W WoWie tak nie zrobią z kilku względów już o tym pisałem zresztą.
Po pierwsze itemy są soulbound, mogą nie być soulbound oczywiście, ale wtedy gra z team/raid based zmieni się na chinese bot farming based - tak jak to ma miejsce w L2. I nie zaprzeczaj Karol że w L2 nie ma farmerów i botów.
Po drugie dobry i naprawdę dobry sprzęt wypada z bossów raidowych. Dostanie jednego epic-a to 1 raid (przy szczęściu) czyli 1 tydzień bo bossy raidowe mają spawn co 5-6dni. Zebranie całego seta to miesiące. Drop rate tych itemków to 200-300% drop epiców, czyli gwarantowane 2-3 itemy per boss, a bossów jest 10 w Molten Core. Finał - każdy raid jest w sumie niezły bo połowa raidu dostaje swoje epickie itemy.
Rezygnując z opcji soulbound Blizzard musiałby zmniejszyć drop rate. W tym momencie rynek byłby zalany blue setem na AH (niektóre części nie są soulbound i aktualnie chodzą po kilka g na AH). Pomyśleć jak rynek by rozwaliło to, że wszystkie części nie są soulbound i każdy by wyprzedawał swój stary set. Kilka s? Darmo? Kto by wtedy chodził do instancji? Nikt, musieliby znacznie zmniejszyć drop rate.
Niższe droprate - kolejny chinese bot farming mmorpg.
Więc mniemam, że istnieje podział na dwa typy mmorpg:
Chinese bot farming mmorpg - niskie droprate, brak itemów "przywiązanych" do postaci, full PvP, pełne farmerów i botów.
normalny mmorpg - rozsądne droprate, itemy niedropowalne/nietradowalne, nie-pełne PvP, praktyczny brak farmerów i botów ingerujących w endgame, farmer handlujący bandażami czy rudą raczej pomaga rynkowi niż go psuje.
Nie zapominajmy, że WoW ma w dalszym ciągu cholernie rozbudowane PvE i oglądając BWL te PvE jest na drastycznie wysokim poziomie. Po kilku wipach na pierwszym bossie w BWL, majordomo z MC zrobiliśmy bez zadyszki w ~30 osób. A full PvP jednak wpływa na jakość PvE contentu w grze.
Kto co woli, każdy ma wolny wybór. Nie mówię, że przyszłości nie będę chciał zagrać w taki fullPvP mmorpg. Ale nie wiem czy przełknę te droprate rzędu pojedynczych procentów i kolegów boty/chinczyków
A uważam, że jest to ze sobą ściśle powiązane.
Karol666 - tak naprawdę, spitowanie (bo tylko to jest) tylko łagodzi mój entuzjazm do rewanżu jak ktoś mnie killnie. "echh kolejny 12-latek". Nawet nie wiesz jak rozjusza /bow po tym jak przeciwnik pojechał cię od tyłu przy walce z 3-mobami...