mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 598 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 21:53 
 
JA do wowa zarzutow za bardzo nie ma m dobrze zrobiona gra na przywoitym poziomie ktora zadowala wiekszosc 5 latkow i 80 latkow(i jakis tam odsetek zawarty w tym przedziale).
99,9% z was grala w wowa ma on swoje + i minusy.
Mnie osobiście rozpierdolił klimat wprowadzony w wotlk, mianowicie undedy na harleyach. Prawie sie skusilem ,ale ta nowinka mnie zniecheciła. Jeszcze troche to dodadza samochody :wyscigowe ,terenowe rodzinne bagazowki + mozliwosc modyfikacji i upgrejdu swojego pojazdu.
Oraz wprowadza pvp areny dla pojazdow w klimatach ala madmax z tym ze na lodowej pustyni...

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 21:56 
 
Cytuj:
Jesli masz pomysl na jakies lepsze, innowacyjne, bardziej zaskakujace i co chwile sie zmieniajace PvE, to moglbys zrobic fure hajsu.

Ja mam pomysl brakuje mi umiejetnosci i kasy na realizacje :<.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:25 
 
Wyczyscilem wszystkie 40-many n-razy i Naxxramas byl zdecydowanie najfajniejszy i najbardziej zroznicowany. Nawet priesci nagle zamiast leczyc musieli tankowac (Razuvious). I bardzo sie ciesze, ze wraca w WotLK, w sumie wazniejszy powod, dla ktorego dodatek kupilem.

Cytuj:
'wymaga skupienia calego raidu... wiekszosc bossow ma enrage timer... ograniczenie czasowe'.
czy to wymaga MYSLENIA? nie. wymaga tylko grupy ludzi, ktorzy skacza jak kroliki robiac okreslona z gory rzecz w okreslonym czasie.
i tyle ze starania. skomplikowana? prosze cie. co jest skomplikowanego w nauczeniu sie instrukcji postepowania na pamiec? nawet jesli ma 3 strony?
nic. skoncz wiec pierdolic.
pve moze i jest DOBRZE zrobione ale jak na razie chyba tylko w szachach komputer wygrywa z czlowiekiem.


Strasznie sie tu z ciebie Mendol smieje. PvE moze byc oparte albo na schematach, albo... No wlasnie, na czym? Schemat bedzie wymagal myslenia i to mnostwo myslenia przy pierwszej probie. Przy drugiej jeszcze wiecej, przy trzeciej jeszcze wiecej. Az w koncu sie go rozgryzie. Potem, tak jak napisales, encounter wymaga tylko wykonywania okreslonej rzeczy w okreslonym czasie.
Nie specjalnie wyobrazam sobie randomowego boss'a tbh. Jedyne co mi przychodzi do glowy to randomowe uzywanie umiejetnosci, na randomowych targetach, badz randomowe zdarzenia, utrudniajace boss'a. Ale to juz bylo w WoWie n-razy. Z reszta, kiedy juz rozgryziemy wszystkie mozliwe opcje, kazdy randomowy encountera sprowadza sie do schematu.
Z reszta nie rozumiem w ogole czemu sie o te PvE plujesz Mendol. PvE nigdy nie bedzie wymagalo myslenia na kazdym raidzie. I dobrze, bo nie taki jest jego cel. Ma dawac satysfakcje z pokonania bossa pierwszy raz (rozgryzienie schematu) i to wszystko. Potem licza sie tylko epixy. I tez nie rozumiem, czemu wszyscy tak placza, ze wow jest item-based. Zdobywanie T(x) z raidowych instancji to ta sama idea co Achievementsy, zwykle kolekcjonowanie. A ludzie to kupuja.

Kurwa, to tak jakby sie klocic, ze Portal za 50tym razem nie wymaga myslenia. Albo, ze kostka Rubika jest nudna po zapamietaniu wszystkich ulozen.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:35 
 
Nestor napisał(a):
Klepanie bossa przez 18h, miodzio.

Zero enrage, zero nieprzewidywalnosci. Naprawde nie sadze ze caly ich raid w super skupieniu walczyl z tym bossem przez 18h.

Pomijajac to ze mial masakrycznie duzo HP, to ofensywne wlasciwosci cos podupadaja ;]


Ten boss 18h to sie nadaje do tego, zeby napisac o nim w fakcie. Nikt sie tym nie zajmuje w grze. Sa 2 takie moby, ktore bije prawdopodobnie dlugo, bo nikt nie wymyslil na nie taktyki, a w zwiazku z tym nikt normalny nawet ich nie rusza.

Walki w FFXI praktycznie od pierwszego lvlu to cos wiecej niz tylko napierdalanie i coraz wieksze liczby dmg. Sam aggro system bije na glowe wszystkie inne gry PvE.

