Zgodze sie z M...
Dlatego wczesniej tego nie zawarlem bo nie mialem pomyslu jak by to rozwiazac w mechanice gry zeby bylo sprawiedliwie. Jak na razie nie ma takiego rozwiazania co by zadowolilo wszytkich.
Ale moze cos takiego.
Zalozmy ze skille sa wszystkie dostepne dla wszystkich ras. A kwestje ograniczen rasowych by tak rozwiazac.
Staty dla poszczegolnycg ras mialy by swoja minimalna i masymalka wartosc, ktore sa nie przekraczalne. Na statarcie tez byly by ograniczenia i nie mozna by dac np. 10 int elfowi w koncu to rasa slynaca z wiedzy i takich tam
Istnialy by takze skille zakazane dla danej rasy, a pozatym to nie bylo by zadnych bonusow tylko dam fakt mozliwosci poprowadzenia np. krasnoluda.
Wedlug mnie takie cos bylo by sprawiedliwe.
A oto przyklad min i max granic statow.
Czlowiek:
str 10 - 70
dex 10 - 70
int 10 - 70
Elf:
str 10 - 50
dex 20 - 70
int 20 - 90
Krasnolud:
str 20 - 90
dex 15 - 70
int 15 - 50
Uzupelniajace zeby byl wybor pelny w statach.
Niziolek:
str 10 - 50
dex 20 - 90
int 20 - 70
Troll:
str 20 - 90
dex 10 - 50
int 10 - 50
Goblin:
str 20 - 70
dex 20 - 90
int 10 - 50
Tu mozna dopisac jeszcze kupe innych.
Uwaga:
Skilli zakazanych na razie nie wypisywalem poniewaz czeba by najpierw porozumiec sie co do takiego ksztaltu i w nim kompromisu, a do piero na nim budowac skille.