi "dobra musimy sprobowac to dodac".

Tak. Opiera sie to w duzym stopniu na zaufaniu, ze zrobisz co masz zrobic, a nie bedziesz udawal ze robisz.

nie chce mówić że to złe podejście, ale jaką masz pewność, że jednak mając dobrego PMa nie tworzylibyście gier szybciej i lepiej?


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 gru 2015, 08:12 
Cytuj  
Frima istnieje juz ponad 7 lat, sredni czas produkcji gry 2 lata (;.
Pozatym, kto by je w tedy tworzyl, jakby wszyscy sie zwolnili ? ;p


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 21 gru 2015, 08:34 
Cytuj  
Wierze, ze u was jest jak mówisz iniside, natomiast jesteście wyjątkiem, a nie regułą. Można zbudować samoorganizujacy się zespół, ale na to trzeba czasu.


_________________
Χ Ξ Σ

***

Posty: 578
Dołączył(a): 7.10.2005
Offline
PostNapisane: 21 gru 2015, 09:51 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Frima istnieje juz ponad 7 lat, sredni czas produkcji gry 2 lata (;.
Pozatym, kto by je w tedy tworzyl, jakby wszyscy sie zwolnili ? ;p

Sprzatacie tez sami? Ziemniaki tez sadzicie? Doby pm jest naprawde pomocny - w tym zdaniu kluczowe jest slowko dobry ;).

Jeszcze co do postu - kto te gry tworzy jak sa tylko beznadziejni developerzy?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 22 gru 2015, 16:44 
Cytuj  
Kabu napisał(a):
iniside napisał(a):
Frima istnieje juz ponad 7 lat, sredni czas produkcji gry 2 lata (;.
Pozatym, kto by je w tedy tworzyl, jakby wszyscy sie zwolnili ? ;p

Sprzatacie tez sami? Ziemniaki tez sadzicie? Doby pm jest naprawde pomocny - w tym zdaniu kluczowe jest slowko dobry ;).

Jeszcze co do postu - kto te gry tworzy jak sa tylko beznadziejni developerzy?


Beznadziejni developerzy nie tworza gier. Przynajmniej nie kategorii AA>.

Powiem tak. Nie watpie, ze jest pomocny, jak jest zespol/ludzie ktorzy robia tylko to co im sie kaze i nie potrafia dzialac bez kierownictwa (notabene mamy takiego jednego w firmie :D).
To w tedy tak.

Z jednym sie napewno zgodze. Firma to ewenement. Nawet jak na luzne podejscie w GameDevie, wiec nie wyciagalbym z tego daleko idacych wnioskow (;.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 22 gru 2015, 17:39 
Cytuj  
Tak wracając do tematu i odchodząc od napinki PM > programmer czy programmer > PM to Farin666 serio opuszczaj tą tonącą łajbę i wyjeżdżaj.
Tzn. rozumiem, że nie zawsze się da, nie zawsze jest sens, ale jeżeli i tak planujesz wyjechać (bo pisałeś, że rozważasz taką możliwość a angielski znasz bardzo dobrze) to zrób to jak najszybciej. Zmienia się perspektywa, zmienia się podejście do różnych rzeczy, spadają klapeczki z oczu - może się okazać, że wcale nie musisz się przez kolejne lat przebranżawiać pracując za okolice minimalnej czy tam średniej (mała różnica w sumie), tylko od razu zacząć zarabiać normalne pieniądze a dalsze perspektywy raczej też będziesz miał bardziej kolorowe.

***

Posty: 627
Dołączył(a): 28.12.2001
Offline
PostNapisane: 22 gru 2015, 19:21 
Cytuj  
Co do 'wyjazdu za granice jako programista' to bym byl ostrozny i podszedl bardziej pragmatycznie - przeliczyc jaki bedzie sredni stosunek zarobkow do kosztow zycia.
W tym dosc specyficznym przypadku moze sie okazac, ze lepiej zostac w kraju.

A najlepsza opcja w przypadku dlugoterminowego, bardziej 'etatowego' rodzaju zatrudnienia to praca zdalna w firmie z US, gdzie placa naprawde grube pieniadze.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 22 gru 2015, 19:39 
Cytuj  
praca zdalna dla kogos z usa może mieć pewien problem, godziny pracy ;)


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 22 gru 2015, 20:26 
Cytuj  
https://www.youtube.com/watch?v=1OmmeShKxpM
Wykład 2h - WJUG #171 - 5-10-15 lat w karierze developera - Wojciech Seliga


_________________
.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 22 gru 2015, 23:10 
Cytuj  
Nishruu napisał(a):
Co do 'wyjazdu za granice jako programista' to bym byl ostrozny i podszedl bardziej pragmatycznie - przeliczyc jaki bedzie sredni stosunek zarobkow do kosztow zycia.
W tym dosc specyficznym przypadku moze sie okazac, ze lepiej zostac w kraju.

A najlepsza opcja w przypadku dlugoterminowego, bardziej 'etatowego' rodzaju zatrudnienia to praca zdalna w firmie z US, gdzie placa naprawde grube pieniadze.

this, albo firma z Kanady ;)


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 23 gru 2015, 08:43 
Cytuj  
zależy co jest celem a co drogą do celu.
jeżeli celem jest kasa i beztroska przyszłość - na serio wyjazd. I po tym jak wyjedzie to może się przebranżawiać na cokolwiek zechce.

