mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość

Posty: 18
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 20:44 
Cytuj  
Cytuj:
2002-03-06 19:58, Gubrin napisał:
Hmmm tak slucham i slucham i sobie mysle czemu tak narzekacie na lucznika ... Lucznik z expowym lukiem jest naprawde dobry i moze zabic wojownika (strategia ... strzal odjechanie na koniu .. strzal ... odjechanie na koniu i tak dalej ...)...

Niestety tak nie jest. Stosujac ta wspaniala strategie mozna poradzic sobie co najwyzej z potworkami i to raczej z tymi wolniejszymi. Wojownika w zbroi i z tarcza to mozna lukiem (nawet expowym) co najwyzej wkurzyc, jezeli koles nie zauwazy ze go atakuje to moze trafi go jedna strzala, pozniej bedzie on caly czas przy mnie. Nawet jezeli zdolam oddalic sie na odleglosc ekranu to i tak nie wystrzele bo na to przy dex rownym 70 potrzbuje z 5 sekund, za ten czas nawet bez konia mozna spokojnie przebiegnac dystans jaki nas dzieli.
Cytuj:
Mysle ze problem lucznika rozwiazalo by danie expowych lukow Ewentualnie dac wiekszego krytyka ze strzal niz maja powiedzmy miecze ...

Luki expowe sa, co prawda latwo je wykonac ale sa raczej cienkie.
Zwiekszenie obrazen tez nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem, bo po co zwiekszac obrazenia skoro nie zdaze ich zadac.

Cytuj:
Mysle ze powinno sie wyprubowac jak bedzie lucznik normalnie na ZS (oczywiscie z exp lukiem) i jak bedzie za slaby to mu dac jakies specjalne luki itp ...
Nie osiagnie sie rownowagi robiac skille w ciemno bo tak naprawde to nikt chyba niewie jak to teraz dziala na ZS ...


Chyba jednak ktos wie :smile:, to nie jest robienie skilli w ciemno. Z tym ze przydalyby sie sie jakies specjalne luki to sie zgodze, teraz bowyer moze robic az 3 rzeczy, nieliczac strzal i beltow :/ troche to nudne, moznaby wprowadzic superiorbow albo jakies luki robione z deadwooda (ktory mozna by bylo pozyskac tylko z reapera albo enta).
Cytuj:
Ehh poczekajmy zobaczmy jak bedzie teraz moim skromnym zdaniem wazniejsze jest postawienie tego zeby bylo stabilne i dopracowanie rzeczy podstawowych

Oczywiscie ze to jest wazniejsze, zgadzam sie w 100%

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Nil Xander dnia 2002-03-06 20:50 ]</font>


Posty: 13
Dołączył(a): 1.03.2002
Offline
PostNapisane: 7 mar 2002, 22:16 
Cytuj  
Cytuj:
2002-03-06 19:58, Gubrin napisał:
Hmmm tak slucham i slucham i sobie mysle czemu tak narzekacie na lucznika ... Lucznik z expowym lukiem jest naprawde dobry i moze zabic wojownika (strategia ... strzal odjechanie na koniu .. strzal ... odjechanie na koniu i tak dalej ...). Nigdy niebylem coprawda lucznikiem na DZ, ale jak znajomy gral na CL lucznikiem to poczatkujacym lucznikiem z exp lukiem mial szanse mnie zabic ... a do najslabszych nienaleze ...

Mysle ze problem lucznika rozwiazalo by danie expowych lukow (a moze juz sa na DZ ?) a szybkosc zostawic w spokoju ... Ewentualnie dac wiekszego krytyka ze strzal niz maja powiedzmy miecze ...

Mysle ze powinno sie wyprubowac jak bedzie lucznik normalnie na ZS (oczywiscie z exp lukiem) i jak bedzie za slaby to mu dac jakies specjalne luki itp ...

Nie osiagnie sie rownowagi robiac skille w ciemno bo tak naprawde to nikt chyba niewie jak to teraz dziala na ZS ...

