mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2006, 23:02 
Cytuj  
Goatus napisał(a):
Jeżeli szukasz klimatu z PnP lub nawet mechaniki i swobody działania w grach komputerowych to lepiej sobie od razu odpuść.

Dlaczego? Jest Neverwinter Nights, ktore spelnia zalozenia PnP, a za chwile bedzie NWN2, ktore bedzie spelnialo te zalozenia jeszcze bardziej.

X.

PS. To, ze 90% graczy NWN korzysta z tej gry jak ze zwyklego online crpga nie znaczy, ze gra zostala do tego przeznaczona. Bo idea NWN to wlasnie przygoda stworzona i prowadzona przez MGa dla kilku graczy.


_________________
http://zaginiony.net

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2006, 00:21 
Cytuj  
Xanth napisał(a):
Dlaczego? Jest Neverwinter Nights, ktore spelnia zalozenia PnP, a za chwile bedzie NWN2, ktore bedzie spelnialo te zalozenia jeszcze bardziej.

X.

PS. To, ze 90% graczy NWN korzysta z tej gry jak ze zwyklego online crpga nie znaczy, ze gra zostala do tego przeznaczona. Bo idea NWN to wlasnie przygoda stworzona i prowadzona przez MGa dla kilku graczy.


Naprawdę uważasz, że to, co daje NWN, choć trochę zbliża się do swobody w PnP?

Nie zrozum mnie źle, NWN to genialna gra (NWN2 zapowiada się jeszcze lepiej), sam się bawiłem pisaniem małych modułów (dla własnej przyjemności) . Jak dziś pamiętam godziny spędzone nad zrobieniem systemu "obozowania" i pilnowania takiego obozowiska. Jednak czuć w nim było bardzo wiele ograniczeń na każdym kroku.

Dla mnie PnP to klimat oraz ta nieprzewidywalność i wolność działania. Tzn mogę zrobić wszystko i wszystko w reakcji na moje poczynania może się wydarzyć. Klimat da się osiągnąć jak jest dobry moduł i MG niestety tego drugiego już nie (Co nie zmienia faktu że da się świetnie przy NWN bawić)

**

Posty: 451
Dołączył(a): 7.08.2005
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2006, 04:54 
Cytuj  
Goatus - o to, to, to...
Pamietam jak kiedys pod koniec jakieja sesji RPG ze zmeczonym i malo kreatywnym juz MG stwierdzilismy, ze siadamy w knajpie i zapijamy sie do zgonu... MG naprawde kombinowal co z nami zrobic, ale my twardo wychylalismy kolejne szklaneczki. Nie znam gry MMORPG w ktorej byloby to mozliwe.
Zreszta zauwazylam jedna niepokojaca (choc skadinand zrozumiala) prawidlowosc - im lepsza grafika w grze MMORPG tym mniejsza swoboda dzialan postaci.
Chlubnym wyjatkiem byl tu ŚP Wish Online...
Ehhh...
UO X?
DFO?
Czy kiedys sie doczekam?


_________________
Obrazek
Cytuj:
Mendol: zostalem wyruchany na maxa przez Microsoft

Cytuj:
Sathorn: U mnie role gowna odgrywa wielkosc ekranu


Posty: 26
Dołączył(a): 8.10.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 09:16 
Cytuj  
Zawsze można zorganizować sesyjkę na ircu lub na forach. Ale zrobienie że tak powiem z tego masówki z oprawą graficzną to już coś zdeczka trudnego.

Zawsze są jakieś ograniczenia w prowadzeniu postaci w MMORPGach. Mi najbardziej brakuje permadeathu, pełnego PvP, dobrego craftingu. Ale trzeba też oddzielić grę od symulacji, bo może nam wyjść jakaś gra za bardzo podobna do życia, chyba że o to chodzi w MMORPGach...

