Mirtul napisał(a):
'k'.
Z tym, ze taka roznica w niczym ci juz nie pomaga, bo jest praktycznie niezauwazalna (coz, ja nigdy takiej roznicy nie zobacze, moj lcd ma 75 hz max : [, ale i tak bym cie zownowal).
Default napisał(a):
Nikomu nie robi różnicy bo lidzkie oko nie jest w stanie wychwycić tak szybkich z mian klatek
To prawda natomiast w twoim oku pozostaje odbicie z poprzedniej klatki co powoduje uczucie niespojnosci jezeli nastepna klatka znaczaco sie rozni.
Najbardziej jest to zauwazalne w grach samochodowych.
W filmach jest to zupelnie nieodczuwalne bo klatki sa naswietlane i wystepuje efekt rozmazania przez co obraz jest bardziej naturalny dla oka.
Efekt ten jest oczywiscie mniej widoczny wraz ze wzrostem fps i eliminuje sie go przy pomocy "multisamplingu" ktory polega na polaczeniu kilku klatek w buforze.
Mozna tez ten efekt lagodzic za przy pomocy emulowania naturalnego rozmycia obrazu co niektore silniki robia. FSAA i bloom tez pomaga.
Latwo tez zauwazyc ze wieksza czesc gier wyscigowych daje blura na obraz po osiagnieciu danej predkosci. Jezeli bedziemy grac bez blura to gracz moze miec problemy z ocena predkosci (obraz bedzie sie szybko zmienial, natomiast nadal bedzie perfekcyjnie ostry inaczej niz w naturze).
Dana napisał(a):
Płynność nie ma nic wspólnego z okiem tylko z mózgiem który interpretuje odbierane sygnały.
Totalna bzdura.
Konrador napisał(a):
(pomijajac to, ze etqw jest w ogole zjebane i nigdy na zadnym kompie nie bedzie chodzilo dobrze, bo ma animacje lockniete na 30fps) oczywiscie dyskwalifikuje to na starcie owe gry jako platformy do competitive gamingu z prawdziwego zdarzenia, bo nikt nie bedzie sie bawil w granie na powaznie ze srednio 35 fpsami na kompie za kilka k $$$.
Animacje sa lockniete wlasnie dlatego ze szybkosc animacji wplywa na to jak szybko sie model porusza. W q3 efekt nie daje dopingu powyzej 125fps afair. Jest jeszcze problem taki ze dzwiek i input musi poczekac az sie skonczy rysowac frame. Przy duzym MSAA graficznie nie ma roznicy miedzy 30 a 250fps. A wyeliminowanie darmowego handicapu dla ludzi z configami za milion $ nie uwazam za "dyskwalifikacje na starcie jako platforme do competetive gamingu".