Przykladowe specjale jednego z przecietnych bossow w FFXI:

"HP: Approximately 26,000
Time: 30 minute limit, no extension
Auto-Regen (low-middle)
Immune to: Bind, Silence
Very resistant to: Gravity
Susceptible to: Stun
Is resistant to Head Butt
Additional Effect: Stun on its melee attacks (stun effect reduced to 20% chance of stun)
Proto-omega has 3 forms, When Walking on 4 legs Omega is 75% resistant to physical attacks. When on 2 legs it's 75% resistant to elemental magic. Proto-omega will change between these two forms every 3-5 minutes until it's HP is taken below 20%. The 3rd form occurs below 20% HP and is 33% resistant to all kinds of damage and melee's 600+/700+ in 3rd form. Each form uses a different group of TP moves listed below.
Special Attacks:
Hyper Pulse: AoE ~300 damage, Gravity and short Bind
Rear Lasers: Damage and Petrification, used when someone behind Omega gets hate
Ion Efflux: Cone Attack Paralysis
Stun Cannon: Cone Attack ~300 damage and Paralysis
Target Analysis: AoE Absorb-ALL, absorbed by Utsusemi
Floodlight: AoE ~300 damage, Blind and Silence, ignores Utsusemi

GunpodPod Ejection: Spawns a Gunpod. uses this ability in 2nd Form and 3rd form. Cannot be spawned in 1st form!
The Gunpods have about 2000 HP, so two Tier IV nukes or Spirits Withins should kill them. They hit hard, and are capable of triple-attack, so a Ninja tank is recommended.
They drop 5-6 Ancient Beastcoins, one AF+1 material, one chip you used to enter the battle, or one synthesis material (including darksteel ore).
Colossal Blow: Massive damage, knockback and hate reset, ignores Utsusemi
This is slow, and can be Stunned or avoided by running away.
Laser Shower: Cone Attack ~150-900 magic based damage
Perhaps tanking from off-center reduces damage like from Wyrm breath?
Guided Missile: Targeted AoE ~500 damage (and Bind?), absorbed by Utsusemi
Guided Missile II: Targeted AoE ~400 damage (and Bind?), NOT absorbed by Utsusemi
Pile Pitch: Reduces a single target to 10% hp, enmity loss, Bind, ignores Utsusemi"

Nie chce zaczynac kolejnej glupiej dyskusji, szczegolnie z kims kto nie ma pojecia o FFXI.
Sam gralem w WoW i jest do gra latwa i przyjemna, co oczywiscie nie jest wada (sam pewnie jeszcze kiedys wroce z przyjemnoscia do wowa), ale pls nie robcie z tej gry nadgry, ktora ma wszystko i zajebiste PvP i super trudne PvE.
Nie watpie, ze pewnie w WoW sa wymagajace instancje i bossowie, ale ile to jest procent gry? 1%? 2%? Ja gralem ladne pare miesiecy i nie natknalem sie na zadne wyzwanie, ktore sprawialoby jakies wieksze trudnosci i wymagalo kilku podejsc.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:35 
 
Cytuj:
albo... No wlasnie, na czym?

Mobom mozna zaaplikowac "prwdziwe" AI. Jest to jak najbardziej mozliwe do zrealizowania.Chociazby AI na poziomie botow na najwyzszym poziomie trudnosci w UT3.
Do teog mozna by zaaplikowac jakis prosty system uczenia sie w ktorym, moby(bosowie ?), beda pamietac jak sie zachowywal(li) gracz/gracze i dzieki temu beda starac sie zastosowac inna taktyke.
Tym sposobem mozna by stworzyc pve w ktorej nie bedzie praktycznie zadnej powtarzalnosci, bo za kazdym razem jak sie bedzie chcialo bic tego samego bosa on bedzie zachowywal sie inaczej stosowal inna strategie i probowal inaczej zarznac graczy. To juz by nie było cos w stylu "ja mam sie z nimi bawic, bawic ale wkoncu oni mnie ubija, tylko "mam ich zarznac za wszelka cene, jak sie nie uda tym razem, to nastepnym napewno".
edit:
Oczywiscie to wymaga kilku zmian w samym projekcie mmo jako gry. Np. pelnej detekcji kolizji, skill-based combaty (bardziej zrecznosciowego niz teraz), braku takich rzeczy jak aggro (booss/mob sam bedzie decydowal co stanowi najwieksze zagrozenie bedzie staral sie je za wszelka cene eleminowac, jednym sposobem na blokowanie bylaby wlasnie detekcja kolizji).
No i przebudowa ancounterow jako takich ("boss" najlepiej jakby sie składał z kilku osobnikow, korzy beda ze soba wspolpracowac).

Naprawde zadziwia, mnie brak wyobrazni niektorych. Wowo wypral wam mozg do reszty,


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).


