mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6087 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 305  Następna strona
Autor Wiadomość

Posty: 43
Dołączył(a): 6.06.2009
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 09:32 
Cytuj  
weźmy na przykład zerga, zamiast bezmyślnego rozdzielania dronów jest micro queenem. Dzięki temu gracz we wczesnej fazie gry podejmuje decyzje:
- wydam energie na larwy
- wydam energię na creep w bazie, jeżeli planuję szybko drugą ekspansję
- rozbuduję creep w stronę przeciwnika, tak aby hydry w środkowej fazie gry miały większą mobilność.
- zaoszczędzę na obronie anty powietrznej bazy chroniąc się przed pierwszym voidrey-ami (rezerwa energii na leczenie)
Ale widzę że są ludzie którzy wolą po prostu bezmyślnie rozdzielać drony.
Co do smart castingu, ktoś wyżej rzucił link z fragmentem powtórki. Taka akcja nie była by możliwa w S1, i dla niemal wszytkich graczy jest niemożliwa do wykonania w S2 nawet przy tych wszystkich rzekomych "uproszczeniach". Po prostu gra będzie wyglądała tak że psonic stormy będzie mógł rzucać każdy, ale cięższe mikro akcje będą już dostępne tylko dla top graczy.
Co do Kabarxisa: wydaje mi się trochę dziwne że najeżdża na S2 za nastawienie na pro gaming, a na D3 za kierowanie się w stronę causalów. Z tego co pisze wolałby żeby D3 było nastawione na pro gaming, a S2 na causali. Widocznie Blizz kierowany swoją pazernością pozamieniał target swoich gier ...

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 10:04 
Cytuj  
Kartis napisał(a):
Widocznie Blizz kierowany swoją pazernością pozamieniał target swoich gier ...


No fuck... widzę, że założenie firmy dla Ciebie to działalność charytatywna? Ludzie ogarnijcie się Blizzard to moloch do zarabiania pieniędzy a wolę więcej casuali niż mało pro playerów.


Posty: 43
Dołączył(a): 6.06.2009
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 10:09 
Cytuj  
Shador von Dal:
To był sarkazm. Zirytowało mnie to że ci sami ludzie narzekają na jedną grę Blizza że jest causalowa, a na drugą że jest hardcorowa.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 10:17 
Cytuj  
Kartis napisał(a):
Shador von Dal:
To był sarkazm. Zirytowało mnie to że ci sami ludzie narzekają na jedną grę Blizza że jest causalowa, a na drugą że jest hardcorowa.


Aha, no to przepraszam :)

Ja produkcje Blizzarda przyjmuje z entuzjazmem :) Aktualnie sądzę, że World of Warcraft jest zbyt prosty (jeśli pomijamy fakt dojścia przez żmudny grind do uber raidowych instancji) co nie zmienia faktu, że w niego gram bo jest to IMO najlepsze MMO na rynku.

SC2 zrobił się tez bardziej user friendly, tabowanie jednostek przecież było w WH40k wydaje mi się, że oni zwyczajnie wprowadzili rzeczy które sprawdziły się w innych grach. Jak by nie było SC2 to bardzo dobry produkt, kupię go z bólem serca (cena!) ale grał bede z bananem na twarzy :)

PostNapisane: 25 kwi 2010, 12:13 
Cytuj  
Cytuj:
Co do smart castingu, ktoś wyżej rzucił link z fragmentem powtórki. Taka akcja nie była by możliwa w S1, i dla niemal wszytkich graczy jest niemożliwa do wykonania w S2 nawet przy tych wszystkich rzekomych "uproszczeniach".


No proszę Cie co akurat w tym trudnego - F> LPM >F >LPM >F >LPM, jest to wykonane dość szybko, ale bez przesady i wspominania o progaming'u.
To jest do wykonania dla średnich/słabych graczy z poziomu laddera europejskiego.

Piszę po raz kolejny mi te uproszczenia w MECHANICE nie przeszkadzają, ale pisanie, że one nie istnieją jest idiotyczne.
Cytuj:
weźmy na przykład zerga, zamiast bezmyślnego rozdzielania dronów jest micro queenem. Dzięki temu gracz we wczesnej fazie gry podejmuje decyzje:
- wydam energie na larwy
- wydam energię na creep w bazie, jeżeli planuję szybko drugą ekspansję
- rozbuduję creep w stronę przeciwnika, tak aby hydry w środkowej fazie gry miały większą mobilność.
- zaoszczędzę na obronie anty powietrznej bazy chroniąc się przed pierwszym voidrey-ami (rezerwa energii na leczenie)
Ale widzę że są ludzie którzy wolą po prostu bezmyślnie rozdzielać drony.


