mrynar napisał(a):
Wrzuccie jakies wrazenia z bety.
Trudno się wypowiedzieć, bo grałem może z 2h łącznie, lagi karty graficznej utrudniają miarodajną ocenę, ale coś już można wywnioskować.
Generalnie ZNACZNIE lepiej niż ALPHA (w która grałem z 4h)
- grafika super, znacznie poprawiona, ale do pełni szczęścia potrzeba niezłego sprzętu
- walka ZNACZNIE lepsza, bardziej intuicyjna i dynamiczna, natomiast wkurza przełączanie z passive na active mode - z punktu widzenia grania magiem zrobienie postaci, która bazuje na MP a nie ma możliwości odzyskania MP między walkami (np rest, refresh itp) to jakaś porażka (porównując melee bazuje na staminie która odradza się jak dzika oraz na hp które odnawia się szybko miedzy walkami i jeszcze są healerzy) - musza to poprawić. Wierzę, że poprawią to zarządzanie MP bo bardzo dużo wypowiedzi na forum w tym temacie.
- questy/misje - fajny styl FF, długie CSy. Z cs'a dowiadujemy się się co dalej (motem jeszcze jest wpis w journalu). W porównaniu do 11 dokładniej wyjaśnione co zrobić ale nie prowadzi za rączkę jak np wow. Generalnie super klimat wprowadza. Poziom skomplikowania znacznie bardziej zaawansowany niż ubicie 5 szczurów
- leve - to takie questy jak w większości mmorpg - krótko, łatwo i przyjemnie a na koniec nagroda - np zabij 5 szczurów. Mobki popuja tylko dla Ciebie nikt inny nie może ich claimnac. Nowość - widać na mapie dokąd trzeba iść.
- sterowanie - dla nie konsolowców i nie graczy ff11 - masakra. Forumowicze wieszają psy na systemie sterowania - żądają takiego jak w WOW - i moim zdaniem słusznie. Ja na razie podłączyłem pada do PC i będę testował w środę padzika.
- system jobów - pomysł bardzo fajny z jedną dziurą w systemie ale moim zdaniem bardzo istotną. System składa się z poziomu fizycznego, który odpowiada za MP, HP (podnoszone automatycznie) i INT, PIETY, DEX i inne takie, które samemu się dodaje po każdym level upie.
Drugą częścią systemu jest poziom umiejętności władania bronią im wyższy poziom tym więcej WSów i innych umiejętności (np. czarów).
Zmianiając broń na inną ma się dostęp do innego joba ale również do niektórych umiejętności z wylewelowanych wczesniej innych jobów (system wyboru umiejętności/czarów bardzo podobny do BLU w ff11 - masz pulę punktów i wybierasz umiejętności o różnym koszcie punktowym).
Generalnie fajne, ale problem jest taki, zę jak w lewelu fizycznym wpompujesz w magowe statsy to zmiana na melee będzie mega failem - co jednoznacznie wyklucza lewelowanie różnych jobów na tej samej postaci. Problem oczywiście napiętnowany na forum i mam nadzieję, że to poprawią.
Ogólny feeling - może być bardzo, bardzo fajnie.... ale muszą słuchać community - ludzie na prawdę odwalają kawał dobrej roboty.