BTW: www.projectwish.com

**

Posty: 481
Dołączył(a): 2.07.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 10:21 
Cytuj  
Nie lepiej po prostu pograć w RPG z prawdziwego zdarzenia? Mówię oczywiście o PnP. Ja gram raz w tygodniu, zmieniając co jakiś czas systemy i raczej nie mam wrażenia wtórności, że widziałem to w jakimś MMOPRG.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 10:21 
Cytuj  
Co się tyczy FPP w RPG. Sam nie miałem przekonania. Potem zagrałem w Demo Dark Mesiah od tego czasu uważąm ze IMHO FPP w RPG sprawdza sie znakomiecie i to naprawde dodaje realizmu, dzie trzeba celować itd. Nie ma auto-magicznych systemów naprowadzania itd. Tak samo w Oblivionie (chociaz on był zdecydowanie za mało dynamiczny) ale tam też FPP dodaje świetnego klimatu. No i dochodza do MMO tutaj FPP sprawiłoby że wkoncu podejscie kogoś od tyłu i zarżnicie miało by sens, bo naprawde nie mgół by nas zobaczyć. Bez używania dziwnych skilli typu Stealth..

Tak więc FPP mówimy zdecydowane TAK. TPP może zostać bo dlaczego nie ? ;)
Ale do rzutu izometrycznego i point'n'click nie przekonan sie nigdy. Zwlaszcza do tego drugiego..

Dobrze ze tworcy NwN2 pomyśleli i bedzie mozliwosc normalnego sterowania wsad ..

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 18:13 
Cytuj  
tomugeen napisał(a):
W sumie jedyna rzecz ktorej sie boje w DFO to wlasnie to cale FPPowanie.

Zauwazylem ze wszyscy przeciwnicy fpp maja jakies kompleksy, blokady czy inne leki przed grami tego typu. Wola oni bezproduktywnie poswiecic swoj czas robiac to samo niz w tym samym czasie wycwiczyc miesnie rak, wyrobic zrecznosc, szybkosc reakcji etc...


tomugeen napisał(a):
Zawsze bylem fajnem rzutu izometrycznego: chce rzucic czar w lewo - klikam w lewo, chce pobiec w gore ekranu - klikam w gore, chce przeklnac (czyt. zdebuffowac) dana postac - klikam na nia.

I tak przez nastepne x lat.. nawet poczatkujacy programista potrafi napisac program ktory bedzie mial wieksze mozliwosci niz twoj umysl :(

tomugeen napisał(a):
Proste, jasne i nawet jesli bardzo dynamiczne nie robi z czlowieka szympansa .

Szympansa ? Widocznie jestesmy na innym etapie ewolucji czlowieka :(

tomugeen napisał(a):
FPP - dla mnie to nic wiecej jak celowanie w rozne obiekty srodkiem ekranu. Ludzie twierdza, ze chodzi o realizm etc, hmmmm... moje pole widzenia nie ogranicza sie do prostokatnego wycinka swiata przed oczami. Granie w ten sposob przypomina raczej obserwowanie swiata przez kask czy sredniowieczny helm.

Realizm ? Celowanie ?
Jezeli to wszystko co widzisz w grach fpp to naprawde jestesmy na innym etapie.

tomugeen napisał(a):
Niestesty, dla mnie swiat moze byc cudowny, z bogata ekonomia, wplywem na otoczenie i doskonalym community. Jezeli jednak pvp ma ograniczac sie do strafowania i omijania firabali zamiast rocket launchera, to ja dlugo nie wytrzymam. Albo bede bawil sie jakims melee, wtedy kamera przelaczy sie w tpp i nie bede musial w nic celowac srodkiem ekranu (chociaz chcialbym wlasnie grac jakims rodzajem castera).

