mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość

Posty: 14
Dołączył(a): 15.01.2008
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 16:30 
Cytuj  
1)Czyli jak będzie wyglądało to ''zonowanie'' do iluś tam ludzi będzie mogło stać w jednym miejscu czy jak? Wikipedia nie zawiera tego wyrazu -_-. Może to ktoś mi wyjaśnić? z gory thx.

2) Świat nie będzie podzielony i będę mógł spotkać kazdego gdzie chce, tak?

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 16:31 
Cytuj  
Świat będzie podzielony na kawałki i jednocześnie będziesz mógł spotkać każdego w każdej zonie.

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 17:23 
Cytuj  
Nie przeczy to jednak w żadnym stopniu temu, że na hardcorowe pvp popyt jest bardzo ograniczony, a ludzie co innego piszą, a co innego robią.

Przesadzasz, tych glosow wcale nie ma tak wiele. Jest duzo glosow ludzi, ktorzy chca PvP, ale w formie aren, wyznaczonych zone'ow, dueli - zeby, nie daj boze, ktos im nie przeszkadzal w biciu levelkow - czyli PvP w najlagodniejszej mozliwej formie, a do tego nie zycza sobie, zeby ktos zabral im cokolwiek po ewentualnej smierci, bo jest to niezwykle frustrujace. Niektorym wystarcza sama mysl o tym, ze ktos moze ich zaatakowac, lubia sie czuc zagrozeni... I, at teh same time~, lubia miec przewage nad innymi graczami, niewazne w jaki sposob by jej nie osiagneli, chca "wygrywac". Poprzez gankowanie pojedynczych celow w dziesieciu, zdobywanie uber equipmentu lepszego od przeciwnika, zabijanie newbiesow, siedzenie pod roznego rodzaju portalami itp. itd. Malo kto zabiera sie za PvP dlatego, ze lubi rowna walke, wyzwanie. Np. jak gralem VG zaraz po premierze na jedynym serwerze FFA PvP, to mimo tego, ze ruch byl calkiem spory, wiekszosc pro PvP-erow zalozyla mega alliance, w ktorym nikt sie nie zabijal, i w ktorym kazdy wesolo trzymal sie za rece na leveling spotach, a jakiekolwiek "wybryki natury" w postaci PK dynamizujace troche rozgrywke i czyniace z serwera FFA PvP to, czym byc powinien byly brutalnie zwalczane... Podobnie bylo w zreszta w UO na serwerze, na ktorym gralem, jak pamietam, z tym ze tam rozlozenie sil bylo troche inne, inny combat system i nie zawsze gank niezorganizowanych bluebiesikow z bank-sitting/leveling circle jerk mogl cos wskorac. I dlatego z reguly staram sie nie identyfikowac z PvP crowd na forach ogolnych, bo wiekszosc to plebs, w wiekszosci przypadkow z mocno zaawansowanym dysmozgowiem.

*h8s*

WOW? On nawet na półce koło "pvp MMO" nie leżał. Trudno nawet nazwać grę, której pvp stanowi 10%, pvp MMO.

Czy ja cos mowilem o WoW? W zasadzie to wszystko zalezy jakie kryteria bierzesz pod uwage. EVE na pewno jest najbardziej hardcore'owym MMO, ale najlepsze PvP? Nie. Wspomniany WoW ma zdecydowanie ciekawiej rozwiazany combat, bo nie tylko to jak przygotujesz sie przed walka i na jaki "fit" przeciwnika trafisz czynia z ciebie "dobrego" gracza, ale takze jaka masz taktyke, zdolnosci manualne itd. Jaka taktyka jest w EVE? W grupowych walkach ZAWSZE jakastam taktyke mozna stosowac, ale w 1v1? W EVE? nie zartuj...

EVE moze sie podobac, ja nie mowie, ze jest to zla gra calosciowo. Jednak faktem jest, ze combat system EVE, w porownaniu do tych, ktore znam z UO, z WoW i gier pochodnych, jest nudny, prosty, slabo zaplanowany i wymagajacy minimum interakcji od gracza.

Na jakość systemu PVP wpływa przede wszystkim swoboda

Czyli od dzis 80% (moze mniej, moze wiecej, daje przyklad) koreanskich superprodukcji zaliczamy do topowych gier PvP, bo 80% z nich daje duza swobode, jesli chodzi o mozliwosc zabijania innych graczy?