Ostatnio edytowano 14 lis 2008, 22:38 przez iniside, łącznie edytowano 1 raz
******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:37 
 
mrynar napisał(a):
Nie watpie, ze pewnie w WoW sa wymagajace instancje i bossowie, ale ile to jest procent gry? 1%? 2%? Ja gralem ladne pare miesiecy i nie natknalem sie na zadne wyzwanie, ktore sprawialoby jakies wieksze trudnosci i wymagalo kilku podejsc.

Jedno pytanie - raidowales high-endowe instancy?

@inside - Good luck z zaimplikowaniem tego do mmo, juz widze jak boss w czasie rzeczywistym sie uczy. Sam pomysl, z AI itd. jest ok (nie chce udawac mmo-codera czy innego chuja, ale watpie, zeby cos takiego bylo latwe do wprowadzenia w mmo; pewnie zaraz jakis nestor przyjdzie i kogos pokrzyczy) . Ale ludziki typu Mendol i tak powiedza, ze wystarczy blokowac tu, tu, tu, healowac tu i tam, i ze wcale nie trzeba myslec.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:42 
 
Mirtul napisał(a):
mrynar napisał(a):
Nie watpie, ze pewnie w WoW sa wymagajace instancje i bossowie, ale ile to jest procent gry? 1%? 2%? Ja gralem ladne pare miesiecy i nie natknalem sie na zadne wyzwanie, ktore sprawialoby jakies wieksze trudnosci i wymagalo kilku podejsc.

Jedno pytanie - raidowales high-endowe instancy?



Nie, dlatego sie na ten temat nie wypowiadam.
Mowie o 95% gry, czyli tym czym zajmuje sie wiekszosc graczy, a nie elitarne gildie w FFXI czy WoW.
Ten mob, ktorego przyklad podalem to jest wlasnie taki zwykly mob z ktorym walczy wiekszosc graczy.

No i PvP >>> PvE. W PvE daja przyjemnosc itemy, ktore sie zbiera i ktorymi sie mozna pochwalic, ale nie mob ktorego sie bije po raz dziesiaty.
Za tor Black Ork zabity po raz dziesiaty pod keepem daje taka sama radosc jak pierwszy.


Ostatnio edytowano 14 lis 2008, 22:46 przez mrynar, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:43 
 
Mirtul napisał(a):
mrynar napisał(a):
Nie watpie, ze pewnie w WoW sa wymagajace instancje i bossowie, ale ile to jest procent gry? 1%? 2%? Ja gralem ladne pare miesiecy i nie natknalem sie na zadne wyzwanie, ktore sprawialoby jakies wieksze trudnosci i wymagalo kilku podejsc.

Jedno pytanie - raidowales high-endowe instancy?

@inside - Good luck z zaimplikowaniem tego do mmo, juz widze jak boss w czasie rzeczywistym sie uczy.

nie w czasie rzeczywistym. O tym nie pisałem. Ale uczy sie w czasie np. co 24h nastepuja analiza tego co sie stalo.
Naprawde nie jestem specem od AI (ba, nie potrafie, nawet napisac prostego AI do kolka i krzyzyk).
Ale wiem ze implementacja czegos takiego w grze mmo jest w 100% wykonalna. Szczegolnie w grze w ktore i tak cale pve opiera sie na instancjach.
Nikt, tego nie robi bo pewnie zajeloby to troche wiecej czasu a po drugie ludzie by sie chyba osrali jakby sie okazalo ze bosa nie da sie rozpracowac, bo za kazdym razem bedzie sie zachowywał inaczej (mozecie to nazwac environmental AI jak checie).
Cytuj:
(nie chce udawac mmo-codera czy innego chuja, ale watpie, zeby cos takiego bylo latwe do wprowadzenia w mmo; pewnie zaraz jakis nestor przyjdzie i kogos pokrzyczy)

Nigdy nie napisalem ze to latwe. To w gruncie rzeczy, takie DUZO bardziej rozbudowane skrypty. Nie trzeba zaraz implementowac systemu eksperckiego opartego na sieciach neuronowych.
Wystarczy cos podobnego do STALKERa.
I napewno da sie cos takiego zrobic, bo takie rzeczy robi sie przy programowaniu AI, tylko nikt tego nie wdrozyl na komercyjna skale do gier online :D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:50 
 
Bo nikt nie mial powodu, by wdrazac AI do mmo. Po co, skoro sprzedaja sie w aktualnej formie. Mysle, ze jeszcze troche czasu minie, zanim ktos odwazy sie na innowacje.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:52 
 
Mirtul napisał(a):
Bo nikt nie mial powodu, by wdrazac AI do mmo. Po co, skoro sprzedaja sie w aktualnej formie. Mysle, ze jeszcze troche czasu minie, zanim ktos odwazy sie na innowacje.

takie semi-ai jest w Spellborn, moby uciekaja i kryja sie (oslaniaja np. ranged dps jesli z nimi jest), albo staraja sie gracza zajsc od boku etc. Nie jest to co prawda dokladnie to o czy mysle ale krok w dobra strone imo.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:57 
 
stalker.

