mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2974 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 149  Następna strona
Autor Wiadomość
****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 sty 2010, 22:04 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
joshe a grales kiedys w dfo? i jaki sens ma wklejanie filmiku z czerwca 2009?
bo chyba nie rozumiem do konca.
ja rozumiem, ze na maxa mo ci sie podoba i zeby skaly sraly to bedziesz go bronil.
ale pozwol innym, ktorzy oprocz MO graja w inne gry miec swoje zdanie.
ja juz przezylem 'oczekiwanie' w dfo, w mo za kazdym razem jak sie loguje to cos jest nie tak.
ale licze, ze za pol roku mo bedzie super fajnie grywalne.

Tak, MO spodobało mi się na nowo.
Zwłaszcza po tym, że udało się przyspieszyć combat po namowach przez użytkowników. Rzadko spotykane, bo najczęściej widuję zmiany mechaniki na gorsze.

ps. jakby każdy liczył że za pół roku to będzie grywalne i nikt w międzyczasie nie bulił, to .. za pół roku by zobaczył "witryna nie może zostać znaleziona".

A wklejanie filmiku z czerwca, tak mniej więcej po pół roku od wydania giery ma jak największy sens.

grey_cinnamon: już UE1.0 był wykorzystany w mmorpg.
Na v.2/2.5 można wyliczać gier na pęczki.
Ale niech będzie, że na UE3/3.5 się nie da zrobić dobrze działającego mmorpga.

Do synchro i skakania możemy wrócić po wydaniu MO.
Na miech przed w DFo były większe kwiatki z tym związane, o czym już m.in powiedział mendol.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 sty 2010, 22:12 
Cytuj  
tak tylko chodzi o to, ze jesli dev zna swoj engine od podstaw to tak jak w dfo jest w stanie naprawic powazne bledy w np. 3 dni.

joshe w czerwcu to ja nie pamietam zeby lagi byly, co najwyzej speedhacki tak btw.

a jak collision detection w mo wyglada w tej chwili?

mo kupilem, pogralem w sumie z godzine. ale dzieki temu wrocilem do dfo i zostalem naprawde mile zaskoczony.
takze w sumie zanim mo bedzie 'fajne' mam w co grac :)

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 sty 2010, 22:24 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
tak tylko chodzi o to, ze jesli dev zna swoj engine od podstaw to tak jak w dfo jest w stanie naprawic powazne bledy w np. 3 dni.

joshe w czerwcu to ja nie pamietam zeby lagi byly, co najwyzej speedhacki tak btw.

a jak collision detection w mo wyglada w tej chwili?

mo kupilem, pogralem w sumie z godzine. ale dzieki temu wrocilem do dfo i zostalem naprawde mile zaskoczony.
takze w sumie zanim mo bedzie 'fajne' mam w co grac :)

Widzisz, w przypadku 3rd party enigne poważne błędy nie mogą występować, a za kasę które kosztują jest wsparcie developera. Co więcej, dedykowanych osób zajmujących się tylko danym klientem :)
Poza tym, nie wyobrażam sobie aby jakiekolwiek studio developerskie tworzyło swoją grę w oparciu o silnik, którego kodu nie zna. Bez jaj.

Collision detection w MO działa miodnie. Bez lagów nie ma już co liczyć że się nie dostanie z byka od konia, czy jakimś magicznym cudem byk przyłoży z roga gdy chowamy się za drzewem - 2 miechy temu zdarzało się wcale rzadko.
To jest feature no1 który powinien być musowy w mmorpg.
Bo spellborna wyłączyłem po 10 minutach.
Rzadko w której gierce w ogóle jest detekcja kolizji między graczami i mobami, o porzadnych algorytmach nie wspominając.

Dlatego imo dobry kupiony. engine > własny.
Koszta developerki własnego engine'u to już inna bania.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 sty 2010, 22:40 
Cytuj  
no jak zwykle czas pokaze. bo zapominasz o tym, ze wsparcie developera oznacza dodatkowy kontakt co moze wydluzac czas usuniecia problemu :)

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 sty 2010, 23:32 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
no jak zwykle czas pokaze. bo zapominasz o tym, ze wsparcie developera oznacza dodatkowy kontakt co moze wydluzac czas usuniecia problemu :)

Owszem, druga sprawa jest taka, że zasoby które należałoby poświęcić na rozwiązanie problemu, można przeznaczyć na inne cele :)