Ehh poczekajmy zobaczmy jak bedzie teraz moim skromnym zdaniem wazniejsze jest postawienie tego zeby bylo stabilne i dopracowanie rzeczy podstawowych, by niebylo podobnych niespodzianek jak na CL gdy tylko wstala ...

Z indianskim pozegnaniem na ustach ...

Gubrin
Howgh





:smile:

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Raditz dnia 2002-03-07 22:19 ]</font>

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 8 mar 2002, 23:28 
Cytuj  
To znowu ja powrocilem by skomentowac kilka postow :smile:

NO wiec tak to co napisalem jest tylko i wylacznie moimi doswiadczeniami, niebylem lucznikiem coprawda ale czesto takowy do mnie strzelal i niezle mu to naewet szlo ...

Powiem tak cos czego niepowiedzialem w poprzednim poscie, uwazam ze powinno sie zwiekszyc obrazenia i krytyka oraz ZWIEKSZYC CELNOSC ... Bo naprawde ostatnio popatrzylem i widze ze lucznik strasznie slabo strzela mimo GM w sztuce ...

A co do robienia skilli w ciemno to pomysl czy robienie profesji tylko na podstawie sugestji jest dobre ? Kazdego skilla odzielnie beda tworzyc i w koncu wyjdzie ze wojownik to zbaija wszystko, a mag to moze sobie co najwyzej pobiegac i pomachac ksiega itp ... to tylk przyklad ale ...

Mysle jednak nadal, ze gdy sie zwiekszy szybkosc lukow to lucznik bedzie robil duuuuze kuku wszystkiemu co sie rusza ... I samemu na smoka bedize chodzic a to troche przesada ... :grin:

No wiec koncze i czekam na slowa krytyki ... :razz:

Howgh


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

**

Posty: 266
Dołączył(a): 30.01.2002
Offline
PostNapisane: 9 mar 2002, 10:31 
Cytuj  
Mam takie małe pytanko... czy na nowym servie będzie można jako Tailor wyrabiać wyjątkowej jakości Togi, Skóry , Zbroje skórzane itp... (Również inne części garderoby np. buty dające +x do DEXA albo rękawiczki +y do SIły - gdzie x i y z rozsądnego niewielkiego przedziału ?)

Myśle że znacznie to zwiększyło by zapotrzebowanie na tailorów... i uczyniło ten zawód bardzo ciekawym. Zresztą świat będzie magiczny, dlaczego więc nie uczynić magiczną po trochu każdą jego dziedzinę ?

_________________
The Inner Voice

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Daimonion dnia 2002-03-09 10:36 ]</font>

***

Posty: 831
Dołączył(a): 22.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 mar 2002, 11:08 
Cytuj  
postaramy sie cos wykombinowac :razz:
Gadget


Posty: 18
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 9 mar 2002, 18:11 
Cytuj  
Cytuj:
2002-03-08 23:28, Gubrin napisał:

NO wiec tak to co napisalem jest tylko i wylacznie moimi doswiadczeniami, niebylem lucznikiem coprawda ale czesto takowy do mnie strzelal i niezle mu to naewet szlo ...

Gubrin ty chyba jestes magiem, nie nosisz zbroji ani tarczy, wiec nawet nie dziwie sie ze lucznikowi dobrze szlo strzelanie do nieopancerzonej postaci. Nie zmienia to faktu ze lucznik w starciu z magiem ma dosc male szanse.
Cytuj:
Powiem tak cos czego niepowiedzialem w poprzednim poscie, uwazam ze powinno sie zwiekszyc obrazenia i krytyka oraz ZWIEKSZYC CELNOSC

Nie tedy droga, moim zdaniem nie za wiele to da, zreszta pisalem o tym juz wczesniej wiec nie bede sie powtarzal.
Cytuj:
A co do robienia skilli w ciemno to pomysl czy robienie profesji tylko na podstawie sugestji jest dobre ?

