mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 620
Dołączył(a): 20.11.2005
Offline
PostNapisane: 6 maja 2007, 23:50 
Cytuj  
Vojtonus napisał(a):
Chcemy silnik napisać od nowa. Tak szczerze? Nigdy nie grałem w Ultime i nie wiem jakie jest podobieństwo między moim scenariuszem a nią.


Czemu chcecie pisac engine od zera? Nie da sie stworzyc niczego przypominajacego mmorpg w kilka osob w skonczonej ilosci czasu.

Nawet gdybyscie zalozyli ze skorzystacie z gotowego klienta i silnika to sensowne oskryptowanie tych pomyslow by zajelo wieki.

Imo moglibyscie zrobic freesharda UO i tam implementowac te ideas.
http://runuo.com/


_________________
[GM]Dave>> Hail, Adventurer.
[GM]Dave>> What begins with B and rhymes with Ban?
Player>> Umm...
Player>> Ban?
[GM]Dave>> If you insist.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 01:07 
Cytuj  
LOL sami spece ja widzę...
Ktoś tam napisał, że zabierają się od dupy strony... No pewnie - lepiej najpierw napisać, a potem wymyślać co by do tego mogło pasować... lol
Ktoś napisał, że w małej ekipie się nie da... Kolejny fachowiec... Nikt nie mówi o produkcji na miarę wowa. Ciekawe, że istnieją osoby, które w pojedynkę muszą napisać jakiś tam engine graficzny (3D) i sieciowy w ramach pracy inżynierskiej (dla przedszkolaków - inżynierkę pisze się w 6 miesięcy)...
Korzystanie z gotowych engine... Dla dzieci.

Fakt jednak faktem, iż jeden programista by to w miarę sprawnie szło to za mało. Natomiast wypracowanie wspólnego standardu "pracy" przez różnych programistów (minimum 3-4) to kwestia kilku miesięcy.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 03:00 
Cytuj  
Bzdury człowieku. Jeśli nie masz doświadczenia w pewnej branży to przynajmniej najpierw troche o tym poczytaj zanim sie wypowiesz.
Korzystanie z gotowego silnika dla dzieci - śmiechu warte. No chyba, ze ludzie tworzący np Wiedźmina są dziećmi :(
Cytuj:
Ciekawe, że istnieją osoby, które w pojedynkę muszą napisać jakiś tam engine graficzny (3D) i sieciowy w ramach pracy inżynierskiej (dla przedszkolaków - inżynierkę pisze się w 6 miesięcy)...
Pisałeś kiedyś silnik graficzny, fizyczny, sieciowy, lub jakikolwiek inny? Mam dziwne przeczucie, ze nie.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 03:14 
Cytuj  
Twoje śmieszne przeczucie cię zawodzi.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 03:35 
Cytuj  
na jakich bibliotekach? 8)


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 03:54 
Cytuj  
Bibliotekach?
Może z jakiego standardu korzystając?
Z bibliotek to się tylko ogre przez chwilę zabawiałem by poznać opengl'a (co było sporą pomyłką).
Nie masz pojęcia o czym piszesz albo chciałeś "zagiąć" kogoś kto siedzi w tym bagnie od paru lat.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 04:03 
Cytuj  
odnosnie braku npc - handel bedzie upierdliwy, przynajmniej npc w sklepach graczy albo auction house by sie przydal


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

*

Posty: 136
Dołączył(a): 9.02.2007
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 06:32 
Cytuj  
Dobra najpierw odnośnie ich dupy strony. Zastanawiam się kto pisze najpierw enginy do gry, o której nic nie wie? Może kompletują team, równocześnie przygotowując Design Doucment tak jak to powinno przebiegać? To co tu przedstawili to ogólne załorzenia. Oni chcieli wam zaprezentować pomysł na grę, a nie proces jej tworzenia. Skoro jesteś takim specialistą to chyba najpierw rozwijasz pomysł, potem konsultujesz z teamem, a dopiero potem bierzesz się do kodzeni. No chyba, że robisz wszytsko na żywca pisząc platformówki dla dzieci :P

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 07:45 
Cytuj  
gothel zagladasz czasami do slownika ortograficznego?
polecam zanim zaczniesz sie znowu tu wymadrzac.

