Zgadza się. Od samego początku świata Warcrafta wszelkie bitwy były rozgrywane na arenie max 5 osób po każdej stronie (...)
Bardzo ladnie ujete i w zaden pokretny sposob sie nie wyklocicie, ze obecny system PVP w WOW (pominmy szczatki world PVP) jest podyktowany lore i tym co napisane zostalo w ksiazkach. Tak samo sensowne byloby, gdybyscie mi powiedzieli, zebym sobie poczytal ksiazki o Conanie, zebym sie dowiedzial, dlaczego na wiekszosci serwerow nie da sie atakowac innych graczy, a wiekszosc lokacji podzielono na dziesiatki takich samych kopii.
AoC to MMO które ma być dla wszystkich
Ty != wszyscy. Twoje gusta != jedyne sluszne.
Jesli maja czas i checi zeby sie pieprzyc z takim bezsensownym i bezprzyszlosciowym rulesetem jak culture, to nie rozumiem co stoi na przeszkodzie, zeby zrobic serwer dla graczy wymagajacych od PVP czegos wiecej niz wzajemnego odsylania sie do respawnow umiejscowionych 100 metrow od miejsca smierci.
Jedyna luka, ktora mogliby wypelnic to ta w PVP MMO-s. Oni nie staraja sie nic wypelniac, tylko uderzaja do tej samej grupy odbiorcow, ktora tlucze w WOW-a, w EQII, w TR, w VG, w FFXI itd.: PVE carebear crowd. Od samego poczatku do konca tak bylo. Setting nic tutaj nie zmienia, bo to czy bede mial kwiatki na ekranie czy mrok i krew przestaje mnie obchodzic 2 dni po rozpoczeciu gry.
Jednostki niech idą do UO lub MU.
MU? rofl. UO to akurat slabiutki przyklad. Gra dla "jednostki" jest EVE, ale na pewno nie UO, ktore od wielu lat EA stara sie upodobnic do produktow typu levelquest czy AOC wlasnie.
Pomysl jest chybiony nie tylko ze wzgledu na to, ze nic dobrego nie wnosi, a na pewno nie to, o co prosilismy, utrudnia zycie najmniejszej liczbie graczy, dzieki ktorej na serwerach PVP w ogole jest PVP; mozna go bardzo latwo exploitowac i griefowac przypadkowych ludzi. Wiecie, ze jakies 90% atakow w tej grze to AOE? Wiecie. Wiecie, ze kazdy moze miec stealth? Wiecie. Wiecie, ze do zabicia szesciu dwudziestek przez 80 nie trzeba wiele i wystarczy, ze takie 20 sobie podejda w miejsce walki wysokolevelowych "grieferow"? Wiecie. Pokombinujcie. Dodatkowo nie zostalo powiedziane za co dokladnie beda nagradzani ludzie, bo poza zabijaniem niskolevelowych postaci mamy takze "actions such as killing someone repeatedly, or other general unfairness". Zastanawia tez, jak team FunCom poradzi sobie z implementacja tego wszystkiego, biorac pod uwage, ze do tej pory w bardzo wielu przypadkach PVP kille zaliczane sa osobie, ktora atakowala nas 5 minut temu, mimo ze zginelismy w wyniku upadku lub od mobkow.
I na koniec pytanie: Jestem troche zagubiony, bo ja nie gralem w WOW-a i jestem przyzwyczajony do tego, ze jak ktos przychodzi na serwer PVP, to przychodzi tam po PVP, a nie po to zeby zbierac kwiatki i lapac sie za tylki z kolegami na spawnie. Jaki jest sens istnienia open PVP, skoro 99% z was opowiada sie za ograniczeniem wolnosci tzw. "gankerow" (radzilbym nauczyc sie prawidlowego znaczenia tego zwrotu przy okazi), dzieki ktorym - jak juz mowilem - na serwerze PVP w ogole jest PVP? Jaki jest sens open PVP, skoro nikt nie chce sie bawic w PVP do poziomu 80?
|