Mendol napisał(a):
joshe w przypadku dfo tez byla zapowiedz wielu rzeczy, ktore mialy byc.
zreszta w prezentacji MO na poczatku jest napisane, ze to sa rzeczy, ktore devsi chca umiescic w grze, natomiast moze ich nie byc na 'starcie'.
jakos chwilowo ciezko mi uwierzyc w np. 140k itemkow, ktore mozna wykraftowac.
czy w jakies bitwy wieksze niz 10vs10.
i kilka hitboxow - kolesiowi wypada miecz itd. moze sie to sprawdzi w mniejszych walkach ale co z wydajnoscia przy 20vs20? 40vs40?
niestety chwilowo jest jeszcze zbyt wiele 'ale' zeby sie wypowiadac na temat mo. natomiast z wypowiedzi devsow zapowiada super mmo.
nastepca uo
Powiem tak: doskonale rozumiem sceptycyzm do tego typu - generalizując: wszystkich mmo w produkcji.
Szajs narobiły ostatnie 3 wielkie tytuły, z których tylko "pierdło i gwizdło" a huku i fajerwerków nie ma.
Zachęcam natomiast jeszcze raz do zapoznania się z prezentacją oraz obejrzenie ostatniego montażu z gameplaya w HD.
Nie komentujcie tylko samego otoczenia, bo devsi przyznali otwarcie że to co widać na początku trailera z lotu kamery, jest spartolone bo były problemy z z wymuszeniem shaderów czy... huj wi, nie pamiętam. Natomiast który z developerów udostępnił tyle materiałów i jasnych informacji na temat swojego produktu, a przede wszystkim był częścią społeczności a nie "osobą po drugiej stronie sceny" ? Z robotą jest tak, że się pracuje żeby zarobić. Ale zrobić cokolwiek, z czego również będzie się korzystać z miłą chęcią, to zupełnie inna bania.
No i co już wielokrotnie podkreślano, że informacje podawane przez developerów bądź to na forum, bądź oficjalnie udostępnianych przez nich materiałach, to są rzeczy, które
1. być muszą, bo połowa innych przestanie działać
przykład ? dodadzą tpv i huj trafia wszystko.
Począwszy od ukrywania na zasadzie własnych umiejętności, a nie guzika "stealth" ukrywającego avatara, taktyka pada na ryj skoro widać wszystko z lotu ptaka, huj z aktywnym trybem obrony tarczą i blokowaniem skoro zza pleców nie widać ruchów przeciwnika i tak dalej.
2. są już zaimplementowane i działające
10 hitboxów - aczkolwiek nie testowanych na dużej audiencji
będzie lagować, to się zetnie do 6 czy tam ilu, ale nie do 1 bo znowu huj z: wybijaniem broni z rąk przeciwnika, zużywanie się tarcz, dual wielding (i to na zasadzie kontroli broni/obiektu niezależnie od drugiej ręki); crafting - minigierki i nawet niech to nie będzie 140tys możliwości fizycznych kombinacji, ale na produkt składa się jego wygląd i statystyki
[nie chce mi sie już pisać]
Poza tym, tu nie ma z czego obcinać, bo co by mieli w ogóle wyciąć albo nie dotrzymać tego o czym mówili ?
Okej, jest seamless world i są związane z tym problemy techniczne. Ale do kurwy nędzy nie oni pracowali nad enginem gry, ani kodem sieciowym, nawet nie w 100% nad oprogramowaniem serwerowym do ich tytułu. I to jest największy atut, bo mogą się skupić nad tworzeniem samej gry a nie 49 329 rzeczy na raz.
Była mowa chociażby o naval warfare. Każdy kto słyszał o DFo i widział filmiki (jakiekolwiek by nie były) to sie spuszczał ze szczęścia widząc możliwość walki na morzu. I to nie na zasadzie strzelaniny na podobieństwo voyage century czy jak sie tam piraci disneya nazywają ? A SV jasno stawia sprawę, że nie będzie tego na starcie. Nie wiadomo czy nawet w 2 dodatku wyrobią się z tym.
No i co z tym fantem ? Dalej jestem zdania że podstawa gry, możliwie bez błędów i testowania za kasę graczy > ledwo grywalna beta za 15$/miech.