Grajac lucznikiem na zs spedzilem kilka godzin, uwazam ze to dalo mi dosc dobre pojecie o tej profesji; widze ze jest do dupy, wiec czemu nie mam zasugerowac GMom
aby cos z tym zrobili?
Cytuj:
Kazdego skilla odzielnie beda tworzyc i w koncu wyjdzie ze wojownik to zbaija wszystko, a mag to moze sobie co najwyzej pobiegac i pomachac ksiega itp ... to tylk przyklad ale ...

Gubrin niestety to TYLKO przyklad, moge wymyslic setki innych nawet barwniejszych od twojego ale to i tak ma znaczenia skoro te przyklady nie maja oparcia, uzasadnienia, nie maja zadnego zwiazku ze stanem faktycznym.
Nie chodzi mi o to zeby mieszac we wszystkich skilach, to raczej nie ma sensu, interesuje mnie tylko lucznictwo poniewaz to testuje, w tej chwili inne profesje zupelnie mnie nie obchodza.
Cytuj:
Mysle jednak nadal, ze gdy sie zwiekszy szybkosc lukow...

Nie no, szybkosci lukow to faktycznie lepiej nie zwiekszac, ja proponuje uzaleznienie szybkosci strzelania od archery.
Cytuj:
lucznik bedzie robil duuuuze kuku wszystkiemu co sie rusza ... I samemu na smoka bedize chodzic a to troche przesada ... :grin:

A ja tak nie mysle :grin:, niedobrze ze opierasz swoje argumenty na takich przykladach, to do niczego nie prowadzi. To ze lucznik strzelalby troche szybciej nie uczyniloby go niezniszczalnym herosem ktoremu nikt nie podskoczy.
To tyle pozdrawiam.


Posty: 23
Dołączył(a): 2.03.2002
Offline
PostNapisane: 9 mar 2002, 19:18 
Cytuj  
To ja mam jeszcze taką sugestię (o ile nie macie jej jużw planie). Dobrze by było, gdyby w różnych miastach były różne ceny produktów i te produkty były różnej jakości itp. To rozrużniałoby jedne miasta od innych i np. opłacałoby się jechać do innego miasta, żeby zakupić taniej trochę sprzętu.
A na myśl przyszła mi jeszcze inna sprawa:
Jest dajmy na to jakiś budynek, powiedzmy tak dla przykłądu cmentarz, mały - kilka szkieletów, trochę zombiaków i może na początek starczy. I one powiedzmy strzegą jakiegoś budynku, w którym uwięziony jest jakiś dobry kowal lub inny ktoś (chodzi o to, żeby miał coś lepszego niż znajduje się w najbliższej okolicy). I dostęp do niego będziemy mieli po pokonaniu tych nieumarłych. Oczywiście co jakiś czas stworki powinne się odradzać. Co o tym myślicie ?

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 mar 2002, 15:43 
Cytuj  
Moim zdaniem jest to dobry pomysl ale tylko pod warunkiem ze bedzie ograniczone korzystanie z recall i moongate bo jak chce np taki mag kupic regi i w jednym miescie grarlic kosztuje 4gp a w drugim 6gp a on ma zamiar kupic od razu tak powiedzmy z 300-500 szt tego to roznica jest 600-1000gp na jednym skladniku, wiec sobie szybko kupuje w jednym to co najtansze. Recall do drugiego. Tam podobna operacja. recall do nastepnego... i w ten sposob zamiast urozmaicenia mamy supermarket (super bo duzy, market bo sluzy do zakupow)


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.

*

Posty: 109
Dołączył(a): 5.03.2002
Offline
PostNapisane: 12 mar 2002, 00:26 
Cytuj  
Co do szybkosci strzelania to raczej od sily a nie od dexa powinna byc uzalezniona, albo od jednego i drugiego. Do napiecia takiego 120 funtowego bydlecia trzeba sily jak jasna cholera a nie zrecznosci... Najlepiej bylo by to rozwiazac tak, ze strzal z luku zmniekjsza stamine (meczymy sie naciagajac cienciwe), a od sily zalezy tylko to ILE tej staminy stracimy. Jak jestesy leszczarscy to strzelimy 2 razy i potem bedziemy biadolic ze nas lapa boli i ciezko bedzie nam portki podciagnac o naicaganiu cieciwy nie wspominajac. Szybkosc strzelania natomiast powinan byc uzalezniona tylko od naszej umiejetnosci w lucznictwie (czas na wcelowanie). Natomiast celnosc nie powinna byc uzalezniona od dexa. Co ma zrecznosc do percepcji? Skoro nie ma takiego statu, to zakaldam ze nasza celnosc jest jakby wpisana w umiejetnosc.