***

Posty: 620
Dołączył(a): 20.11.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 10:51 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
LOL sami spece ja widzę...
Ktoś tam napisał, że zabierają się od dupy strony... No pewnie - lepiej najpierw napisać, a potem wymyślać co by do tego mogło pasować... lol
Ktoś napisał, że w małej ekipie się nie da... Kolejny fachowiec... Nikt nie mówi o produkcji na miarę wowa. Ciekawe, że istnieją osoby, które w pojedynkę muszą napisać jakiś tam engine graficzny (3D) i sieciowy w ramach pracy inżynierskiej (dla przedszkolaków - inżynierkę pisze się w 6 miesięcy)...
Korzystanie z gotowych engine... Dla dzieci.

Fakt jednak faktem, iż jeden programista by to w miarę sprawnie szło to za mało. Natomiast wypracowanie wspólnego standardu "pracy" przez różnych programistów (minimum 3-4) to kwestia kilku miesięcy.


Sam pan jestes fachowiec. Porownywanie engine pisanego na potrzeby akademickie a takiego do mmo jest smiechu warte. Prosty silnik na shaderach w dx da sie napisac w kilka godzin. Nie wziales pod uwage ze piszac taki engine mozesz z niektorych bardziej problematycznych rzeczy po cichu zrezygnowac.

A pisania silnika sieciowego to juz wogole nie zrozumiem. W najlepszym razie osiagniemy rezultat taki jak bysmy wzieli gotowy. Ewentualnie moze sie stac zrodlem niekonczacych sie problemow.

Nastepnie mamy silnik gry. Oczywiscie bierzemy pod uwage ze panowie autorzy sa fachowcami w tej dziedzinie i wiedza dokladnie jakie optymalizacje stosowac zeby serwer sie nie dlawil przy 100 graczach.

Narzedzia same sie tez niestety nie napisza.

No wiec sumujac ta cala robote w 1 rok mozna co najwyzej stworzyc bardzo podstawowy zaczatek gry.
Chyba kazdy jest sobie w stanie wyobrazic co mozna zrobic przez rok korzystajac z gotowych czesci.


_________________
[GM]Dave>> Hail, Adventurer.
[GM]Dave>> What begins with B and rhymes with Ban?
Player>> Umm...
Player>> Ban?
[GM]Dave>> If you insist.

*

Posty: 89
Dołączył(a): 28.07.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 11:25 
Cytuj  
Jest gra podobna do tego scenariusza. Jest to coś w stylu Empire Earth tyle, że mmorpg. Sam rozbudowujesz swoją wioskę które po czasie staje się metropolią pośród innych.
http://www.theuniversal.net/ <Strona|Screeny> http://www.theuniversal.net/gallery/?pa ... ry/&page=1
!Proszę nie patrzeć na to, że występuje tam podróż w kosmosie. Jest to coś w stylu wyboru serwera(planety).

Według mnie Darkania nie musi mieć wypas grafikę lecz coś takiego jak universal bo pomysł bardzo dobry i trzymam wszystkie kciuki za to aby udało się wam ;)

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 11:27 
Cytuj  
Widzisz - moim tematem pracy inżynierskiej jest właśnie proste mmorpg ale w 3D - jednak z naciskiem na silnik sieciowy (ekstrapolacje, rozwiązania konfliktów czasowych itp. itd.).
Generalnie był to temat 2 osobowy jednak nie znalazł się takowy śmiałek, który ruszyłby 3D. I tutaj z pomocą miało przyjść gotowe rozwiązanie o nazwie OGRE. Okazało się to jednak być kompletną porażką.
Czemu przy grach gotowe rozwiązania to porażka? O ile ja mogę sobie pozwolić na wykorzystanie jakiś elementów "gotowych" i dostosować grę do tego co mam o tyle przy chęci stworzenia czegoś własnego nie ma o tym mowy. Cały soft musi być pisany z dedykacją dla rozwiązań jakich oczekujemy.

Nikt nie mówi o pisaniu gry w 3 miesiące. :wtf:

Jak sobie wyobrażasz pisanie ZOPTYMALIZOWANEGO silnika sieciowego nie wiedząc jaką mechanikę w grze wykorzystasz? Co będzie obliczane po stronie serwera, a co po stronie klienta? Jaki system kompresji o kodowania zastosować aby przesyłać tych danych jak najmniej. Założenia dobrego silnika sieciowego są taki by dało się komfortowo grać na łączu 64kbps przy 100 osobach w strefie. Obliczenia muszą być rozproszone, bo inaczej amatorska gra nie pociągnie na żadnym niskobudżetowym serwerze. Trzeba jednak przeprowadzać weryfikację tych obliczeń aby zminimalizować szanse na oszukiwanie po stronie graczy.