Jest mnóstwo dupereli o których nawijano na ircu. Wszyscy się cieszą, ale CEO (taa, nawet CEO SV bywa na ircu) powiada: najpierw dopracowana podstawowa mechanika gry, a duperele w postaci kolorowej peruki, czy tatuaży, których i tak nie widać pod zbroją jak wystarczy czasu, chęci i czy to w ogóle nie będzie do dupy. Jak widzę "pomysły" tłuszczy która spamuje forum od 4 miechów, to mnie przewraca:
- będzie można mieć dzieci ?
odp jednego z devsów: PKerzy za szybko by skillowali
- marriage (ożenek ? jak to przetłumaczyć na polsko-grywalny?) no kurwa... wracać do simsów
- zwierzątka - japierdole
i można tak mnożyć. ffa open pvp full loot game z takimi bajerami ... no to ja od razu 2 konta poproszę.
ps. ALE to jest zajebiście dużo, więcej pytań niż przy kolejnym klonie EQ. Tylko czemu na pytanie do developerów: co może robić crafter poza farmieniem materiałów, gdy pada odpowiedź:
- a kto Waszym zdaniem ma robić maszyny oblężnicze ? Healer ? Herbalista ? Wszyscy chętni ? To na huj fucha crafterów ? Najlepiej gdyby w ogóle nie wyłazili z domku.
Crafting to nie tylko oklepanie muchomora z którego wypada (o dziwo) 2 metrowy miecz i przerobienie go na materiały.
Możliwości dla crafterów już jest wpizdu do kwadratu, a powyższa to nieoficjalne info (nie wiem, może w DFo tylko crafterzy mogą robić maszyny?) ale jak tu wymusić na graczach korzystanie z ich usług, skoro wszyscy biegają z fają na wierzchu ?
Proste, zmusi ich do tego sama mechanika gry. Jak ? Nie znam twardziela który biega na waleta po śniegu, ani nikogo kto wali na bosaka po pustyni.
Więcej takich informacji na forum.
W końcu pierwsza faza publicznej zamkniętej bety już niebawem.
znowu rozprawka :/
taaa, jestem fanbojem, ale pierwszy raz doświadczam prawie idealnego schematu tworzenia gry mmorpg, mając za tło wszystkie większe gry mmo wydane po 2003 roku.
Zarri napisał(a):
joshe napisał(a):
A teraz mi powiedzcie która gra nie miała choć 1 rzeczy wspomnianej wyżej ?
Problem w tym że nikt jeszcze umiejętnie choć 3 z nich nie połączył, no, poza królem królów pt. UO.
No akurat DFO ma te wszystkie rzeczy, oprocz housingu. Ciekaw jestem jak ten housing rozwiaza, zeby sie nie okazalo ze wszyscy sie zamkna w swoich domkach i nosa nie beda wychylac zanim nie wyskilluja sie.
Nie wiesz moze czy jak na prawdziwy sandbox przystalo w MO bedzie mozna domki/twierdze gildiowe stawiac w dowolnym miejscu czy tez bedzie to z gory ustalone miejsce jak w DFO ?
Rozwiń myśl, bo akurat DFo posiada w swojej ofercie tpv, 1 hitbox (nie 4-10), stealth skill avatara (o ile to co widziałem na gameplayach mnie nie myli) no i tak dalej mógłbym bez sensu wymieniać. Prawda jest taka, że posiada kilka z tych rzeczy, ale nie współgrających ze sobą w taki sposób, w jaki planuje to zrobić SV, a co w niektórych częściach widać na udostępnionych materiałach.
Jest jeszcze kilka spraw o których można nawijać, ale już mi się po prostu nie chce klepać.
dodam tylko że nie grałem w porządnego mmo od > 2.5 roku.
Z EVE nie wyjeżdżajcie, bo tego typu mmo nie leży w moim guście.
Na horyzoncie jest kilka tytułów, ale porządne medieval fantasy mmorpg bazujące na manualnych skillach gracza i myśleniu, jest tym, na co czekałem od dłuższego czasu.
I nawet jak spierdolą te MO, to przez łzy zagram, bo i tak czekałem na nie ledwo ponad 1.5 roczku (choć pierwsze wzmianki sięgają 2002/2003), a nie lat 8.
uff puff
edit1: dfo =1 hb czy 1 na przód i 1 na plecy ?