Cytuj:
Oklepane taktyki... "lol". Każdy co zaczyna grać w RTS'y zaczyna brać na początku przykład od innych - to oczywiste. Ale nie ma oklepanych taktyk na wyższym poziomie , do którego się przecież dąży - po to np. się gra. Z resztą nie ma taktyki którą wygrasz na 100% , coś takiego nie istnieje.
Nie kazdy, kto zaczyna. Nawet "pro", o kt. dalej piszesz ogladaja swoje replaye i to na ich podstawie, na podstawie obserwacji repow probuja znalezc slabsze punkty przeciwnika. W czasie samej gry nie ma czegos takiego jak "czas do namyslu". Sa zwyczajne z gory zalozone scenariusze - widze, ze kolo robi to, to ja robie to, bo to jest najlepsze, bo widzialem to na 100 inny repach i sam uzylem w 100 innych meczach.
Cytuj:
W grze , a kiedy ?
Jeżeli mam gorsze micro , to staram się znaleźć inny sposób - luke w bazie ? zablokować surowce ? scouting ? kampienie expów ? odciągniecie uwagi ? Jest od cholery sposobów , dlatego miliony koreańczyków ślinią się gdy oglądaja gry prosów na żywo na stadionie. Każdy mecz jest inny , style się zmieniają , każdy ma inny i co innego ze sobą reprezentuje.
Jesli masz slabsze mikro, to nie nauczysz sie go myslac, a jedynie cwiczac jeszcze szybsze klikanie i shortcutowanie. W bazie nie znajdujesz zadnych luk, bo kazdy zaczyna stawiac baze wg. sechematu, jednego z paru. Nikt nie mysli podczas stawiania bazy - mysli sie co najwyzej przed gra, planujac caly scenariusz. Scouting - co tu duzo myslec ? Znasz mape na pamiec, wiesz gdzie sa start pointy, gdzie sa expy, zasoby. To, ze miliony nolife kids sie slinia, nie dowodzi, ze RTS ( szczegolnie wsrod pro ) wymagaja myslenia. Wszystkie mecze sa rozne w zakresie tych samych taktyk i scenariuszy. Jak ktos raz zrobi cos nowego, to juz nie jest to nowe :) To tak jak robienie raid instwo w WoW - mysla jedynie ci, kt. robia skutecznie bossa 1 raz. Potem wrzucaja gameplaya i wszyscy ucza sie jak skutecznie skopiowac. Odpowiednik mikro to jakis minimalny skill u kazdego z graczy.
Cytuj:
To tak jakbym w RTS'ie produkował tylko jednostki i nic innego , a taka gra na tym się nie kończy.
Nie, gra konczy sie w 99% w momencie, w ktorym ktorys z graczy pierwszy dojdzie do z gory okreslonej i zalozonej liczby unitow, jaka przewiduje jego taktyka.
Mozesz uwazac inaczej, podobnie jak Huragan ma inne zdanie na temat mmorpgow niz Ty :) Ale naprawde nikt mi nie mowi, ze w RTS trzeba myslec. Im wyzszy poziom zaawansowania tym mniej myslenia, liczy sie tylko wykonanie planu :)
Peace