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

*****

Posty: 2945
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 12 sty 2010, 00:47 
Cytuj  
X - to delete ;-)


_________________
¯\_(ツ)_/¯ rmk cat's dog on fire

**

Posty: 277
Dołączył(a): 4.02.2009
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 06:23 
Cytuj  
Udalo mi sie podniesc atrybuty prawie do maksa, zotalo tylko kilka punktow. Mace mam na jakies 60/100. Ponizej macie filmiki z trenowania DREWNIANA bronia. Pisze capsem, zeby nie bylo zaraz pytan dlaczego tak malo hp zabiera. Normalna bron, z normalnych materialow po 2-3 uderzeniach zabilaby golodupca.

Jak widac potrzeba treningu (tego manualnego) zeby cos wiecej zrobic, jednak macie tutaj pokazane, ze walka moze byc szybka. Nie mowie ze to wyglada jakos pieknie, ciezko wogole zeby w mmo walka z FPP wygladala ladnie. Jednak zobaczcie jak poruszaja sie postacie i w jakim tempie swinguja (mimo ze skill nie jest wymaksowany a bron jest dosc ciezka, bo drewaniana).

Trzeba tez dodac, ze ogladajac film nie odczuwa sie tego tak jak w grze. Nie mam tutaj wymaksowanych skilli sprintu, combat movementu etc. a mimo to, momentami bylo dla mnie bardzo szybko. Ogolnie melee z widoku fpp nie jest zbyt latwe.

http://www.youtube.com/watch?v=NmgRQE5zQ90

http://www.youtube.com/watch?v=CqdwY20Fx6A

Jak zrobie wiekszego skilla i uda mi sie zdobyc/wycraftowac lepsze rzeczy to wrzuce wiecej filmow.

Co myslicie o tym combacie? W porownaniu do filmow z walki startowa postacia i bronia to niebo a ziemia.

Warto wlaczyc gre i sprawdzic. Z tym ze trzeba poswiecic troche czasu, bo crafting w tym momencie to studnia bez dna. Liczba mozliwosci, kombinacji, ilosci metarialu i czasu potrzebnego na to wszystko jest ogromna. Ciezko spotkac kogos w plate, choc juz kilka osob biega.

Jesli zdobedziecie podstawowa bron (nie startowy axe) to juz mozna przetestowac walke. Tylko bez wczesniejszego wyrobienia skilla mija sie to z celem ale nie zajmie to wiele czasu.

A tutaj maly bonus:

http://www.youtube.com/watch?v=nVds_dzTtjo

Ludzi od Mortala czeka jeszcze w pizdu pracy, to wiadomo. Jednak na ten moment liczac crafting i pvp na mala skale gra sie dobrze. Ciagle nie przywrocili mobow i nie wiadomo kiedy to zrobia. Wciaz jest masa bugow do poprawienia.

Zaraz bedzie ze fanbojuje ale gowno prwawda. Slepy nie jestem i widze co jest w porzadku, co do dupy a co do korekty.

Jakbym zobaczyl ten filmik z walka axem do gatheringu ze startowymi atrybutami/skillami i mial sie opierac na nim, to gry bym pewnie nie wlaczyl. Moze te video ktore ja wrzucilem tez nie jest dobre, ale pokazuje ze walka jest szybka. Oczywiscie moze byc jeszcze szybsza, jesli skille/atrybuty/jakosc broni/ beda wieksze a waga broni mniejsza.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 09:00 
Cytuj  
no wyglada to zdecydowanie lepiej niz pare tygodni temu.

a jak sie ma sprawa z domkami? czy zbudowanie wlasnego to duzo kasy/matsow? i mozna je stawiac w dowolnym miejscu na mapie?


dalej mozna trenowac na npc? czy wystarczy ustawic macro na 2 osoby?


Ostatnio edytowano 13 sty 2010, 09:16 przez Mendol, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 09:07 
Cytuj  
hmm no to lepsze niz te poprzednie filmy. Kiedy MO maja wypuscic tak w ogole, kiedy deadline? bo patrzylem na stronce w faq to jest 2009 rok ;p


_________________
.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2639
Dołączył(a): 22.12.2008
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 09:26 
Cytuj  
Visilis, dobra robota chopie! Tak trzymaj, też mówię że trzeba walczyć o marzenia! A ja wierzę w MO, a widać ładnie z Twojego posta i filmików które zlinkowałeś że gra się coraz lepiej. Wczoraj mój kumpel kupił pre ordera i zaczynamy przygodę! Ja mam konto ale narazie odpuściłem sobie bo wiadomo nie było z kim grać. Teraz zacznę od nowa.