Co dalej.. a tak. Pisalem o tym ze lucznik nie powinien miec problemow z zalatiweniem woja. No bo i nie powinien... Ale jesli wojownik nosi tarcze.. i ta tarcza jest pawez... no to lucznik ma przesrane... raczej ciezko by kazdy postac byla tak samo dobra vs kazdej pozostalej. Jadac an spotkanie z lucznikiem raczej watpliwe by ktos szarzowal z halabarda w rece, bo zaraz strzala dostanie w garnek i tyle bedzie.

Co do techniki hit & run. Nie widze problemu dlaczego nie mozna by bylo strzelac jadac na jakims wierzchowcu. Powiedzmy ze mozna sie tak bawic od 75% w archery, przy czym nawet przy 100% archery mamy polowe szansy trafienia i 1/10 na krytyka. Pieszo oczywiscie powinno sie zatrzymac by strzelic. Moze byla by mozliwosc robienia roznych lukow - 60 funtowe, 100, 140... Im wiekszy naciag cienciwy tym szybciej by stamina spadala przy strzelaniu i co za tym idzie tym wiekszej potrzeba by bylo sily.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 12 mar 2002, 02:16 
Cytuj  
No tak ale trzeba patrzec realnie bo jak zacznie sie wymyslac za duzo to trzba bedzie gre od nowa napisac...


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 12 mar 2002, 11:30 
Cytuj  
To znowu ja. :grin:
Chyba na poczatku zle zrozumialem idee szybszego strzelania ... :smile: Zrozumialem to opacznie i dlatego sie niezggodzilem ... Jezeli sam luk bylby szybszy to by bylo troche przegiete ale jezeli chodzi o uzaleznienie tego od skilla to wsumie czemu nie.

Racja jest tez, ze lucznik na wojownika z paweza powinien miec male szanse, przeciez od tego ta tarcza jest ... (swoja droga pawez powinna zabierac dexa ...). Tak powinno byc, mag niezabije tamera, tamer neizabije barda, mag niezabije lucznika ... Oczywiscie kazdy powinien miec szanse na wygrana, lecz odpowiednio wieksza lub mniejsza.

Trzeba rowniez brac pod uwage to, ze najprawdopodobniej lucznictwo bedzie jakos ulepszone :smile: jakies fajne luki czy inne podobne sprawy. Wszystko zalezy od waszej wyobrazni i cierpliwosci tego co bedzie przerabial lucznictwo :]]]

Ehh dobra chyba wytlumaczylem kilka spraw i stworzylem kilka innych powowdow do dyskusji (mam nadzieje).

Pozdrawiam i zycze milego uplywu czasu do wstania ZS :smile:

Howgh.


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 12 mar 2002, 13:29 
Cytuj  
Moim skromynym zadnaiem UO to nie kamien, papier, nozyce i kazdy powinien miec o ile nie takie same to przynajmniej bardzo zblizone szanse.
Co do tego ze tamer nie zabije barda to pewnie zgoda. Co do reszty to powiem tylko ze wszystko zalezy od sprytu, skili, laga. Nie wiem jak szybko strzela lucznik na DZ ale jak mowilem jak sie zrobi dobrego lucznika to 3 strzaly i woja nie ma, a o taktyce grania lucznikiem kiedys bardzo fajnie napisal jeden z kolesi z OSI.

Co do tarczy i dexa to tez sie nie zgodze. Juz kiedys o tym dyskutowalem na CL i tu sie nie bede powtarzal. powiem tylko ze za to ze masz bonus z tarczy PLACISZ w postaci skila jaki na to zurzywasz i bonus jest w prost proporcjonalny do wielkoci skila.


