rafos napisał(a):
Nie no, nie porownuj starych gierek ktore robilo 3 programistow, grafik i muzyk do dzisiejszych produkcji ktore pochlaniaja miliony zielonych.
Az tak daleko nie porownuje, zeby cofac sie do czasow np. C64
Raczej porownuje do produkcji sprzed 8-9 lat. I jesli porownamy ten przedzial czasowy no to wnioski mozna wyciagnac rozne. Skomplikowanie rozgrywki na pewno nie wzroslo na tyle, aby tak lawinowo zaczely sie pojawiac gry niedorobione. Po prostu kiedys wydawanie niedokonczonej gry to byl obciach, od razu o tym w recenzji napisali, ludzie przeczytali no i tytul byl spalony
Dzisiaj jakby kazdy przywykl do tego, ja w sumie tez hyhy...
Cytuj:
Zasada jest stara, prosta i od dawna sprawdzona: im bardziej skomplikowany kod tym wiecej bledow.
Raczej, im slabsi programisci tym zaimplementowanie okreslonej logiki sprawia im wiecej problemow i w efekcie tworza bardziej skomplikowany kod
A to jak wspomniales, niechybnie prowadzi do bledow. No ale mimo wszystko daleki jestem do stwierdzenia, ze kiedys to wszystkie gierki byly konstrukcyjnie prostackie, a teraz to dopiero pisza gry.
Podam przyklad - Grand Prix Legends, wydane bodajze w 1998 roku, produkcja Sierra, a tak naprawde Papyrus. Sierra wydala kilka mln $ na sama analize bolidow z 67 roku, po to, aby symulacja ich zachowan byla perfekcyjna. Nawet pomagal im Jackie Stewart i w koncowych testach mial powiedziec, ze jezdzilo mu sie trudniej niz oryginalem
Produkcja nigdy sie nie zwrocila, m.in. dlatego, ze byla bardzo trudna - bez kierownicy nie dalo sie jezdzic, a nawet z kierownica, trzeba bylo tygodni, aby opanowac pojedynczy tor, ustawienia auta itp. Za to do dzis jest to gra, ktora nosi miano najlepszego symulatora jaki kiedykolwiek ujrzal swiatlo dzienne - model jazdy dzisiejszych hitow typu R-Factor, Live for Speed, GTR jest w porownaniu do tego z GPL, bardzo prosty. Kto opanowal GPL w stylu bardzo dobrym, poradzi sobie z kazda gra takiego typu. Community po ponad 10 latach ciagle zyje, jest ponad kilkaset torow dostepnych.
Dzis wszystko jest nastawione na komercyjny sukces wiec z tym skomplikowaniem to bym nie przesadzal
Dzisiejsze gry to bardzo czesto
kompromis