Z mojej strony dodam:
http://www.mortalwiki.org/wiki/Main_Page - bardzo mocno rozbudowana i ciągle aktualizowana stronka o MO (można zobaczyć sobie drzewko skilli, atrybuty ras itd.)

http://themortalonline.pl/ - kawałek dobrej stronki Kaldricka. Tutaj zapraszam do rejestracji i udzielania się. Kaldrick stara się u SV żeby została oficjalnym polskim fan sitem.


_________________
LaMoon#2988

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 09:43 
Cytuj  
niestety w mo, podobnie jak w dfo, najlepiej grac ze znajomymi.
a jak widac niewiele osob jest zainteresowanych wtapianiem kasy w kolejna gre, ktora pomimo zajebistych pomyslow i planow, ma przed soba jeszcze bardzo dluga droge do pokonania.
ale jesli skillowanie bedzie utrzymane na tym poziomie (pare dni na zrobienie sensownej postaci) to jest szansa, ze kiedy mo wyjdzie na prosta wiele osob sie przekona.

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 14:27 
Cytuj  
vis: dobra nagrywka

Taktyka z doskoku sprawdzać się będzie tylko w 1vs1.
Przy większych grupkach podejrzewam że najczęściej będzie używana tarcza.

Szkoda że mobów jeszcze nie ma, ale w poniedziałek kolejny patch, może dodadzą. Ciekawym jak wtedy performance spadnie (o latency mi głównie chodzi) :\

Jak z craftingiem ? Opanowałeś proces refiningu ? :)


ps. byłeś w tej jungli dodanej ostatnio ? Jak wrażenia dźwiękowe, bo ponoć zajebiście to wyszło.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

**

Posty: 277
Dołączył(a): 4.02.2009
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 17:38 
Cytuj  
Cytuj:
Jak z craftingiem ? Opanowałeś proces refiningu ?


Masakra. Przed ostatnim patchem sie gubilem ale to co jest teraz, ciezko wogole ogarnac.

Teraz crafting wyglada tak, jak mial wygladac w zalozeniu (nie czytalem forum przed wydaniem gry ale chyba dobrze mowie Joshe?).

Chcialem sie skupic na kamieniu i zrobieniu czegokolwiek, co nadawaloby sie na ostrze/glownie(?) do mace. Kiedy juz polapalem sie, ze do przerobienia najzwyklejszego kamienia - granum pile - potrzebny jest skill extraction (a nie refining jak myslalem wczesniej) oraz jakies narzedzie (w tym przypadku grinder) zaczalem sie tym bawic. W sumie nakopalismy juz z 30 000 granum pile a skill podrosl do niecalych 20 punktow. Oczywiscie w czasie ekstraktowania nie rosnie tylko glowna umiejetnosc ale i pokrewne, np. wiedzowe.

Z tego wszystkiego wyszlo mi niewiele blood ore oraz amarantum, ktore moga byc przerabiane dalej. Chce sie za to wziasc na kolejnym etapie ale najpierw musze zwiekszyc extraction i nakopac wiecej granum pile.

To jest dopiero pierwszy etap. Potem bede musial przerobic to co wychodzi z granum pile (czyli blood ore) na pig iron przy uzyciu np. catalyst coala.

Da mi to pig iron ale do stali jeszcze daleko...

Dojscie do aktualnego etapu zajelo mi jakies scisle 6 godzin. Nie liczacz czasu zanim wszystko ogarnalem, biegania tam i spworotem itd.

Dlatego wlasnie ludzie bez gildii badz wiekszej ilosci znajomych graczy maja akutalnie przesrane.

Lamoon strona ktora podales jest chyba aktualne najlepsza.

Tutaj macie np. narzedzia - http://mortalwiki.org/wiki/Workbench

Skille juz ktos wklejal ale warto je przegladnac w kontekscie pomyslu na postac, majac na uwadze skillcap - http://mortalwiki.org/wiki/Skills

---


Cytuj:
ps. byłeś w tej jungli dodanej ostatnio ? Jak wrażenia dźwiękowe, bo ponoć zajebiście to wyszło.


