Proponowana strategia
TANKI: (Rha, Zjaw, Lesiu) Zaciągają Ultime w lewy górny róg i tam starają się aby była skierowana przodem do rogu. Nie umieranie zbyt czesto i nigdy razem.
RDM IN TANK PARTY: Najważniejsze zadanie to debufowanie Ultimy (Bio II, Paralyze, Slow, Blind and Poison II przez cały czas), drugie zadanie to refreszowanie. Pomoc w curowaniu.
MAIN WHM IN TANK PARTY: Najważniejsze zadanie to Haste Rha i utrzymywanie tanków na wysokim HP. Recast Protectra i Shellra po specjalu
Dissapation. Zdejmowanie bad statusów z Rha + Stona na wszystkich. Nie dopuszczenie do spadku MP poniżej 50%.
SMN IN TANK PARTY: (Zet) Zadania: utrzymywanie Barstone and Barpetrify, leczenie, zdejmowanie bad statusów z Zja i Xav. Nie dopuszczenie do spadku MP poniżej 50%.
RDM W BLM PARTY: Refreszowanie 6 osob w party. Pomoc w leczeniu BLM i Tanków. +udział w stun order. Od czasu do czasu mozna wsadzic nuka. (???)
BLM DEBUFER W BLM PARTY: (Saitou) To co inni BLMowie i dodatkowo utrzymywanie Drown, Rasp i Frost przez całą walkę. Czynności od najważniejszej do najmniej ważnej Stun Order -> Self Buff -> Elemental Debuff -> Magic Burst nuking -> free nuking -> everything else.
BLM W BLM PARTY: (Fozhar, Nimloth/Canto) Stunowanie, Stoneskin, Blink, magicburstowanie i nukowanie. Nie schodzić poniżej 50% MP!!! Czynności od najważniejszej do najmniej ważnej Stun Order -> Self Buff -> Magic Burst nuking -> free nuking -> everything else. Jeżeli Ultima ma Mana Shield (immune na magie) to restujecie.
WHM W BLM PARTY: (Desh) Utrzymywanie Barstone, Barpetrify, Protectra, Shellra, zdejmowanie statusów, curowanie, wspomaganie curowania DD party lub tank party. Nie schodzić poniżej 50% MP!!!
BRD IN BLM PARTY: (Sel) Keeping song ballads on all + buff songs. Help with Curing.
DD W MELEE PARTY: (Opi, Gal, Huck, Orai, Opi) W parach robienie skillchainów i wyraźne komunikowanie ich BLMom do MB. Dark SC preferowany (Ultima jest light based). Jeżeli masz bad status to informować na party. Jeżeli masz mało HP (<600) to disengage i uciekać od AOE, jak magowie będą mieli MP to wyleczą a jak nie to konieczne restowanie. Śmierć to weakness czyli duża strata, czasu, dmg i MP. Jeżeli Ultima ma "Particle Shield" (uderzacie za 0 dmg) to odchodzicie poza AOE i restujecie HP do czasu az zejdzie.
WHM W MELEE PARTY: (Pitia) Hastowanie 4 DD, utrzymywanie Barstone, Barpetrify, Protectra, Shellra, curowanie. Zdejmowanie statusów z Hucka i Orai. Nie schodzić poniżej 50% MP!!!
BRD W MELEE PARTY: (Val) Keeping songs (which?) on DD and ballads on WHM. Zdejmowanie statusów z Gala i Opiego. Pomoc w leczeniu. Informowanie party: kto jest celem Citadelbustera, kiedy jest immune na magie a kiedy na melee, itp.
Jak stunować
Stun order itp to BLMy wiedza sami jak najlepiej zrobić. Kiedy stunować: jak przyjdzie na Ciebie kolej stuna to targetujesz Ultime, zapominasz o wszystkich innych sprawach i patrz na Ultime (nie na loga) - jak pojawią się czerwone kreski wtedy stunuj. Jeżeli w przeciagu 12 sekund nie pojawi się specjal to walcie Stun, bo i tak nastepnemu BLMowi juz zszedł recast.
Co gdy mało MP, albo mamy problem <--- UPDATED
Jeżeli mało MP, albo są trupy to STOP DAMAGE, nikt nie meluje i nie daje Ultimie TP, pozostali (również DD) odchodza i restują. Jak tanki nie żyją to Huck blinktankuje, a potem inni DD z cieniami. Ostatnio wykonczyl nas brak MP wiec jest to bardzo wazny punkt programu. Jak bedziemy kolo 22% Ultimy to równiez nie robimy damage i blinktankujemy po to aby wszyscy a w szczególnosci BLMi odzyskali full MP, bo po przekroczeniu 20% trzeba zabic ja bardzo szybko.