Jasne po co to robic skoro mozna przez te kilkaset godzin jak jakis bot robic jedna czynnosc miliony razy... nam to nic nieda, znudzi i obrzydzi gre, ale lvl1000 Elven Paladin napewno bedzie wspanialym osiagnieciem i bedzie mozna wyrywac na to laski in-game ;)

tomugeen napisał(a):
Koniec koncow, mam nadzieje milo sie zaskoczyc dzieki 'intuicyjnej' mechanice mimo tego fpp ;]

Takze mam nadzieje ze sprobujesz zobaczyc cos wiecej w tego typu grach... sprobuj pograc online ;)
tomugeen napisał(a):
PS. Zawsze wydawalo mi sie, ze kobiety nie lubia gier fpp, poniewaz maja przecietnie wieksze pole widzenia niz mezczyzni... moze cos w tym jest.

Raczej tyjestes slepy :( musisz zaakceptowac ten fakt jezeli chcesz to zmienic...

P.S. sorki za orty etc. 27h bez snu robi swoje :P


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 18:41 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
sorki za orty etc. 27h bez snu robi swoje :P

Na serio idz spac, bo polowe zdan wyciagnales z kontekstu albo zle zrozumiales.

Ogolnie musze miec cos na co moge marudzic. Wychodzi na to, ze jesli DFO bedzie tak zajebiste, jak ma byc, sposob "paczenia" bedzie jedynym obiektem mojego marudzenia ;]

A tak serio, sterowanie w mmo to sprawa drugorzedna (tak dlugo, jak jest intuicyjne - tu za antyprzyklad sluza niektore asian mmo), do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic, a rozrywke zapewniaja ludzie.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 20:36 
Cytuj  
Nie jest to sprawa drugorzedna, albowiem w wiekszosci mmo gracze maja ograniczone pole do popisu, najwiekszy wplyw maja cyferki postaci.

Widok fpp daje spora kontrole nad postacia i wprowadza element strategiczny i zrecznosciowy.

Jak chcesz na cos marudzic to na release date i grafike


spac pojde jak minie 38h :P Teraz jeszcze mi sie nie chce :P


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***

Posty: 826
Dołączył(a): 20.07.2005
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 22:09 
Cytuj  
a zrobie sobie Flama w ogólnych...

nie ma to jak chwalić się, że się X godzin nie śpi, naprawde imponujesz nam, że rodzice Ci pozwalają :|


_________________
Shador von Dal napisał(a):
Podpisując się moimi inicjałami głaszczesz moje ego :*

SvD.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4849
Dołączył(a): 5.02.2004
Offline
PostNapisane: 1 paź 2006, 23:33 
Cytuj  
MG mowi - "Widzisz zajaczka - co robisz?"


Spier*alam!

*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 00:28 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
Wola oni bezproduktywnie poswiecic swoj czas robiac to samo niz w tym samym czasie wycwiczyc miesnie rak, wyrobic zrecznosc, szybkosc reakcji etc...

Najpierw napisze, ze jestem ostatnimi czasy ogromnym fanem BF2, (tomugeen sie ze mnie smieje, ale chuj z nim). Generalnie uwazam, ze nie masz racji mowiac o refleksie, miesniach rak (ror? jakie miesnie, mozna miec skrajny zanik zeby klikac myszka) etc. Gram w BFa od jakiegos czasu i zauwazam postep w mojej technice gry (widze punkty - kiedys dostawalem 5 za rozgrywke, teraz 30). Wynika to glownie z wyuczenia sie pewnych nawykow i z lepszej umiejetnosci celowania srodkiem ekranu w ludziki. I raczej koordynacji tego co sie dzieje na ekranie z dlonmi. Z refleksem ma to niewiele wspolnego, bo raczej jestem noobem w kazdej grze, ktora w jakis sposob polega na tejze koordynacji, a refleks mam bardzo dobry, bo uprawiam irl sport ktory wymaga refleksu, duzego. I stawiam orzechy przeciw dolarom, ze pokonam w lapki kazdego mistrza FPP :)

"Skill" w jakiejkolwiek grze polega na wyuczeniu sie nawykow i koordynacji oko-reka, a raczej oko-klawiatura-myszka. Miesni rak do tego nie potrzebujesz. A od refleksu niewiele zalezy (jasne, lepiej miec lepszy niz gorszy, ale sam refleks niewiele da). Dlatego tez uwazam, ze FPP to gry dla szympansow (zreszta jak wiekszosc gier tak naprawde) jesli chodzi o sama umiejetnosc klikania. Prawdziwy skill zaczyna sie przy teamwork. I dlatego BF2 rzadzi.

