Venomo napisał(a):
czysta teoria (moja zreszta):
1.
szansa na hit- 1-74
szansa na miss- 75-100
szansa na crit- pomine to teraz
teraz uderzam 100 razy, przy kazdym uderzeniu rolluje wiecej o 1 niz poprzednio (czyli najpierw 1, pozniej 2, 3, 4.. itd.).
więc zadam 7.500 dmg (75 razy trafie, 25 razy missne)
2.
szansa na hit- 1-100
szansa na miss- 0-0
szansa na crit- pomine to teraz
znowu uderzam 100 razy i wszystkie uderzenia wchodza
zadam 10.000 dmg
3.
szansa na hit- 1-50
szansa na miss- 75-100
szansa na crit- 51-74
i ponownie wale 100 razy, 75 wchodzi z czego 25 crituje, 25 missow
mam impale, ktory daje 20% wiekszego crita,
100+100=200 bez impale
100+1,2 * 100=220 z impale
czyli: 50 x 100 + 25 x 220 + 25 x 0 = 10500
no wlasnie, zadam wiecej...
jak mowilem to czysta teoria, ale niby wsyzstko sie zgadza...
w takim razie crit > hit?
W sumie to interesuje mnie jedno. Jesli bede mial 100 % crit to czy wtedy nie bede missowal zadnego ciosu ? No bo wg podzialu rolli na hit / miss / crit, tak to wlasnie wynika. Analogicznie jesli bede mial 100 % to hit i np. +1 % crit to jak wtedy bedzie "roll" wygladal skoro na jednego 100 "oczkowego" rolla ja bede mial tak naprawde do dyspozycji 101 oczek ?
imo to nie jest do konca tak. (tzn. mam na mysli to, ze z tych rolli ktos moze wyciagnac bledny wniosek taki jak wyzej
)
tzn. roll jest, ale priorytet ma szansa na miss i ona "zaweza" caly przedzial. jesli np. szansa na miss bedzie 90 % to na 100 ciosow 90 bedzie missed, a 10 (a moze 5 bo 50 % z tych 10 ?) bedzie critem mimo, ze np. bedziemy mieli 50 do crita.
A to oznacza, ze relacja hit <> crit jest zmienna, raz lepiej dac w to hit, raz lepiej w crit. Oczywiscie w praktyce 2handerzy daja crit bo potrzeba bursta, maja niewielkiego bazowego missa i te +2-3 % hit moga na luzie z crit itemow wyciagnac wiec wiadomo, ze dla nich crit > hit. Ale statystycznie to imo ta relacja jest zmienna