***

Posty: 764
Dołączył(a): 30.01.2008
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 22:58 
 
Takie A.I. ktore analizuje dane i tworzy nowa taktyke bylo by rewolucja. To juz by byl naprawde duzy krok milowy. Jak narazie opracowano jedynie bardzo rozbudowane skrypty ,ba nawet w szachach programy ktore sa podobno oparte na AI to tylko miliony schematow ktore sa wprowadzane jak wykonamy okreslony ruch.

****

Posty: 1889
Dołączył(a): 13.10.2006
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:00 
 
WilkuDemon napisał(a):
duzy krok milowy.

ok.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:01 
 
WilkuDemon napisał(a):
Jak narazie opracowano jedynie bardzo rozbudowane skrypty

Gdzie niby sa jakies rozbudowane skrypty? Ze mob ma 6 skilli zamiast 4 i cztery fazy zamiast dwoch?


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***

Posty: 764
Dołączył(a): 30.01.2008
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:02 
 
nie chodzi mi o wow'a

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:09 
 
WilkuDemon napisał(a):
Takie A.I. ktore analizuje dane i tworzy nowa taktyke bylo by rewolucja. To juz by byl naprawde duzy krok milowy. Jak narazie opracowano jedynie bardzo rozbudowane skrypty ,ba nawet w szachach programy ktore sa podobno oparte na AI to tylko miliony schematow ktore sa wprowadzane jak wykonamy okreslony ruch.

Takie AI naprawde istnieją i sa uzywane.
Daje na wejscie kilka rzecyz (tak jak uczysz dziecko chodzic, mowic etc), tak dajesz takiemu algorytmowi troche danych wyjsciowych i on na ich podstawie opracowuje kolejne dane (strategie), ktore poddaje analizie skutecznosci.

Tak to dziala np. w szachach. W szachahc (jak ktos nie wie), kazda figura ma okreslona punktowo wartosc. Deep Blue, ktory wygral z Kasparovem działał na takiej zasadzie. Haczyk ? To była potężna maszyna, która potrafiła obliczyc setki tysiecy mozliwych wariantow na sekunde. Algorytm po przeliczeniu kazdego mozliwego ruchu z kilku(nastoma) wyprzedzeniami wybierał ten ktory miał najwyższą wage (najwieksza ilosc punktow) i go stosowal, i potem od nowa. :P

Ale do gry mmo, nie trzeba tak skomplikowanych rzeczy. Wystarczy, ze boss zapamieta co gracze robili (z grubsza, np. probowali go zajsc od tylu, zbic nuz w plecy, blokowac w waskim przejsci etc.) i trzymac te dane. Jesli za drugim razem gracze beda np. probowac zwabic bosa w waskie przejscie to on nie pojdzie, tylko bedzie czekal na z gory upatrzonych pozycjach. Zadnego bruteforce, w tym wypadku nie ma.

Tak czy inaczej AI na miare skrzyzowania STALKERA z UT3 w MMO byloby czyms swierzym i fajnym :P.

i btw. nawet AI robotow to skrypty. Wkoncu pisze sie je w roznych smiesznych jezykach "skryptowych" ("" bo czasami jest to lua, a czasami np. Java, a czasami cos co opracowali sami i nie ma jeszcze nazwy..).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:12 
 
WilkuDemon napisał(a):
nie chodzi mi o wow'a

Dlatego pytam, gdzie.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***

Posty: 764
Dołączył(a): 30.01.2008
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:21 
 
Nie nazwał bym tego inteligencja. Raczej złożonym algorytmem.
Wracajac. Raczej watpie zeby cos takiego wprowadzili w MMO. Powód? sama nazwa wskazuje ze to raczej interakcja pomiedzy ludzmi w swiecie wirtualnym.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:25 
 
WilkuDemon napisał(a):
Nie nazwał bym tego inteligencja. Raczej złożonym algorytmem.
Wracajac. Raczej watpie zeby cos takiego wprowadzili w MMO. Powód? sama nazwa wskazuje ze to raczej interakcja pomiedzy ludzmi w swiecie wirtualnym.

Inteligencja to tylko zlozony algorytm.
Kwestia podejscia do tematu.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****
Avatar użytkownika

Posty: 1546
Dołączył(a): 15.07.2006
Offline
PostNapisane: 14 lis 2008, 23:27 
 
Gdyby to wprowadzili(inteligentne AI etc ), to po jakimś czasie, to bosowie wyszli by ze swoich pałaców czy innych podłych zamczysk i zaczęliby zabijać graczy. A to gracz ma być górą, więc tak zwana dupa.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 598 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.