Czy cały świat AoC będzie ''instancjowany'' tak jak np. w Guild Wars?

Juz to gdzies tlumaczylem, ale powtarzam jeszcze raz. Beda instancje, beda normalne zone'y, jakie znamy np. z EQ2 oraz beda zone'y jakie znamy z Tabula Rasa, Auto Assault, czyli podzielone na districty,mirrory,podzone'y.

wiec jesli zrobia zonowanie gdzie moze byc podobno 800 graczy

Nie ma takiej mozliwosci, zeby ktorykolwiek z dostepnych w tej chwili zone'ow w grze byl w stanie pomiescic 800 graczy.


Posty: 14
Dołączył(a): 15.01.2008
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 17:33 
Cytuj  
Razoth napisał(a):
Świat będzie podzielony na kawałki i jednocześnie będziesz mógł spotkać każdego w każdej zonie.


Dziękuję.....chyba już rozumiem :roll: . Chodzi o np. ''doczytywanie'' sie partii świata? Tak jak w Silkroad Online po przepłynięciu morza statkiem?

Anyway fajnie by było jakby zrobili dungeony-instancje na obraz tych z WoWa..tylko o wiele bardziej urozmaicone.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 17:44 
Cytuj  
konrador napisał(a):
...Nie ma takiej mozliwosci, zeby ktorykolwiek z dostepnych w tej chwili zone'ow w grze byl w stanie pomiescic 800 graczy.


Podobno ten ich top-secret silniczek Chetach 2, ktory nawet na becie nie jest, daje mozliwosc utrzymania 800 postaci w jednym miejscu przy zachowaniu jakosci grafiki na znosnym poziomie przy 25 fps, jak to bedzie dowiemy sie za dwa miesiace, a moze na becie do tego czasu.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****

Posty: 1970
Dołączył(a): 8.08.2007
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 18:53 
Cytuj  
Co do serverów to chgw brak konkretnych info. Athelan w blogu ostatnio pisał, że będą servery pve z pvp w BK, servery rp-pvp i open pvp z jakąś formą lootu. Generalnie nie wiadomo :]

Na becie jest server pve bez BK z pvp ograniczonym do jednej mapy z CTF.

Obecnie wszyscy czekają na "wieeeellkiii" tajny mega uber patch, który był zapowiadany na styczeń. I tenże patchzor ma wprowadzić Cheetah 2 oraz naprawić większość bugów i dodać brakujący content...

Co do zasady to nic nie wiadomo jako, że Funcom jest spółką giełdową i musi uważać co mówią pracownicy stąd też częściowo ten ostatni brak konkretów.

V.


_________________
Kto prawdę mówi ten niepokój wszczyna.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 19:12 
Cytuj  
Kajek napisał(a):
Dziękuję.....chyba już rozumiem :roll: . Chodzi o np. ''doczytywanie'' sie partii świata?


Narysuj kwadrat, nazwij go światem Conana, podziel na powiedzmy 4 części (gdzie każda część to będzie inna kraina) i przyjmij że przy przejściu z jednej części do drugiej masz loading screena. Tak wygląda zonowanie, w dużym uproszczeniu.

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 19:19 
Cytuj  
konrador napisał(a):
Czy ja cos mowilem o WoW?


"Co do PvP-erow, to znakomita ich wiekszosc niestety stanowia ludzie, ktorzy lubia sobie pykac w consesual, gear based, rock-paper-scissor type (czyli takie jak ma "najlepszy obecnie PvP MMO na rynku") PvP."
Dla mnie to zabrzmiało jak sarkazm, bo jeśli miałeś na myśli EVE to nie jest ani gear based, ani consensual, z pvp zdecydowanie nie dla ludzi lubiacych sobie popykać w niedziele po południu.

konrador napisał(a):
W zasadzie to wszystko zalezy jakie kryteria bierzesz pod uwage. EVE na pewno jest najbardziej hardcore'owym MMO, ale najlepsze PvP? Nie. Wspomniany WoW ma zdecydowanie ciekawiej rozwiazany combat, bo nie tylko to jak przygotujesz sie przed walka i na jaki "fit" przeciwnika trafisz czynia z ciebie "dobrego" gracza, ale takze jaka masz taktyke, zdolnosci manualne itd. Jaka taktyka jest w EVE? W grupowych walkach ZAWSZE jakastam taktyke mozna stosowac, ale w 1v1? W EVE? nie zartuj...


