TobiAlex - ale nie zamierzam nikogo przekonywać. Ograniczenie prawa własności jest sztuczne, zostało wprowadzone jedynie by maksymalizować zysk, wcale nie spowodowało znaczącego wzrostu ilościowego sprzedaży - wystarczy przejrzeć statystyki.
Zauważ też, że nie ma absolutnie żadnego problemu technicznego by dać możliwość do przenoszenia praw własności do kopii cyfrowej. Szkoda, że z tego powodu spora część ludzi miesza bezdyskusyjne zalety i wygodę dystrybucji cyfrowej z rynkiem wtórnym.
Po prostu lubię sobie coś kupić impulsywnie, "bo ma fajną okładkę", lubię poprzebierać na półkach w CEX-ie, no i żona nie ma takich pretensji bo zawsze ją zbyję tym, że "trochę pogram i sprzedam".
Pudełka wcześniej czy później znikną - microsoft juz próbował swoje uszczknąć w tej generacji.
Ba jestem przekonany, że dystrybucja cyfrowa i posiadanie "gry na własność" też zniknie i zostanie zastąpione serwisami pokroju Netflix.
Fakt wygodne, nie da się ukryć
Jeszcze jedno, tak jak napisał Deshroom - jest masa typów gier których nikt nie kupi za pelną cenę. PC to ostoja trybu online, mmorpg, lol-e, doty, etc. Na konsolach ludzie grają jeszcze grają w gry, które PC-ciarze omijają, bo są "na raz" lub bo są "za krótkie" (dla mnie większość gier jest za długa z powodu braku czasu).