Sposob awansowania postaci, wzrost skilli i statow to jedna z najwazniejszych spraw. W grze UO sa dwie glowne przeciwstawne "szkoly"
Pierwsza szkola OSI
Staty rosna w szybikm tepie w stosunku do skill. Postac w podobnym czasie osiaga stat cap i skill cap. Czas potrzebny na pelne rozwinicie postaci to 1-2 tyg intensywanego grania.
Przy tym sposobie najczesciej ludzie zakladja ze prawdziwa gra zaczyna sie dopiero od momentu "zrobienia" postaci, czyli w momencie uzyskania skill cap i stat cap. Na SC system zbliza sie do rozwiazan OSI
Druga szkola "RPG"
Staty rosna zdecydowanie wolniej niz skile.
Oznacza to ze postac moze wzglednie latwo osiagnac skill capa (2-3 tygodnie) natomiast stat cap osiaga sie po bardzo dlugim czasie gry (wiele miesiecy)Do tego dochodzi opcja ze staty na poczatku rosna jeszcze wzglednie szybko, ale z czasem i wzrost jest naprawde bardzo ciezki. Ludzie preferujacy ten styl, najczesciej traktuja swoje postacie jako "gotowe" najpozniej po osiagnieciu skill capa. O stat capie w zasadzie nikt nie mysli. Po osiagnieciu skill capa, mozna dalej rozwijac staty (skille nie musza rosnac). Dzieki temu systemowi gracze z wiekszym stazem maja pewna przewage nad nowymi, ktorej nie da sie zniwelowac w dwa tygodnie gry. Mniej wiecej taki system jest na CL
Ja tez preferuje wlasnie taki system.
Na DZ jest to samo co na CL z ta roznica ze na CL staty rosna szybciej na poczatku gry, dzieki czemu mozna sobie wzglednie latwo troche porawic postac. Naciezej jest chyba na DZ, tam od poczatku staty rosna wyjatkowo wolno.
Po trzech dniach w miare intesywnego grania na DZ nie wzrosl mi zaden stat nawet o 1