No i wszystko się zgadza SC2 ma więcej rozwiązań strategiczno/taktycznych, ale jest o wiele prostsza mechanicznie i to świetnie pokazują właśnie rozdzielanie dron i queen.


Szczerze mówiąc to nie wygląda na to, żeby SC2 była robiona pod progaming raczej właśnie w stronę niedzielnych graczy.
Zresztą z SC1 było podobnie - większość silnych zagrań wykorzystuje bug'i i exploit'y, zobaczymy jak bardzo Koreańcom się uda nagiąć SC2, o ile będą próbować. ;]

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 12:55 
Cytuj  
Ktokolwiek spodziewal sie/oczekiwal, ze SC2 bedzie nastawiony na progaming jest idiota. Zadna gra nie moze byc nastawiona z zalozenia na progaming, przynajmniej zadna wysokobudzetowa.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 13:16 
Cytuj  
Dobra. Mniejsza z tym.
Juz wiem jak robić hero huehuehue. Juz niedlugo DotaSC2 v0.001 :E.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 13.09.2006
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 13:28 
Cytuj  
przyznam, ze nie orientuje sie w rtsach za dobrze, ale sc2 jest to imo swietny balans miedzy progamingiem i casualami. najblizej tej grze do w3. wszystkie 'ulatwienia' wzgledem jedynki byly juz w w3.
ta gra jest competitive i kropka, ale nie w takim stopniu jak sc1 - i takich gier juz zreszta nie bedzie. brak serwerow po sieci lokalnej troche moze psuc lany, ale nie wydaje mi sie, zeby to byl wiekszy problem. (szczegolnie w rtsach)


_________________
http://steamcommunity.com/id/crunozaur

PostNapisane: 25 kwi 2010, 13:33 
Cytuj  
Cytuj:
Ktokolwiek spodziewal sie/oczekiwal, ze SC2 bedzie nastawiony na progaming jest idiota. Zadna gra nie moze byc nastawiona z zalozenia na progaming, przynajmniej zadna wysokobudzetowa.



Prawda to, jak Blizzard był w stanie zrobić wymagającą grę to tylko przez przypadek (sc1).


Posty: 43
Dołączył(a): 6.06.2009
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 17:58 
Cytuj  
Cytuj:
No proszę Cie co akurat w tym trudnego - F> LPM >F >LPM >F >LPM, jest to wykonane dość szybko, ale bez przesady i wspominania o progaming'u.
To jest do wykonania dla średnich/słabych graczy z poziomu laddera europejskiego.

Piszę po raz kolejny mi te uproszczenia w MECHANICE nie przeszkadzają, ale pisanie, że one nie istnieją jest idiotyczne.


Mówisz o sytuacji jakby gracz w tym reaply-u wiedział co go spotka jak wejdzie do naturala wroga. Weź pod uwagę że wszystkie te akcje były podejmowane na gorąco. Co innego jest wyćwiczyć jakiś fragment gry w przygotowanym UMSie a co innego użyć go w rzeczywistości.
Poza tym ja rozumiem że to internet i wszyscy są tu z założenia progamerami ale ta akcja jest naprawdę intensywna zręcznościowo, i albo należałaś do czołówki polski w S1, albo po prostu podbijasz sobie własne ego takimi stwierdzeniami.
Ja nie jestem w stanie takiej akcji przeprowadzić i nie wiem czy kiedykolwiek będę, a pogrywam w gry esportowe od czasu Q3.

Cytuj:
No i wszystko się zgadza SC2 ma więcej rozwiązań strategiczno/taktycznych, ale jest o wiele prostsza mechanicznie i to świetnie pokazują właśnie rozdzielanie dron i queen.

Tak jakby queen miał własną wolę i wszystko to co wypisałem robił z własnej inicjatywy. Powiem ci tylko że podczas dłuższego starcia może się bardzo szybko okazać że brak produkcji larw zaowocuje dużymi rezerwami niewydanego gazu i minerałów.
Pewne bezmyślne akcje zostały zautomatyzowane, koncepcyjnie Blizz odchodzi od zawracania głowy gracza automatycznymi czynnościami. Masz za to znacznie więcej dodatkowego micro którego nie było w S1, np. sentry - podstawowa jednostka z 2ma castowanymi umiejętnościami. Nie wiem czy wszyscy zdają sobie sprawę ale w rozgrywkach pro graczy pierwszej części casterzy (poza high templarem) rzadko kiedy w ogóle się pojawiali.