Nie wypuszczalem sie jeszcze poza Toxai :). Licze ze w nastepnym patchu dodadza AI (bez wipe), dlatego skupiam sie calkowicie na craftingu a w przerwach trenuje skill do broni.

Tak wogole do wczoraj skonczyly mi sie punkty skilli i mam problem. Postac nie jest ekspertem w zadnej z dziedzin i juz koniec? Mam sporo movementu i combat movementu, wymaksowany mining, nieco woodcutingu, troche extraction (i powiazanych) oraz skill od mace'ow. To wszystko... Chyba te magicznie 800 punktow bedzie musialo zostac zwiekszone. Tak czy tak, chocby podniesli to do 1600, to i tak bedzi za malo, zeby zrobic majstra w 2-3 dzedzinach. Moze to i dobrze.

Cytuj:
a jak sie ma sprawa z domkami? czy zbudowanie wlasnego to duzo kasy/matsow? i mozna je stawiac w dowolnym miejscu na mapie?


Jesli sie nie myle to po ostatnim patchu nikt jeszcze nie postawil domu, jest za ciezko i za malo czasu minelo. Domy ostatnio mozna bylo stawiac na spotach ale maja to zmienic. Czy duzo materialu trzeba nie mam pojecia. W kazdym razie osady wygladaly fajnie, jak male miasta. Szczegolnie ta kolo Fabernum - kilkanascie domow wzdloz rzeki.

***

Posty: 971
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 17:55 
Cytuj  
bo nie masz robić koksa multicraftera tylko specjalistę w jednej dziedzinie.
Jak jesteś crafterem to nie minerem czy wojem tylko i wyłącznie crafterem takie były i są założenia tej gry. Właśnie takie koksy od wszystkiego niszczą ekonomię każdego mmo.

**

Posty: 277
Dołączył(a): 4.02.2009
Offline
PostNapisane: 13 sty 2010, 18:23 
Cytuj  
Zgadza sie. W tym momencie handel praktycznie nie isntieje, bo rzeczy sa za slabe i jest ich za malo. Kazdy robi dla siebie. Dlatego bez wiekszej grupy ciezko sobie poradzic.

Gdyby AI bylo wlaczone a handel zaczal sie rozwijac, w gre wchodziloby wiecej sposobow na zarobienie niz tylko crafting/gathering.

W dojke pewnie zatzymamy sie za moment i bedziemy musieli craftowac jakis szajs z pig ironu.

Ja nie mowie ze tu jest cos nie tak, tylko opisuje obecna sytuacje. Pora znalesc wiecej osob do gry...

Zaraz ma byc uruchomine AI. Wreszcie... tylko ze tak jak Joshe mowi, mozna spodziewac sie powiekszonego latency.

**

Posty: 277
Dołączył(a): 4.02.2009
Offline
PostNapisane: 15 sty 2010, 22:06 
Cytuj  
W przyszlym tygodniu stress test, kazdy moze wziasc udzial. Dobra okazja zeby zoabczyc jak gra chodzi na wlasnym sprzecie.

Cytuj:
Dear Community. Before we move on to the open beta and then release shortly after, we need your help with a massive initial stress test early next week.
We will be releasing a new patch shortly before that - the stress test will run with that new version.
We need as many players online as possible for us to get some core data that will determine quite a few important steps we'll have to take.

EVERYBODY will be able to participate in that test.

Not only current beta testers. During the test, which will last for about 1-2 hours, everybody who set up an account using the shop page (completing step 1) will be able to participate.

Details about the exact date and time will be posted here early next week.

This will not be an "entertainment" event, which doesn't mean it won't be fun.

Please make sure to share this information with your guilds, your fan communities and all your friends, in the game as well as outside of the game.
This is a vital step in the development of Mortal Online - be a part of it.

~Maerlyn


Natomiast ponizej moj post z innego forum, zeby dyskusje ozywic ;)

Jesli chodzi o atrybuty, to po niecalych 10 godzinach normalnego grania mialem wymaksowana postac.

Ze skillem juz ciezej, choc wszystko zalezy od warunkow. Jesli jestes sam i chcesz wymaksowac extraction, zajmie Ci to duzo czasu (zbieramy kamien w dwie osoby i juz ktorys dzien skilluje). Natomiast mace combat do 70 wyskillowalem w jakas godzinke.

