mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 110  Następna strona
Autor Wiadomość
******
Avatar użytkownika

Posty: 4439
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 11:10 
 
oby przesunęli datę premiery....

jesli ktos ma dostep do uzywanych czesci / modernizuje kompa / ma gdzies kurzacego sie GFa 9600 lub cos lepszego i chcialby sie pozbyc za niewygorwana cene to prosze o kontakt ^^:

Poza nowym kompem ktorego musze kupic, potrzebowalbym aby na drugim kompie chocby dalo sie odpalic FFa i grac jako tako na minimalnych ustawieniach, a wydaje mi sie ze zmiana karty powinna to umożliwić na
Intel E4300 i 3GB RAM na plycie Abit AB9

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 13:02 
 
Korzystając z mojego poprzedniego tekstu n/t alphy (zapostowanego incognito przez Galenrosa ;) ) naskrobałem małe porównanie ALPHA <-> BETA w kontekście wprowadzonych zmian...

Cytuj:
"Tak szczerze mówiąc to trochę nie rozumiem polityki SE. FF14 to tytuł ewidentnie dla graczy FF11, wątpię aby gra ściągnęła na dłuższą metę innych graczy."


Mniej więcej podtrzymuję to wcześniejsze stwierdzenie.

Cytuj:
Graficznie tytuł prezentuje się w gruncie rzeczy całkiem nieźle. Trochę na początku rażą tekstury otoczenia, które są powiedzmy "dziwne", ale po jakimś czasie człowiek przestaje zwracać na to uwagę. SE zastosowało powszechny zabieg "im dalej tym mniejsze detale" ale muszą to jeszcze dopracować bo efekt wymieniania tekstur jest bardzo widoczny, szczególnie w Limsa Lomsa gdzie dosłownie widać przesuwającą się z każdym krokiem linię szczegółowości otoczenia.
Grafikę zboostowali i dopracowali. Trzeba przyznać, że jak na mmo to grafika jest bardzo dobra. Grafika jest silną stroną FF14.

Cytuj:
Avatary (...) Można zmieniać wzrost, kolor skóry, kolor włosów, pasemka włosów, kolor oczu, twarz, fryzurę, głos. Na tą chwilę jest to jeszcze under development i może to rozbudują bo wyraźnie brakuje advanced opcji znanej np z AION, gdyż na dłuższą metę ludzie wybierają bardzo podobne opcje wyglądu jako że nie ma możliwości stworzenia niepowtarzalnej postaci.
Bardziej przeprojektowali menu tworzenia postaci niż je rozbudowali, ale opcji troszkę jest jakby więcej. Ogólnie to jest OK.

Cytuj:
I tu dochodzimy do samej walki... Jest po prostu beznadziejna. Statyczna, wolna, nieciekawa (...) walka w FF14 sprawia wrażenie jakby SE robiło ją pod 50letnich niedowidzących japańców, mam nadzieję, że to zmienią bo aktualnie jest to, lekko mówiąc, mało grywalne.
Zmiana na plus, poprzez spore przyśpieszenie zadawania ciosów, ale nadal cały system combatu to jest D N O w porównaniu nawet do koreańskich darmówek.

Cytuj:
Kolejna rzecz to UI

Jest lepiej niż było. Myślę, że gdyby były to testy wersji na PS3 i jedyną alternatywą w sterowaniu byłby pad, to nie można by było temu UI zbyt dużo zarzucić. Niestety to jest wersja na PC... o czym chyba SE zapomniało...

Cytuj:
Natomiast sterowanie to porażka a w połączeniu z UI to już po prostu tragedia. Podejrzewam, że gdyby SE produkowało auta to by się nimi sterowało rurą wkładana w odbyt... bo nie pojmuję czemu FF14 nie ma normalnego sterowania myszka + klawiatura, które jest sprawdzone i intuicyjne wręcz do poziomu fizjologii.
Dalej masakryczna chujnia... O przepraszam jest jeden plus - klawisz "E" nie odpowiada już za menu emotek... O sterowaniu było już tyle napisane na oficjalnym forum jak i tutaj, że po prostu szkoda się nad tym rozwodzić...

Cytuj:
Rozwój postaci jest trochę dziwny i niekonsekwentny, ale daje dużą swobodę. Co jakiś czas dostaje się pule punktów które można włożyć w co tylko chcemy. Można zarazem w STR, VIT.... jak i w health/mana pool. Jednak, co dziwne, przykładowo 100 punktów dodaje taką samą wartość do STR jak i health poola, czyli teoretyzując 1 punkt możemy wydać na 1 STR albo na 1 HP.
To trochę dopracowali i obecnie ma to jakiś głębszy sens. Brakuje jednak w dalszym ciągu opisów za co odpowiadają atrybuty...

Cytuj:
Harvesting
Na tym etapie już się tak zniechęciłem, że mi się nawet nie chciało sprawdzać jak to obecnie wygląda...