I FU tomugeen.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 05:51 
Cytuj  
tom powiem tak.
Twoja ewolucja rozrwyki komputerowj zatrzymala sie tak jakoś w czasach Diablo 1.
Tylko że w tedy system Point,Click'n'Always Hit był podyktowany ograniczniemi sprzetowymi (szczególnie łącz i mocy przerobowej serwerów).
(zaraz musze spadać do szkoły wiec nie bede sie rozpisywał na tym dlaczego). W kazdym teraz takich ograniczen juz nie lub sa minimalnym stopniu. I gry MMO beda podazac w takim kierunku jak FPP, TPP i typowe zrecznosciowki..

*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 08:28 
Cytuj  
@inside
Ty do mnie piszesz? Bo jakos nie widze zwiazku.


_________________
Obrazek

****

Posty: 1388
Dołączył(a): 14.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 09:21 
Cytuj  
@inside
Tylko ze diablo 1 na BN mialo bardziej wymagajace pvp i skill/refleks based niz WoW w ktory teraz 80% gra haha . (wiem bo gralem 4 lata na diablo BN:< i sie moge pochwalic )

@Agat
masz racje ze zrecznosc odgrywa coraz wieksza role w grach MMO , ale to tez jakiegos rodzaju skill, tak jak taktyczne i teoretyczne umiejetnosci.
A MMORG nei zastapi i nie ma porownania z RPG i jeszcze dlugo nie bedzie mialo.Ja traktuje to jak sport a kiedy opanowuje juz arkana tej gry dopada mnie nostalgia RPG i staram sie połaczyc jedno z drugim.
Mnie bardziej irytuje ze no skills z dobrym pingiem sa > Vet z medium/high
Ciezko pracowac nad czyms na co sie nei ma wplywu ;/

@kondrador
Calkowicie sie zgadzam , dobrze to ujałes

@zychoo
Ze jaka gra? 8)

*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 11:25 
Cytuj  
S@mael napisał(a):
@zychoo
Ze jaka gra? 8)

Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie:)
BF2 = Battlefield 2


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 13:48 
Cytuj  
Zychoo nie pisalem do Tom (cos tam :P).

Samel tylko ze w Diablo nie bylo auto-magicznie naprowadzanych czarów.
A wysunełem diablo akuart ze wzgledu na sposób sterowania, prostote rozrywki i to ze go nigdy nie lubiłem :P

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 14:41 
Cytuj  
Dawno nie gralem w BF2, ale nadal bombarduja tam samochodami ? :)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 15:26 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
Dawno nie gralem w BF2, ale nadal bombarduja tam samochodami ? :)

Jesli chodzi ci o C4 na jeepie, wjechanie w grupe wrogow i eksplozja to tak, nadal sie zdarza.


_________________
Obrazek

**

Posty: 451
Dołączył(a): 7.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2006, 16:31 
Cytuj  
To nie o to chyba chodzi. Paluszki tez mam dosc szybkie, wiec w FPP - MMORPG bym mogla poszalec. W FPP rozwalalam facetow z mojej firmy...
Ale to chyba nie o to lata...
Jak ktos napisal: "Widzisz zajaczka - co robisz?"
Przy FPP (przynajmniej tak granym jak do tej pory) nie masz wyboru - widzisz zajaczka - "zabic zabic zabic" - zabic wszystko co sie rusza.


_________________
Obrazek
Cytuj:
Mendol: zostalem wyruchany na maxa przez Microsoft

Cytuj:
Sathorn: U mnie role gowna odgrywa wielkosc ekranu

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.