O pracy zdalnej za zachodnią stawkę to może sobie pomarzyć wielu doświadczonych programistów. Nie ma co się oszukiwać. Konkurencja na tym polu jest też potężna bo nie jeden białorusin, pakistańczyk czy chińczyk też o niczym innym nie marzy.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 23 gru 2015, 09:03 
Cytuj  
Ale po co się przebranżowić skoro większość ludzi z tej dyskusji lubi swoją pracę.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 gru 2015, 09:16 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Ale po co się przebranżowić skoro większość ludzi z tej dyskusji lubi swoją pracę.

tru. a według mnie lipa zmienić robotę i później okaże się, że ta praca nie jest taka fajna... nawet za większą pracę to lipa.


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 23 gru 2015, 09:33 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
O pracy zdalnej za zachodnią stawkę to może sobie pomarzyć wielu doświadczonych programistów. Nie ma co się oszukiwać. Konkurencja na tym polu jest też potężna bo nie jeden białorusin, pakistańczyk czy chińczyk też o niczym innym nie marzy.

LOL.
Znawca rynku się znalazł :)
Praca zdalna jest generalnie tania. Opłaca się tylko wtedy jeśli część czasu spędza się u klienta i jest się niezastąpionym, bo wtedy ma się stawkę jak na miejscu. Jednak to chujowa robota, bo człowiek bez pracy w zespole, codziennych rozmów mało się rozwija. A żaden dev nie chce siedzieć w miejscu i za dwa lata robić dokładnie to samo co teraz. Także zdalna dobrzy devsi biorą tylko jeśli są do tego zmuszeni sytuacją życiową. Tak to zawsze zwycięża praca w zespole w siedzibie.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 23 gru 2015, 16:20 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Mark24 napisał(a):
O pracy zdalnej za zachodnią stawkę to może sobie pomarzyć wielu doświadczonych programistów. Nie ma co się oszukiwać. Konkurencja na tym polu jest też potężna bo nie jeden białorusin, pakistańczyk czy chińczyk też o niczym innym nie marzy.

LOL.
Znawca rynku się znalazł :)
Praca zdalna jest generalnie tania dla pracodawcy. Opłaca się tylko wtedy jeśli część czasu spędza się u klienta i jest się niezastąpionym, bo wtedy ma się stawkę jak na miejscu. Jednak to chujowa robota, bo człowiek bez pracy w zespole, codziennych rozmów mało się rozwija. A żaden dev nie chce siedzieć w miejscu i za dwa lata robić dokładnie to samo co teraz. Także zdalna dobrzy devsi biorą tylko jeśli są do tego zmuszeni sytuacją życiową. Tak to zawsze zwycięża praca w zespole w siedzibie.


this

do pracy zdalnej trzeba miec odpowiedni mindset

placisz wtedy za media sam wiec jest tania ,ja lubie czasem popracowac zdalnie ale szybko sie okazalo ze w wiekszych dawkach po prostu meczy . Ekipa w pracy zajebista i nawet pomijajac ten aspekt to w pierwszych latach pracy jako programista warto przy najmniejszej nawet okazji chodzic i uczyc sie od prosow ,inaczej szybko nie nadrobisz brakow

zwlaszcza jak jestes starym chujem ktory sie zaczal bawic w programowanie dopiero pod 30 :P
taka jest prawda ze mlody szybko Cie rozpierdoli jak choc na chwile odpuscisz ,nie ma lekko - zapierdalasz

ma jednak niezaprzeczalne to plusy ,ostatnio wzialem 10 dni pracy zdalnej ,pojezdzilem z kobieta po kraju i pracowalem po poludniu ,urlop w kieszeni ,chajs sie zgadza :)

trzeba samemu sprobowac ,jako koder masz dostarczyc dobrej jakosci kod ,jak go wytworzysz lepiej biegajac w pizamie do 12 w domu czy walac browary przed tv to juz twoj interes


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 24 gru 2015, 11:50 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Ale po co się przebranżowić skoro większość ludzi z tej dyskusji lubi swoją pracę.


przeczytaj pierwszy post Farin666:

Myślę powoli o zmianie ścieżki kariery i nauce któregoś z języków i tutaj pojawia się mały problem.



tczewiak - czyli nie jest tak jak napisałem? Pracy zdalnej jest masa i bez problemu polak programista znajdzie sobie ofertę za 100k USD++ rocznie pracę w UK. Problemem jest jedynie brak rozwoju, ograniczony kontakt z resztą zespołu i dlatego dalej pracujesz za wielokrotnie mniejsze pieniadze?
Dzięki - teraz już będę wiedział :lol:

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 24 gru 2015, 12:46 
Cytuj  
Aldzia zacznij robić qrwa mać spację po przecinku a nie przed...

http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/miejsc ... 12375.html

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 24 gru 2015, 12:52 
Cytuj  
nie ucz kodera jak pisac!

***
Avatar użytkownika

Posty: 10868
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 24 gru 2015, 13:10 
Cytuj  
Sobtainer napisał(a):
Aldzia zacznij robić qrwa mać spację po przecinku a nie przed...

http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/miejsc ... 12375.html


Ostatnio robił przed i po, widać łódź pozostawiła głębokie bruzdy na psychice. :P


_________________
@polygamia

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 771 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 39  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.