Nie okłamujmy się. W większości ówczesnych MMO istnieje coś takiego jak "buildy". Konkretne buildy dla każdej z klas, dzięki którym nie ma już czegoś takiego jak dowolność doboru gearu i różnorodności "fitów" jak w EVE.
W EVE takie pojęcie jak "dobieranie gearu" rzeczywiście *jest* - nie tylko w teorii, ale i w praktyce. Na dodatek całkiem sensownie zrealizowane (większość modułów ma konkretne zastosowanie).

Poza tym, na czym polega ta złożoność combat w WOW i innych pseudo "skill based" MMO? Poruszanie się (przeważnie po płaszczyźnie) i super zręcznościowe wciskanie shortcutów. To samo jest w EQ2, L2, VG i większości MMO na rynku.
Może to zabrzmieć śmiesznie, ale w przeciwieństwie do reszty w EVE poruszasz się swobodnie nie w dwóch, a w trzech wymiarach, a sam combat polega dokładnie na tym samym co w WOWie i innych - zmienianiu celów i klikaniu skrótów. Jedyna różnica to taka, że tu używasz modułów zamiast skilli.
Całe to ogólne przekonanie o niby uproszczonym - w stosunku do innych MMO - combat wzięło się stąd, że w EVE walka w wielu przypadkach (szczególnie PVE) odbywa się w jakby zwolnionym, w stosunku do innych gier, tempie (szczególnie grając większymi statkami).

Do tego dochodzi coś czego nie ma w żadnym MMO - wojna o teren. Nie jakieś tam wirtualne, wątpliwej wartości, śmieszne zamki jak w L2, czy te, które zapowiadali w AoC, tylko teren razem ze wszystkim co się na nim znajduje. Tam gdzie są wojny, tam jest polityka, wpływy, sojusze. Nie klany, z którymi raidujesz i jedyne co was łączy to tag lub napis przy nicku, tylko prawdziwe sojusze, związana z nimi drama, strategia, organizacja i plany.
( http://eve-centrala.pl/index.php?option ... pic=5022.0 - w którym, innym MMO dzieją się takie rzeczy? )

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 17 sty 2008, 19:49 
Cytuj  
Cytuj:
Całe to ogólne przekonanie o niby uproszczonym - w stosunku do innych MMO - combat wzięło się stąd, że w EVE walka w wielu przypadkach (szczególnie PVE) odbywa się w jakby zwolnionym, w stosunku do innych gier, tempie (szczególnie grając większymi statkami).

Oni by chcieli sterowanie takie jak we Freelancer, tylko ze takie sterowanie totalnie sie nie sprawdzi przy lataniu BS, BS czy tam nawet głupia fregata. Ja bym chcial takie sterowanie jak w Homeworld albo Nexsus: The Jupiter Incident.
Latanie mysliwcem mnie bawi. Ja chce dowodzic duzym okretem.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 03:33 
Cytuj  
Podobno ten ich top-secret silniczek Chetach 2

To, co potrafi ich "nowy" silniczek nie ma tutaj znaczenia. Zaden obecny w tej chwili zone nie bedzie w stanie fizycznie pomiescic tylu graczy na raz. Do tego dochodza "ograniczenia serwerowe", z tego co zauwaz... uslyszalem od znajomego testera, z pomieszczeniem nawet 1/4 tego w jednym zonie moga byc spore problemy.

Dla mnie to zabrzmiało jak sarkazm (...)

Zawartosc nawiasu odnosila sie do czesci "rock-paper-scissor type".

Poza tym, na czym polega ta złożoność combat w WOW i innych pseudo "skill based" MMO? Poruszanie się (przeważnie po płaszczyźnie) i super zręcznościowe wciskanie shortcutów.

Nie upraszczaj tego do zrecznosciowego, randomowego i niczym niepodyktowanego wciskania shortcutow, bo jeszcze ktos ci to zacznie lopatologicznie tlumaczyc, a to strata czasu piszacego i wszystkich czytajacych...