Część najtrudniejsza. AI. Bez założeń NIE DA się napisać tego elementu. Trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy obliczeniami, a przewidywaną ilością kroków "po planszy". AI bowiem zawsze sprowadza się do dylematu szachisty, przy czym w MMO można to nawet ograniczyć do warcabów - liczy się przecież czysty grind i to AI ma przegrywać z samego założenia gry. Jednak trzeba wcześniej zaplanować co daje przewagę graczowi, a co AI. Rozpisać punkty wartości zmiennych środowiska. Oczywiście możemy się ograniczyć do "uderzaj i raz na jakiś czas użyj ataku specjalnego", zastosować do tego zdarzenia logiczne (jeżeli x to zrób y) i dla graczy nadal będzie fun. Jednak planując walki z bossami trzeba najzwyczajniej w świecie wyposażyć je w lepsze AI, by gra nie była zbyt trywialna.

Mi niestety z powodów czasowo-finansowych pozostaje w wypadku silnika graficznego skorzystanie z gotowca - być może będzie to OGRE (pełen OS), a być może znajdę coś co w lepszy sposób zintegruję z własnymi rozwiązaniami. Jednak to nie temat do dyskusji o amatorskiej gierce akademickiej, skupionej na silniku sieciowym, tylko temat o AMATORSKIEJ gierce robionej dla ludzi.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*

Posty: 136
Dołączył(a): 9.02.2007
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:08 
Cytuj  
Brawa dla przedmówcy.

Gdyby wszystkie amatorskie produkcje były tak rozplanowane, być może mielibyśmy więcej ciekawych i wartych do pogrania gier. Jednak planowanie niestety jest uznawane obecnie za domenę profesionalnych firm na które to stać. Każdy się spieszy, żeby zacząć tworzyć swoje cudo.

Co do ortografi, co cie to? Każdy czasem strzela byki. Dobrze, że to zauważyłeś, ale oprócz wspomnienia o słowniku, moze napisałbyś coś na główny temat wątku? Każdy popełnia błedy, jedni większe inni mniejsze. Jednak błędy wytyka się tylko temu kogo wypowiedzi się nie podobają. Mam nadzieję, że tym postem zamkniemy temat błędów ortograficznych, bo zejdzie to na offtopa. Jak masz coś do dodania zapraszam na priva

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:12 
Cytuj  
z mojej wypowiedzi jasno wynikalo ze to temat zamkniety.
kup slownik i tyle.
co do tematu to zycze pomyslodawca jak najlepiej, ale z wczesniejszych projektow roznych rozniastych wynika jedno, po pewnym czasie ludziom sie juz nie chce. no wyjatkiem jest moze wurm.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:15 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
kup slownik i tyle.

Nie żebym się czepiał...

Cytuj:
pomyslodawca

POMYSŁODAWCOM


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania


Ostatnio edytowano 7 maja 2007, 13:26 przez kamilus, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:19 
Cytuj  
a dziekuje :-) chociaz to om jakos mi nie pasuje.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9369
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:26 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Nie żebym sięczepiał...



się czepiał?


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:27 
Cytuj  
a ty co adwokat diabla? ;-p

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 14:11 
Cytuj  
Cytuj:
Bibliotekach?
Może z jakiego standardu korzystając?
Z bibliotek to się tylko ogre przez chwilę zabawiałem by poznać opengl'a (co było sporą pomyłką).
Nie masz pojęcia o czym piszesz albo chciałeś "zagiąć" kogoś kto siedzi w tym bagnie od paru lat.

I zagiąłem, biblioteki graficzne to zestaw który obsługuje mozliwosci karty graficznej - DirectDraw, DirectX, OpenGL, GTK etc.
Ogre 3D to już pełny silnik, który obsługuje zarówno DirectX jak i OpenGL.
Widać jaki z Ciebie specjalista.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

*

Posty: 148
Dołączył(a): 11.04.2007
Offline
PostNapisane: 7 maja 2007, 14:23 
Cytuj  
Jeżeli starczy wam chęci,a wasze umiejętności są wystarczające to napewno wam się uda ale jeśli nie potraficie zrobić tego o czym piszecie to nawet się nie bieżcie za taką gierke a zróbcie se sharda


_________________
Obrazek
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.