Citadel Buster <--- UPDATED
Przy około 20% Ultima zaczyna walic citadelbustera, czyli AOE 2000 demage. Zaczyna odliczanie od 30 w dół i na koncu odpala czar o bardzo duzym obszarze. Val powie w kogo bedzie leciał ten czar i ta osoba zostaje na srodku sali a reszta NATYCHMIAST ucieka do sasiedniego pokoju. Jezeli celem Citadelbustera bedzie Xav to przy 5-10 sek powinien uzyć Invincible - wtedy ma 50% szans na przeżycie w zależności czy ten CB bedzie magiczny czy fizyczny (losowo). Po każdym CB Ultima zmienia odporność - jeżeli była odporna na melee to teraz jest na DD i odwrotnie (Particle Shield <--> Mana Shield). Ważne np dla RDMa, któryc chciałby uzyc 2H - jak przed Citadelem był odporny na melee to mozna uzyc 2H. Wszyscy uzywaja 2H w tym momencie aby szybko zabic Ultime - dlatego wazne jest aby miec duzo MP w tym momencie.
Valyana napisał(a):
We shouldn't run away as soon as we see the "30...". The countdown for Citadel Buster gives us free time to do damage while Ultima isn't fighting back. We need to use that time to do damage before it wipes us out one by one.
When we see "30...", melees should circle around ultima and unlock target so that they are ready to run right when the countdown gets to "10..."
Nukers should stand at maximum range and keep nuking until "10...", then run.
Tanks should run a little earlier, at "20...", but not go too far. They need to get hate back fast after the Citadel Buster so Ultima doesn't kill more people with normal attacks.
Support can run at the same time, or sooner if they feel like it. Ultima won't be doing anything dangerous during the countdown.
I think it's better for DDs to get Bustered than tanks for the most part, so tanks can stop or at least slow down their hate building when we see "30..." and let a DD pull hate. If we lose all the tanks Ultima kills everyone else pretty fast with normal attacks.
After "10...", if you get drawn in just stand there and take the death, then reraise, get away and recover.
People should use damage 2-hours when Ultima hits 20%, before they get Bustered and thereby weakened.
Valyana napisał(a):
Ultima really screwed us with the specials right at 20% today. Armor Buster -> Dissipation -> Citadel Buster was a nasty combo. And then people still don't seem to know how to run away.
If you have Gravity from Armor Buster, run away immediately.
If you don't, KEEP ATTACKING until 10... and then run away. Unless it's immune to your attacks, in which case you might as well run earlier.
EVERYONE run away. Don't decide it's on you, so you don't need to run. Sometimes you're right, sometimes you aren't. We've had several people die unnecessarily because Ultima changed targets in the middle of the countdown. Don't stop running unless you get pulled in during the last 5 seconds, and even then you can run the opposite direction.
When you run, run up onto the ledge where we entered the room. Don't go through the door, that just wastes time getting back to do more damage.
Before 20%, when Ultima does Armor Buster or Equalizer, melees must IMMEDIATELY turn around and stop feeding it TP. If you see a lot of orange numbers in the alliance list, turn around. There's no need to run away, Ultima doesn't do anything except Holy2 if you don't give it TP. But if people are attacking it gains TP very fast. You can start attacking again once people are out of orange HP.
Below 20%, I'm not sure that this will work; I don't know if Citadel Buster is TP based or not. If it is, this would certainly help a lot, and I think it's worth a try. We had bad luck this last run; Ultima used two Armor Busters in the last 20%, where it had never used it at all in that phase on our previous runs.
Bringing Icarus Wings for the last 20% would help.
I need to stop changing head equipment in my macros, it keeps me from reapplying reraise...
Skrzynki
Niepotwierdzone informacje mówią, że warto rozwalać skrzynki przed Ultimą, bo ją osłabiają. Przy okazji można potestować zgranie DD i BLM w MB.
Zdejmowanie bad statusów
Armor Buster,
AoE Gravity -->
Erase
Chemical Bomb,
Cone Slow, Elegy -->
2 x Erase
Cryojet,
Cone Paralyze -->
Paralyna
Dissipation,
AoE Dispel all buffs + Terror -->
Protect, Shell, Barstone, Barpetrify, Reraise, Stoneskin, Blink, Songs...
Flame Thrower,
Cone Plague -->
Viruna
High-Tension Discharger,
Cone Stun -->
Erase
Hydro Canon,
Cone Strong Poison -->
Poisona
Smoke Discharger,
Cone Petrification -->
Stona
Turbofan,
Cone Silence -->
Silena or Echo Drops
AoE - Area of effect famage
Cone - Cone damage / directional damage
Medykamenty
Każdy niezależnie od joba zabiera:
12x Echo Drops
12x Antidote
1x Reraise Gorget/Pin
12x food bo Ultima Dispeluje!!!
Magowie biorą soczki i jakieś superethery dla MP.
Melee po ikarusie, opoopo, sleeping poty.