Całe to ogólne przekonanie o niby uproszczonym - w stosunku do innych MMO - combat wzięło się stąd, że w EVE walka w wielu przypadkach (szczególnie PVE) odbywa się w jakby zwolnionym, w stosunku do innych gier, tempie (szczególnie grając większymi statkami).

Nie. Jak juz mowilem, combat w EVE, w porownaniu z innymi produkcjami, jest prosty i niewymagajacy. Poruszanie sie w trzech wymiarach nic nie wnosi i niczego nie zmienia, bo przeciez nie ma znaczenia, z ktorej strony atakujesz przeciwnika... W zasadzie trudno, zebys latajac statkiem w przestrzeni kosmicznej nie mogl sie poruszac w trzech wymiarach, ale przy odpowiedniej "argumentacji" wszystko mozna uznac za feature i plus danej gry:\

Do tego dochodzi coś czego nie ma w żadnym MMO - wojna o teren.

To jest bardzo dobre rozwiazanie i chcialbym, aby stosowali je we wszystkich MMORPG-ach, ja tego nie neguje... EVE ma bardzo duzo dobrych rozwiazan, featuresow, ale niestety combat system ma slaby (pomijajac juz wspaniale rozwiazany system robienia skilli, bo nie ma to bezposredniego zwiazku z PvP).

A polityka, drama (chociaz niekoniecznie taka jak w przypadku EVE, bo jednak tutaj przegrana boli), sojusze, organizacja i plany sa w wiekszosci gier z w miare otwartym PvP.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 12:19 
Cytuj  
konrador napisał(a):
To, co potrafi ich "nowy" silniczek nie ma tutaj znaczenia. Zaden obecny w tej chwili zone nie bedzie w stanie fizycznie pomiescic tylu graczy na raz. Do tego dochodza "ograniczenia serwerowe", z tego co zauwaz... uslyszalem od znajomego testera, z pomieszczeniem nawet 1/4 tego w jednym zonie moga byc spore problemy.


Nie jest to pewne na 100%, taki crapowaty RF Online daje mozliwosc walki w jednym miejscu ponad 500 ludzi co nie odpbija sie strasznie na wydajnosci, Lineage2 tez podczas siege to setki graczy, a w LotRO uczestniczylem jeszcze na becie w walkach ~300 graczy, wiec nie mozna przekreslac ze cos bedzie nowego i lepszego.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 16:46 
Cytuj  
konrador napisał(a):
Poruszanie sie w trzech wymiarach nic nie wnosi i niczego nie zmienia, bo przeciez nie ma znaczenia, z ktorej strony atakujesz przeciwnika...


Oczywiście, że poruszanie się w trzech wymiarach to nie przełom, ale pisanie, że dwa wymiary>trzy to jakiś absurd. A to, z której strony atakujesz przeciwnika nie ma znaczenia w 99% przypadków w 99% MMO.

konrador napisał(a):
Nie. Jak juz mowilem, combat w EVE, w porownaniu z innymi produkcjami, jest prosty i niewymagajacy.


Ok, takie jest twoje zdanie, ale nie pisz tego jako oczywistego faktu, bo jesteś tylko jednym z wielu, którzy ulegli propagandzie szerzonej przez brainless teens, których ta gra po prostu przerasta. ;)

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 18:42 
Cytuj  
Oczywiście, że poruszanie się w trzech wymiarach to nie przełom, ale pisanie, że dwa wymiary>trzy to jakiś absurd. A to, z której strony atakujesz przeciwnika nie ma znaczenia w 99% przypadków w 99% MMO.

Nigdzie tego nie napisalem, czytaj dokladnie i nie nadinterpretuj sobie. Podales to jako wyrazny plus gry, ktory na dzien dzisiejszy jest czyms zupelnie normalnym/standardowym i czyms co niestety nie wnosi NICZEGO do gry poza tym, ze mozesz sobie po prostu latac w tej przestrzeni 3D i przygladac sie jak twoj statek orbituje wokol celu, czy tez wisi i strzela.