Co do wojownika, ktory poslugiwalby sie magia. Ciezko powiedziec. Zalozmy ze chcesz walczyc mieczem z tarcza i byc dobrym wojownikiem. Potrzebujesz miec wykoksowane nastepujace skille: swords, combat manouvering, aggresive stance, deffensive stance, blocking, endurance, active regeneration.

To juz jest siedem primary skills a do pelni zajebistosci wojownika pasowaloby jeszcze: agility, balance i resting.

To razem jest juz 10. Jesli ktos chcialby przy tym jezdzic i walczyc na mouncie, dochodza: mounted combat i riding.

To juz dwanascie pozycji, wiec nawet tych skilli typowych dla wojownika, nie moglibysmy miec wymaksowanych.

Oczywiscie mozna troche pokombinowac i stworzyc slabszego wojownika, ktory potrafilby nieco czarowac.

Chodzi mi o to, ze przy takim skillcapie jaki teraz mamy, nie da sie stworzyc postaci, ktora mialaby bardzo dobrze obcykane dwie (rozne) klasy.

Ba, z tego wszystkiego wychodzi, ze trzeba bedzie sie zdecydowac na jeden rodzaj borni (w przypadku woj.) na okreslony czas.

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 sty 2010, 00:31 
Cytuj  
słuszna uwaga vis.
Jednakże po samym systemie craftingu widać, że specjalizacja w danym fachu jest dość wąska.
Dla craftingu jest to dobre rozwiązanie, choć na pewno na altach będą skillowane co najmniej 2 postacie do craftowania.

Mając crafting na uwadze i przenosząc te spostrzeżenia na walkę, widać jak drobnostkowa jest specjalizacja.
Niestety, jest to kolejny argument przemawiający za tym, że MO definitywnie zostało ustalone jako gra dla zorganizowanych grup.

Solo gracz nie ma już żadnych szans na przetrwanie, bo nie ma tutaj możliwości na stworzenie postaci która byłaby w miarę uniwersalna. Na pewno nie najlepsza we wszystkim, ale przy odrobinie sprytu nie służąca za worek do bicia.

Martwi mnie to , bo świeżaki które nie dostaną się do zorganizowanej grupy w krótkim czasie, chociażby desperacko szukając protektorów, wykruszą się po max 2 tygodniach za sprawą PK gildii, które już w becie długo dają się we znaki przypadkowym podróżnym.



a w sprawie OB, to pierwszy stress test ma za zadanie wykrzaczyć serwery i potrwa kilka godzin. Rusza w przyszłym tyg. Dopiero po tym teście i wymaganych poprawkach dot. stabilności ruszy właściwa OB.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***

Posty: 971
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 16 sty 2010, 08:11 
Cytuj  
nie przesadzaj joshe, od tego są miasta żeby kupować i sprzedawać czyli interakcja z innymi graczami. Własnie ta wąska specjalizacja mnie cieszy , w końcu jakaś gra bez postaci uniwersalnych, samowystarczalych kombajów od wszysttkiego typu: mag-woj-crafter(wszytskiego co można wykrafcić)-łucznik-górnik-alchemik-kucharz-...
Uniwersalna, wszechstronna postać to zjebana ekonomia w grze...

**

Posty: 277
Dołączył(a): 4.02.2009
Offline
PostNapisane: 16 sty 2010, 08:22 
Cytuj  
Jak ktos bedzie chcial grac solo (mowie tu o postaci walczacej, bo crafter zawsze sobie znajdzie kupca) jakos pewnie sobie poradzi. Bedzie musial miec jakies zrodla, gdzie dostanie sprzet. Albo beda to sprawdzeni crafterzy, ktorzy rowniez graja raczej sami albo np. vendorzy w gildyjnych osadach. Z tym ze takich znajdziemy pewnie tylko w gilidach nibieskich i liczyc sie bedzie reputacja postaci.

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 sty 2010, 08:59 
Cytuj  
ossur: miałem na myśli tylko wojownika. Nie chodziło mi o pełną fabrykę typu wojownik-mag-crafter.
Tak jak vis nakreślił sytuację, a soloer bez skillsów dot. mountów i chociażby restingu, w skrócie będzie miał przejebane.


vis: kto będzie solował, ten bankowo będzie miał alta służącego tylko do gatheringu. Inaczej nie ma bata zdobyć pełny ekwipunek samoistnie. I mam tu na myśli niskiej/średniej jakości sprzęt.
Już teraz widać wymogi craftingu, wolę nie przekładać na ceny.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2974 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 149  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.