Alick napisał(a):
Temat na czasie dla mnie.
Po pół roku padła mi płyta główna MSI kupiona w Morele. Miałem w poniedziałek dzwonić do MSI dowiedzieć się jak wygląda procedura reklamacyjna. Warto z nimi rozmawiać czy od razu wysłać sprzęt z pismem do Morele?
Może ktoś ma doświadczenie z serwisem MSI?
Serwis MSI w ramach naprawy gwarancyjnej wyśle ci na 80% refurbished płytę. Ewentualnie, jeśli płyta jest w miarę nowa, to mogą wysłać taką samą nową ale to rzadkość.
Jeśli kupowałeś jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej to przysługuje ci jako konsumentowi prawo do reklamacji na zasadach Rękojmi.W Morelach musisz zgłosić (online lub telefonicznie) reklamację aby nadali ci numer RMA. W piśmie, które dołączasz do paczki piszesz o
zgłoszeniu reklamacyjnym na zasadzie rękojmi (patrz pierwszy post w temacie, jest tam link do strony Urzędu Ochrony Konsumenta wraz ze szczegółową instrukcją co i jak).
Zwykłe zgłoszenie z ich strony online uruchamia procedurę Naprawy Gwarancyjnej, w której Gwarantem jest Producent. Proponowałbym abyś po wysłaniu zgłoszenia przez stronę i otrzymaniu numeru RMA zadzwonił do nich na infolinię i poinformował, że ta reklamacja będzie zgłaszana z tytułu Rękojmi i takie też pismo do nich kierujesz. W piśmie musisz wskazać im termin w jakim sprawa ma zostać załatwiona oraz czego po nich oczekujesz - tu musisz być precyzyjny tj. wskazać dokładne działanie jakie ma zostać podjęte.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to zerknij na stronę Urzędu Ochrony Konsumenta i sprawdź numery telefonów do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta w twojej miejscowości - ci ludzie udzielają darmowych porad prawnych zarówno telefonicznie jak i w swoich biurach. Pomagają również pisać pisma w sprawach reklamacji oraz odwołania itd.