Ok, takie jest twoje zdanie, ale nie pisz tego jako oczywistego faktu

Blad. Moja opinia jest taka, ze EVE jest slaba gra do PvP (z paru powodow), dlatego nie mecze siebie i w nia nie gram. Faktem natomiast jest, ze combat system w EVE jest uproszczony w porownaniu do combat systemow znanych z konkurencyjnych MMORPG-ow. Tak samo jak faktem jest, ze gra w szachy jest zajeciem mniej wymagajacym fizycznie od grania w pilke na boisku, czy ze jazda na rowerze jest prostsza i mniej skomplikowana od prowadzenia samochodu. I z tym nie mozesz sie klocic. Tzn. mozesz (i probujesz to robic), ale bedzie to glupio wygladalo.

jesteś tylko jednym z wielu, którzy ulegli propagandzie szerzonej przez brainless teens, których ta gra po prostu przerasta.

No tak, chociaz z lekka trzeba przywalic komus, komu nie podoba sie twoja gra. Ja nie ulegam niczyjej propagandzie, bo od dawna jestem ponad smucenie "profesjonalnych" dziennikarzy growych, gadanie na forach itp. - opinie nt. gier wyrabiam sobie sam grajac w nie. A jesli to mial byc zart, to mysle, ze niezbyt udany, bo jednak na tyle sie nie znamy.

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 19:27 
Cytuj  
konrador napisał(a):
Podales to jako wyrazny plus gry, ktory na dzien dzisiejszy jest czyms zupelnie normalnym/standardowym i czyms co niestety nie wnosi NICZEGO do gry


Czymś normalnym i standardem to to, szczególnie w gatunku MMO, niestety nie jest.

konrador napisał(a):
Faktem natomiast jest, ze combat system w EVE jest uproszczony w porownaniu do combat systemow znanych z konkurencyjnych MMORPG-ow.


To nie jest żaden fakt tylko twoja opinia. To, że combat system jest, w większości przypadków slow nie oznacza, że jest uproszczony. Proponuję zagrać w EVE, a później się wypowiadać. Wiem, że to oklepana riposta, ale w tym przypadku jak najbardziej na miejscu. Grałem długo, zarówno w MMO biegane, jak i EVE i nie widzę kompletnie nic bardziej skomplikowanego w klikaniu osmiu shortcutów na krzyż np. w L2 od uruchamiania modułów w EvE. Sugeruję polatać, najlepiej jakimś nano shipem, reconem, stealth bomberem lub czymś bardziej skomplikowanym od misyjnego CNRa na FOF'ach, w którym walka pve polega na prawie afk'owaniu. Nie uogólniajmy też całego combat w EVE to mułowatych capital/fleet fights.

konrador napisał(a):
Tak samo jak faktem jest, ze gra w szachy jest zajeciem mniej wymagajacym fizycznie od grania w pilke na boisku, czy ze jazda na rowerze jest prostsza i mniej skomplikowana od prowadzenia samochodu. I z tym nie mozesz sie klocic. Tzn. mozesz (i probujesz to robic), ale bedzie to glupio wygladalo.


Faktem jest, że napisałem to już wcześniej, ale ty sam musiałeś do tego dojść. PVP zręcznościowe i PVP skomplikowane nie jest równoznaczne. Wg mnie np. dzięki zastosowaniu setek kombinacji modułów, a co za tym idzie zwiększenia znaczenia taktyki, PVP w EVE jest o wiele bardziej zajmujące niż walka z klonami np. w WOWie.
I żeby było jasne, nie ja się z tym kłóce, a ty (twierdząc, że niezręcznościowe PVP to nie PVP), więc nie odwracaj uwagi pls.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 19:36 
Cytuj  
Daljesz nie lapiesz ze konrador chcialby takie sterowanie jak jest np. we Freelancerze, X3 etc.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 20:10 
Cytuj  
Czymś normalnym i standardem to to, szczególnie w gatunku MMO, niestety nie jest.

rofl... W gatunku MMO nie. Byloby, gdyby powstawalo wiecej gier, w ktorych lata sie w przestrzeni kosmicznej. Obecnie afair sa dwie takie gry - EVE i Vendetta Online. Wiec we wszystkich _trojwymiarowych_ grach, w ktorych lata sie stateczkiem mozna poruszac sie w _trzech wymiarach_. Ciezko sie z fanboiem dyskutuje, naprawde. W tej chwili czuje sie, jak gdybym musial komus tlumaczyc, dlaczego jezdzenie w kolko po torze wyscigowym nie jest standardem w gatunku gier FPS.

