Ja tez nie bardzo. Dolaczanie do jakiejkolwiek gry MMO jako newblarek po dluzszym okresie jej funkcjonowania jest dosc nieprzyjemne, bo wszyscy maja przerobiony content, wszyscy znaja wszystkie zakamarki i trudno w takiej sytuacji na spokojnie poznawac gre oraz swiat. W grze z open PVP dochodzi opanowanie calego combat systemu i wszystkich sztuczek/zagrywek, ktora moga byc z nim zwiazane. W DFO na dokladke AV serwuje nam jeszcze niewyobrazalnie dluga przeprawa z robieniem skilli, zeby dotrwac do konca i dopiero wtedy moc na rowni wspolzawodniczyc z weteranami. Wracajac standardowo do UO - w porownaniu do DFO stukniecie 7xGM postaci gotowej do walki bylo lekkie jak wiosenny wiaterek, a i tak niezbyt wiele osob zaczynajacych na nowo na serwerze hardcore PVP potrafilo sie odnalezc i sobie poradzic (nawet jesli byly to osoby, ktore od dawna graly na serwerach zwyklych i niby znaly gre na wylot), zeby zostac tam dluzej niz "2 tygodnie". Nalezaloby dac sobie wreszcie spokoj z pieprzeniem o produkcie dla wybranych i podejsc do tego racjonalnie - ostrego grindu, podczas ktorego postac bedzie nonstop rozrywana na strzepy przez wszystkich napotkanych graczy nie przebrnie nikt, nawet jesli jest na tyle hardcore, zeby byc w stanie stuknac 12k+ postow na forumfall w mniej niz dwa lata. Taka jest prawda.
Niestety za kazdym razem, gdy ktos sie skarzy na skillgain, probuje podjac jakas merytoryczna dyskusje, znalezc jakies rozwiazania, cos zasugerowac, jest zasypywany stosem literek od wannabe hardcore debilkow, ktorzy maja swoje chore, mocno znieksztalcone przez WOW, wizje tego, jak powinna wygladac gra PVP. Taka sama sytuacja byla w becie - wg czesci graczy skillgain byl/jest okej, duzo mniejsza grupka mowi, ze jest nawet zbyt szybki. Pierwotne zalozenia AV (o ktorych do tej pory mozna poczytac na oficjalnej stronie) wygladaly nastepujaco: skill gracza > gear + skille postaci a dodatkowo skillgain latwy, prosty i przyjemny. DFO na dzien dzisiejszy jest absolutnym zaprzeczeniem powyzszego, chociaz osobom grajacym w DFO na forumfall/w srodku miasta w dalszym ciagu nie przeszkadza to w argumentowaniu, ze skille nie maja az takiego wplywu na postac, zeby nad tym skillgainem az tyle rozpaczac, a dodatkowo jesli ktos chcialby sobie zrobic postac do PVP w tydzien, to znaczy, ze nie jest wystarczajaco hardcore i najlepiej jakby w tempie ekspresowym wypierdolil grac w Quake'a.
Jak zwykle trudno sie domyslec, co moze w tej chwili kombinowac AV - czy dostrzegaja problem, i czy zamierzaja z nim cokolwiek w najblizszym czasie zrobic. Jedyne co przychodzi mi do glowy to to, ze nawrzucali skilli/spelli, ale te "highendowe" nie sa jeszcze skonczone i/lub nie sa w ogole przemyslane (tam ch z highendowymi, skoro nawet czesc podstawowych nie spelnia zadnej funkcji), wiec wycieczka do nich musi byc dluga, zeby na ich zle dzialanie mogla narzekac tylko garstka latwych do zignorowania nonstop makrujacych fanatykow, postaci ktorych wspieraja cale zerg gildie. Jak sie zrobia skille/spelle, to zrobi sie szybszy skillgain. Moze. O ostatnio przyspieszony regen gracze prosili od momentu kiedy wystartowala beta (w zasadzie tak samo dlugo jak o przyspieszony skillgain)... Oczywiscie ten pomysl tez mial swoich zagorzalych przeciwnikow, ktorzy byli swiecie przekonani, ze 4 minutowe czekanie na stamine w jakis sposob uatrakcyjnialo rozgrywke. AV podjelo decyzje po 5 miesiacach beta testow (w tym jednym platnym) i zareagowalo... Czekamy na nastepne zmiany.
|