Cytuj:
Ktokolwiek spodziewal sie/oczekiwal, ze SC2 bedzie nastawiony na progaming jest idiota. Zadna gra nie moze byc nastawiona z zalozenia na progaming, przynajmniej zadna wysokobudzetowa.


Blizz właśnie na tym wypłyną, na tym zarabiał do czasu WoW-a. I w WoW-ie też była próba wciśnięcia trochę na siłę pro gamingu.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 18:06 
Cytuj  
Owszem, ale SC nigdy nie byl planowany jako gra progamingowa, po prostu tak to wyszlo.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 18:36 
Cytuj  
ja naprawde nie wiem co za problem by zaprojektowac gre w taki sposob by byla i dla casuali i dla pro. Wypuscili by z gra jakis wbudowany soft clan/match mode i tyle...


_________________
.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 18:39 
Cytuj  
http://www.destructoid.com/no-cross-ser ... 1615.phtml

Ciekawe co jeszcze usuna/jakie wprowadza "genialne" pomysly.

Swoja droga ja tu widze (oczywiscie to domysl tylko) jeedn z platnych features BN. Chcesz grac z kolega w US? Zaplac 10$. Genialne. :)

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 19:58 
Cytuj  
Gosugamer napisał(a):
Cytuj:
Ktokolwiek spodziewal sie/oczekiwal, ze SC2 bedzie nastawiony na progaming jest idiota. Zadna gra nie moze byc nastawiona z zalozenia na progaming, przynajmniej zadna wysokobudzetowa.



Prawda to, jak Blizzard był w stanie zrobić wymagającą grę to tylko przez przypadek (sc1).


Uhhhh... tak, pomijając fakt vanilla wow, serii WC, The Lost Vikings (!!!), Blackthorne (!!!) nie byly prostymi grami to rzeczywiscie... masz racje... uhhh...

Trzeba wziasc pod uwage, ze coraz wiecej mlodych i mlodszych osob gra, tak wiec gry trzeba przystosowac do community. W tym przypadku gra ma sie dobrze sprzedac, z punktu widzenia tworcow robia jak najbardziej dobrze.

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 20:00 
Cytuj  
stare, dawno i nie prawda :P


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 20:01 
Cytuj  
MagPS napisał(a):
stare, dawno i nie prawda :P


Nu ;) Dlatego ze pewnym momencie ogarneli sie i przystosowali do ogolu ;) Dzieki temu nadal istnieja na rynku :) imvho

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 20:02 
Cytuj  
vanilla wow nie byl prosty? :) prosze cie svd :)
dla mnie trudna gra, to taka gdzie gram z 'zywym' przeciwnikiem.
gra z 'komputerem' to kwestia potrenowania i nauki na pamiec.
dlatego np. sc1 bylo zajebiscie nudne, bo kampanie zaczalem pare miesiecy po multi.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 20:15 
Cytuj  
Vanilla WoW nie był prosty. Kwestia potrenowania i nauki na pamięć, ok, ale z ludźmi w team, nawet do 40 osób.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 20:18 
Cytuj  
no ale nie byl to jakis straszliwy wyczyn. rozpisac na kartce, stanac tam gdzie trzeba, klikac to co trzeba i czekac az mob pojawi sie tam gdzie trzeba.
jak dla mnie wiec byl 'prosty'. a jesli ktos nie potrafil stosowac sie do prostych komend i zalecen to raczej nie wina 'trudnosci' gry.
najwieksza trudnoscia bylo zebranie odpowiednich klas i rozrzucenie ich po grupach.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 25 kwi 2010, 20:35 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
no ale nie byl to jakis straszliwy wyczyn. rozpisac na kartce, stanac tam gdzie trzeba, klikac to co trzeba i czekac az mob pojawi sie tam gdzie trzeba.
jak dla mnie wiec byl 'prosty'. a jesli ktos nie potrafil stosowac sie do prostych komend i zalecen to raczej nie wina 'trudnosci' gry.
najwieksza trudnoscia bylo zebranie odpowiednich klas i rozrzucenie ich po grupach.


Wydaje mi sie, ze wlasnie to rozpisanie na kartce i rozstawienie ludzi bylo najwiekszym problemem... Zawsze trafil sie jakis yntelygent ktory wipowal caly raid :) Zreszta, wlasnie to rozstawienie i taktyki trzeba bylo trenowac. Dla przykladu ten smoczek w Karazhanie (tbc) ktory mial trzy krysztaly (?) ktore wzmacnialy, leczyly itp. tez byl dosyc trudny do ogarniecia ;)

Zreszta. Trudny to jest Tetris na lvl 9 ;)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6087 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 305  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.