To nie jest żaden fakt tylko twoja opinia. To, że combat system jest, w większości przypadków slow nie oznacza, że jest uproszczony.

Porownajmy ilosc mozliwych atakow/efektow uzyskanych poprzez zastosowanie roznych modulow dostepnych w EVE z liczba zaklec/umiejetnosci dostepnych w WoW, EQ2, AC itd. - w EVE jest ich mniej. Fakt.

Porownajmy ilosc mozliwych modulow dostepnych w EVE, ktore mozemy wykorzystac z liczba zaklec/umiejetnosci/clickable itemkow, ktore mozemy wladowac na 10+ paskow dostepnych w WoW, EQ2, AC itd. - w EVE jest ich mniej. Fakt.

Poprzez zastosowanie mniejszej ilosci mozliwych do wykorzystania podczas walki "umiejetnosci" oraz ograniczonego w porownaniu do w/w gier, w ktorych zastosowano positional attacks movementu, combat system w EVE jest uproszczony. Fakt.

Jestes fanboiem, masz klapki na oczach i uparcie brniesz w zaparte. Fakt.

Faktem jest, że napisałem to już wcześniej, ale ty sam musiałeś do tego dojść.

Dla mnie naprawde nie ma tutaj nic skomplikowanego i do niczego dzieki tobie nie musze dochodzic. Wydaje sie, ze wrecz przeciwnie. Standardowa rozmowa z osoba slepo zapatrzona w danego MMORPG-a nr 423142.

I żeby było jasne, nie ja się z tym kłóce, a ty (twierdząc, że niezręcznościowe PVP to nie PVP), więc nie odwracaj uwagi pls.

To ty rozpoczales temat EVE w topicu o AoC. Nigdzie nie twierdzilem, ze nezrecznosciowe PvP to nie PvP, po raz kolejny odnosisz sie do czegos, czego nigdy nie powiedzialem. Nie wiem, czy to bujna wyobraznia, czy po prostu dosc oryginalny sposob prowadzenia dyskusji.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 20:46 
Cytuj  
zax napisał(a):
konrador napisał(a):
Nie. Jak juz mowilem, combat w EVE, w porownaniu z innymi produkcjami, jest prosty i niewymagajacy.


Ok, takie jest twoje zdanie, ale nie pisz tego jako oczywistego faktu, bo jesteś tylko jednym z wielu, którzy ulegli propagandzie szerzonej przez brainless teens, których ta gra po prostu przerasta. ;)


rotfl, Konrador musisz wiedzieć, że rozmowa z fantykami Eve jest jak rozmowa z rodzimym moherkiem. Jednym nie przetłumaczysz, że Eve wcale nie jest taka zajebista jak oni myślą, drugim nie wytłumaczysz, że Rydzykowi zależy tylko i wyłącznie na kasie. Po prostu wcześniej czy później ugniesz się pod siłą argumentów swojego rozmówcy ;)

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 21:54 
Cytuj  
konrador napisał(a):
W gatunku MMO nie. Byloby, gdyby powstawalo wiecej gier, w ktorych lata sie w przestrzeni kosmicznej.

Byłoby gdyby... ale nie jest. Swobodne poruszanie się w trzech wymiarach w MMO do rzadkość, całkowity unikat. Fakt.

konrador napisał(a):
Porownajmy ilosc mozliwych atakow/efektow uzyskanych poprzez zastosowanie roznych modulow dostepnych w EVE z liczba zaklec/umiejetnosci dostepnych w WoW, EQ2, AC itd. - w EVE jest ich mniej. Fakt.

Policz ilość aktywnych skilli jednej klasy w WOWie i ilość modułów (dostępnych dla każdej klasy) w EVE i wynik wyjdzie, w najlepszym przypadku, zbliżony. Zresztą, to tylko teoria. W praktyce, jak już gdzieś wyżej wspomniałem, w tradycyjnych MMO *rzeczywiście* używa się (a już szczególnie w PVP) przeważnie jednego paska skilli, bo reszta jest useless i nie pasuje do buildu. W EVE w danej chwili wozisz kilkanaście modułów, czyli też mniej więcej jeden pasek skilli.
Naprawde, nie porównuję tych gier całościowo, ale biorąc pod uwagę podobną do innych MMO ilość aktywnych skilli/modułów, a do tego nieograniczone możliwości ich doboru, znikomą ilość sztucznych ograniczeń oraz FFA/Full Loot i walke o teren EVE pod względem PVP, mimo że jest mniej dynamiczne bije prawie każdego MMO na rynku.

konrador napisał(a):
Jestes fanboiem, masz klapki na oczach i uparcie brniesz w zaparte. Fakt.

