mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 28 paź 2005, 19:51 
Cytuj  
Cytuj:
W naszym kraju, gdzie posiadanie stałego i dobrego łącza internetowego wciąż ma posmak luksusu, nie jest to jeszcze tak wyraźne, lecz patrząc na gry MMO z perspektywy globalnej nie trzeba być prorokiem na haju, by dostrzec, iż stanowią one przyszłość. Przyszłość gier komputerowych, przyszłość rozrywki, przyszłość spędzania czasu, a nawet... przyszłość pracy i zarabiania pieniędzy. I to nie tylko wirtualnej pracy i wirtualnych pieniędzy, ale również tych jak najbardziej rzeczywistych i brzęczących. Kości zostały rzucone (czytaj: wirtualne przedmioty na internetowe aukcje) już dziesięć lat temu przy okazji Ultimy Online. I chociaż po upływie dekady ten proceder nadal jest nielegalny w świetle większości licencji na użytkowanie gier, bynajmniej popularności mu to nie ujmuje. Aukcje pękają w szwach od ofert sprzedaży wirtualnych worów złota, a najwięcej transakcji wcale nie dotyczy światów, których autorzy dopuszczają taki handel (Project Entropia, Everquest II na dwóch wydzielonych serwerach) – najwięcej ofert dotyczy gier najpopularniejszych. Czyli World of Warcraft dla dobrego przykładu.

Dwa dni temu świat obiegła informacja o tym, że reżyser filmów klasy-którejś-tam Jon Jacobs, grający w Project Entropia pod ksywką Neverdie, kupił na aukcji wirtualny resort kosmiczny za, bagatela, 100 tysięcy dolarów.

Na pierwszy rzut oka transakcja ta budzić może obawy o poczytalność kupującego, lecz jeśli przyjrzymy się liście dóbr, które składają się na resort i które przede wszystkim zapewniają ich właścicielowi stały i niemały dochód, zaczniemy dostrzegać sens inwestowania w świecie nie-tak-bardzo-nie-istniejącym. Przyjrzyjmy się zatem:

1000 apartamentów do wynajmu;
centrum handlowe zawierające 100 wynajmowalnych ‘stoisk’;
prawo zbierania podatków od myśliwych polujących na terenie resortu;
prawo zbierania podatków od graczy wydobywających surowce;
system zarządzania terenem resortu;
kontrola nad przeprowadzaniem imprez i zawodów;
system dystrybucji reklam na wirtualnych billboardach;
możliwość przyjmowania nowych graczy wprost na teren resortu (własny spawning point);
prawo do zmiany nazwy resortu (tak na dokładkę).

W Project Entropia obowiązuje prosty przelicznik walutowy 1 dolar = 10 PED (Project Entropia Dollar), a w jej świecie znalazło już miejsce dla siebie ponad 300 tysięcy graczy. Kosmiczny resort na własność, poza satysfakcją posiadania czegoś w przestrzeni międzyplanetarnej, może stanowić początek dostatniego, spokojnego i spędzonego przed ekranem życia. Może nasze dzieci właśnie w ten sposób będą zarabiać na syntetyczne hamburgery i na wakacje na Marsie? Wszak już dzisiaj masa ludzi (tu mam na myśli przede wszystkim naszych skośnookich bliźnich) zarabiają dzięki sprzedaży wirtualnych pieniędzy i wirtualnych przedmiotów pieniądze, jakich produkcja absolutnie wszystkiego dla całej reszty świata niekoniecznie zapewnia. Panie i panowie, idzie nowe...

Za GOL-em.

Chyba jakiś przełom, biorąc pod uwagę sposób finansowania PE, to jest inwestycja która na dłuższą metę może wypracować jakiś zysk.

**
Avatar użytkownika

Posty: 427
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 28 paź 2005, 23:29 
Cytuj  
jakis czas temu ktos kupil cala wyspe czy jakos tak i o ile pamietam za wieksza kase.. ja obstawialem pepsico albo cos w tym stylu, ale PE przestalo mnie interesowac nawet jako swego rodzaju zoo w swiecie mmog i nie wiem ja to sie dalej rozwinelo..


_________________
__________________________
putting the 'F' back in freedom

neocron - ao - coh - cov - aa - ddo - pe - eq2 - gw - hgl - rfo - vo - swg - ps - tr - mxo - fom - fe - ga - eve - vg - lotro - aoc - war - aion - star trek - perpetum - gw2 - wot - skyforge


Posty: 26
Dołączył(a): 8.10.2005
Offline
PostNapisane: 29 paź 2005, 18:32 
Cytuj  
Nie za większą kase, coś koło 26k dolców. A i tak czy siak PE to MMORPG z elemenatmi kasyna, więc trzeba mieć mocne nerwy.

***

Posty: 967
Dołączył(a): 9.05.2003
Offline
PostNapisane: 29 paź 2005, 19:35 
Cytuj  
a myslalem ze PE juz dawno padlo , wszyscy tak po tej grze jezdzili ze jest taka zla i blah blah , a ty okazuje sie ze trzyma sie calkiem niezle ...hmmm chyba zainstaluje sobie z ciekawosi i zobacze jak to teraz wyglada :)


_________________
"Something worked as intended?? 0_0"

"This means we will have to get someone to create a bug and another guy to nerf it, I will deal with this immediately !"

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSN [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.