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.

*

Posty: 109
Dołączył(a): 5.03.2002
Offline
PostNapisane: 16 mar 2002, 21:19 
Cytuj  
eee tam. J juz napisalem co mialem napisac :grin: Czy GM bedzie mial cierpiwosc to przeczytac i mu pomysly przypadna do gustu to juz inna sprawa. Ja tylko napisalem jak by bylo logicznie i zyciowo, co nie znaczy ze gra taka byc musi ^^ Chyba ze ZS bedzie aspirowalo do miana najbardziej rzeczywitego i erpegowego i dopracowanego technicznie serva w Polsce ^^

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 16:34 
Cytuj  
Heja.

A co ty myslisz ZS bedzie najbardziej rzeczywitym i erpegowym i dopracowanym technicznie servem w Polsce. :razz:

A tak powaznie to dlaczego niewprowadzic zmniejszanaia dexa od pawezy ? W koncu skill daje to ze masz powiedzmy 20 a nie 1 pancerza z tarcza ... A pomysl taka pawez to jest duze cudeniko i biegac z tym tak latwo niemozna ... Co do odpornosci na strzaly to tez wsumie pawez jest od tego ... (bynajmnije w sredniowieczu byla ...).

Mozna oczywiscie wprowadzic inne urozmaicenia, lecz jakies powinny byc, przeciez niechodzi o to by nic sie niezmienilo tylko emu ? A z reszta i tak prawie wszystko bedzie "inne" wiec moze i tu pokombinuja.


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

*

Posty: 109
Dołączył(a): 5.03.2002
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 21:15 
Cytuj  
"PAWĘŻ, wielka, prostokątna tarcza drewn., pokryta skórą lub blachą, służąca za osłonę przed strzałami łuków i bełtami kusz; XIV -XVI w. używana przez piechotę całej Europy, zw. pawężnikami." - tyle z encyklopedii.

Zapomnieli dodac ze pawez nie byla bronia z ktora sie biegalo. Pawez sie raczej "przenosilo". Walka polegala na tym, ze stawialo sie ja na ziemi przed wojem, ktory sie za nia kryl. Zaden pocisk nie mial szansy przez nia przeleciec (chyba ze z katapulty, trebucheta czy jakis armaty albo balisty;>). Kryjac sie za paweza uzywalo sie glownie broni drzewcowej. Tarcze ewoluowaly jednak w strone wszechstronnosci - pogodzenia powierzchni za ktora mozna sie ukryc przed strzalami, z mala waga i porecznoscia jaka dawala przyczepiana do ramienia mala tarcza do parowania ciosow miecza.

Tyle z teorii militarnej :smile: Jesli ktos chce by tak bylo w UO, to paweze powinny od cholery wazyc. Dex powinien spasc i to znacznie. Tak jak tarcza na przedramie wlasciwie nie miala wplywu na zrecznosc woja, tak wielka, stalowa plyta, ktora byla tak ciezka ze stawiano ja na ziemi (a owczesni woje rozlozyli by Tysona na lopatki bez problemu) powina dex zmniejszac radykalnie. Jakie plusy? Ja bym zaimplementowal 75% szanse na to ze strzala spudluje (dodatkowy test niezalerzny od zdolnosci samego lucznika). Mozna podzielic tarcze na dajace szanse na spudlowanie 75, 50 i 25%. To by swietnie oddalo realia walki sredniawiecza woj vs lucznik, a nie ma sie co oszukiwac - bez tarczy AR znaczenie powinien miec raczej niewielkie. Sila przebicia kuszy czy jakiegos 100 funtowego luku jest taka, ze zadna zbroja (z istniejacych wtedy RL) materialow nie miala szansy jej zatrzymac - szansa byla co najwyzej na to ze sie obslizgnie po pancerzu. Owa szanse mozna by uzaleznic od skilla w parowaniu. Np cos 25% umiejetnosci dostajemy 1/4 z przedstawionego wyzej bonusa :smile:

Infernal Hails! :>

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Mornelithe dnia 2002-03-17 21:20 ]</font>

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.