To nie ja jestem fanboiem tylko ty antyfanem, jak Mark, który posty o EVE znajduje nawet ukryte w tematach AoC.

Proponuje skończyć, bo nie dość, że dyskusja schodzi do poziomu łopatologicznego, to rozmawiamy praktycznie tylko we dwóch, a z tego że wpadł tu Mark - asceta, umartwiający się grając w grę, której jest największym wrogiem - nic konstruktywnego nie wyniknie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 22:12 
Cytuj  
Ja pier... po co tu dyskusja na temat grania w Eve, sam gram w ta gre ale co mnie interesuje ta sprawa w temacie o Conanie ?!
Porownywanie modulow w Eve do skili w innych grach to bzdura calkowita, lepiej napiszcie cos ciekawego o Conanie.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 sty 2008, 22:21 
Cytuj  
Cytuj:
Byłoby gdyby... ale nie jest. Swobodne poruszanie się w trzech wymiarach w MMO do rzadkość, całkowity unikat. Fakt.


swobodne poruszanie się w realu w 3 wymiarach to rzadkość, całkowity unikat. Też FAKT.
Więc jeżeli MMO ma w jakimś tam stopniu naśladować rzeczywistość czy chociażby realne prawa fizyki to raczej dziwne by było by goniąc antylopę orkiem archerem po płaskiej prerii poruszać się w 3 wymiarach. Prawda?
Mimo to jest kilka gier które naginają te prawa fizyki. Stare Anarchy Online i lot Yalmahą - do tego co lepsze lot (czyli poruszanie się w 3d) było wprowadzone po wypuszczeniu gry w którymś z patchu. Jak widać dla Funcomu nie było to żadne wyzwanie.

Przypuszczam, że w większości mmorpg da się też swobodnie poruszać w 3d lub naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie by ten ruch w 3d wprowadzić (niech przykładem będzie WoW i latanie na gryfie tez wprowadzone w głupim małym patchu). Silnik gry to przewiduje, a że devsi z tego nie zawsze korzystają cóż lot orkiem łucznikiem na za antylopą biegnącą na prerii to chyba trochę głupi pomysł. FAKT?

I jak teraz wygląda cała ta unikalność eve i lotu 3d? :(



Cytuj:
Policz ilość aktywnych skilli jednej klasy w WOWie i ilość modułów (dostępnych dla każdej klasy) w EVE i wynik wyjdzie, w najlepszym przypadku, zbliżony. Zresztą, to tylko teoria. W praktyce, jak już gdzieś wyżej wspomniałem, w tradycyjnych MMO *rzeczywiście* używa się (a już szczególnie w PVP) przeważnie jednego paska skilli, bo reszta jest useless i nie pasuje do buildu. W EVE w danej chwili wozisz kilkanaście modułów, czyli też mniej więcej jeden pasek skilli.
Naprawde, nie porównuję tych gier całościowo, ale biorąc pod uwagę podobną do innych MMO ilość aktywnych skilli/modułów, a do tego nieograniczone możliwości ich doboru, znikomą ilość sztucznych ograniczeń oraz FFA/Full Loot i walke o teren EVE pod względem PVP, mimo że jest mniej dynamiczne bije prawie każdego MMO na rynku.

hmm przeciętna ilość aktywnych skilli w ficie statku to 3-4 (przyjmując skille od dps jako jeden, bo w sumie grzechem by było 7 identycznych wyrzutni rakiet robiących dokładnie to samo rodzielać? prawda?). Więc wyrzutnie (1), naprawiaczka (czasami jej nie mamy, czasami mamy aktywny hardener)(2), dopalacz(3) - Full fit PvE, do PvP dochodzi jeszcze jakiś zakłócacz (4).
W WoWie (dla dzieci przecież) ilość używanych skilli to jakieś 20-30.
Teraz powiedz mi czy łatwiej opanować obsługę 3-4 skilli czy 20-30?

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.