Cytuj:
Z innych denerwujących rzeczy, to podobnie jak w FF11, trzeba biegać dokładnie tymi ścieżkami które zaplanowali twórcy. Przeskoczyć się nie da nawet małego płotka a dochodzi do takich skrajności, że trzeba omijać nawet kałuże albo inne przeszkody, które teoretycznie i praktycznie nie powinny postaci zatrzymać. Druga sprawa to sztuczne wydłużanie rozgrywki poprzez wszechobecną enigmatyczność. Dobrze, że chociaż jest journal bo można jakoś się zorientować gdzie mamy w queście iść albo z kim pogadać. Obecnie ludzie biegają i błądzą, pytają jeden drugiego, a skończy się tak, że po retailu 99,9% graczy będzie spędzać ponad połowę playtime na ffXIVpedia jak to ma miejsce w przypadku FF11. Moim zdaniem jakiś chociaż prosty tracker by nie zaszkodził w obliczu faktu, że i tak jego funkcję przejmą serwisy www. Podobnie sprawa ma się z samą mechaniką, czemu SE robi takie tajemnice wokół tego.
Dodali prosty tracker. Poprawili journal. Ale ogólnie to dalej średniowiecze w tej kwestii...

Cytuj:
Co do wydajności to nie grałem na jakiejś kosmicznej specyfikacji jak na dzisiejsze czasy. Komputer z przed ponad roku, idealnie płynna gra, loadingi stosunkowo krótkie (powiedzmy 10-30sec):
i7 9200 2,67GHz
6GB RAM 667GHz
HD 4890 1GB
Vista Ultimate 64
Ze względu na remont, grałem na laptopie ASUS G51J. Grafika jest o niebo lepsza niż podczas alpha testów ale nie miałem problemów nawet w tłumie ludzi w full screen 1280x768. Reasumując wydajność w stosunku do jakości grafiki jest chyba na zadowalającym poziomie ja kna dzisiejsze czasy...

Cytuj:
No i teraz epilog. Gra się będzie głównie podobać fanom i fanbojom FF11. Jeśli SE dopracuje UI, zrobi sterowanie bardziej ludzkim i przyśpieszy/przemodeluje combat to mają szansę przyciągnąć do siebie nowych odbiorców, ale nie zmienia to faktu, że robią grę głównie pod swoich klientów. Nie wiem czy nie lepiej by było odświeżyć po prostu FF11 niż robić mu sztuczną konkurencję.
Obecnie to już kompletnie się pogubiłem dla kogo SE robi tą grę... Tak obiektywnie patrząc to FF14 na tą chwilę, nie oferuje oprócz nowej grafiki kompletnie nic czego by nie oferowało FF11. Nawet by można odważnie stwierdzić, że aby gra była tak grywalna jak FF11 to trzeba kilkunastu miesięcy albo nawet dłuższego okresu. Podczas alphy można wiele wybaczyć, ale wobec faktu, że jest to beta, a premiera zbliża się dużymi krokami, jedyna myśl jaka mi się nasuwa do głowy to WTF O_O ! Nie chcę źle wróżyć i negować potencjalnej świetlanej przyszłości FF14 bo gra ma klimat i sam chętnie bym w nią zagrał, ale niestety na tąchwilę nie wygląda to dobrze i obiecuąco... nawet nie wygląda to średnio.... a z poziomu "nie fanboya FF11 i ogólnie serii FF" wygląda to po prostu ŹLE...


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 13:44 
 
Cytuj:
To trochę dopracowali i obecnie ma to jakiś głębszy sens. Brakuje jednak w dalszym ciągu opisów za co odpowiadają atrybuty...

Pozwole sobie zauwazyc, ze to albo ja, ale jest tu taki epicki bug, bo walnie punktow w atrybutu aboslutnie nic nie daje. ani sie MP nie zwieksza ani HP, ani ssila czarow. kompletnie nic to nie daje -;-..

Obie rzeczy zwiekszaja sie wraz ze wzorstem levelu klasy.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 4439
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 13:46 
 
nice post

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 13:48 
 
HP i MP zostaly odciete od zwiekszania statow i rosna wraz z physical level (nalezy jednak zauwazyc tez, ze na chwile obecna w jakis sposob skaluje sie do rank, tzn. ze wysoki p.lv. nic nie da jezeli rank jest maly, bo hp/mp sie nie podniosa na tyle ile powinny, czyt. bez sensu to zrobione :P), natomiast same statystyki tez nie wydaja sie dzialac poprawnie, INT w ogole nic nie daje, inne statsy tez jakies dziwne rezultaty, albo w ogole. W Alphie to wszystko dzialalo jakos, w becie na chwile obecna jest skopane.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4439
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 13:49 
 
dajcie znac jak bedzie jakis patch bo na dzien dzisiejszy to juz chyba wszytko zostalo obgadane ^^:

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 14:58 
 
Gokulo napisał(a):
HP i MP zostaly odciete od zwiekszania statow i rosna wraz z physical level (nalezy jednak zauwazyc tez, ze na chwile obecna w jakis sposob skaluje sie do rank, tzn. ze wysoki p.lv. nic nie da jezeli rank jest maly, bo hp/mp sie nie podniosa na tyle ile powinny, czyt. bez sensu to zrobione :P), natomiast same statystyki tez nie wydaja sie dzialac poprawnie, INT w ogole nic nie daje, inne statsy tez jakies dziwne rezultaty, albo w ogole. W Alphie to wszystko dzialalo jakos, w becie na chwile obecna jest skopane.
Hmmm to muszę to jeszcze sprawdzić bo akurat VIT nie podnosiłem i nie zwróciłem uwagi, że staty są martwe. Na plus jednak uważam zrezygnowanie z alpha systemu w którym za 10 punktów podnosiliśmy HP o 10 punktów co było totalnym bezsensem bo za tyle samo punktów mogliśmy sobie podnieść np STR o taką samą wartość. W ogóle dodali jakiś nowy atrybut, nigdzie o nim nic nie pisze, zresztą jak to SE ma w zwyczaju jedno kurwa wielkie TOP SECRET. W jaki sposób testerzy mają cokolwiek oceniać skoro nie mają pojęcia jak to działa... Pewnie SE planują zarobić ciężką kasę na wydaniu poradników zaraz po premierze ;)


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 15:14 
 
Kassei napisał(a):
W ogóle dodali jakiś nowy atrybut, nigdzie o nim nic nie pisze, zresztą jak to SE ma w zwyczaju jedno kurwa wielkie TOP SECRET.


Tanaka czy inny chuj w przyplywie szczerosci, po pieciu latach od wyjscia gry zdradzi jak dziala ten atrybut. Dont worry.

****

Posty: 1007
Dołączył(a): 22.01.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 15:45 
 
Kassei napisał(a):
W ogóle dodali jakiś nowy atrybut, nigdzie o nim nic nie pisze, zresztą jak to SE ma w zwyczaju jedno kurwa wielkie TOP SECRET. )


Nieprawda. Jest w grze wyjaśnione. Każdy Aetheryte w grze ma swojego rodzaju tutorial, który wystarczy przeczytać :roll:


_________________
FFXI - Ramuh -Deshter Whm75/Smn75 Retired
FFXIV - Sargatanas Deshter Verniferi


Ostatnio edytowano 30 lip 2010, 15:52 przez Lord_Deshter, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 15:48 
 
Desh lepiej powiedz jaka specjalizacje bedziesz robil?

****

Posty: 1007
Dołączył(a): 22.01.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 15:49 
 
Conjurer ! :lol:


_________________
FFXI - Ramuh -Deshter Whm75/Smn75 Retired
FFXIV - Sargatanas Deshter Verniferi

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 16:15 
 
Lord_Deshter napisał(a):
Kassei napisał(a):
W ogóle dodali jakiś nowy atrybut, nigdzie o nim nic nie pisze, zresztą jak to SE ma w zwyczaju jedno kurwa wielkie TOP SECRET. )


Nieprawda. Jest w grze wyjaśnione. Każdy Aetheryte w grze ma swojego rodzaju tutorial, który wystarczy przeczytać :roll:

Jasne. A nowemu graczowi samo dojscie do tego jak odpalic ten kryształ zajmoje z 20 minut.
Ja to odkrylem przez przypadke kiedy wcisnelem Home ;/.

Poki co gra wyglada duzo gorzej niz AoC albo WAR od strony technicznej. Naprawde albo premiera za pol roku, albo mamy kolejnego mmo- faila ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1007
Dołączył(a): 22.01.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 16:27 
 
iniside napisał(a):
Jasne. A nowemu graczowi samo dojscie do tego jak odpalic ten kryształ zajmoje z 20 minut.
Ja to odkrylem przez przypadke kiedy wcisnelem Home ;/.


Jak odpalić kryształ jest napisane w Manualu napisanym przez SE na stronie bety :P


_________________
FFXI - Ramuh -Deshter Whm75/Smn75 Retired
FFXIV - Sargatanas Deshter Verniferi

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 16:45 
 
Lord_Deshter napisał(a):
iniside napisał(a):
Jasne. A nowemu graczowi samo dojscie do tego jak odpalic ten kryształ zajmoje z 20 minut.
Ja to odkrylem przez przypadke kiedy wcisnelem Home ;/.


Jak odpalić kryształ jest napisane w Manualu napisanym przez SE na stronie bety :P

Moz byc nawet napisane na glownej wielkim czerwonym tekstem.

Fakty sa takie, ze wiekszosc graczy oczekuje tutoriala w grze, ktory wyjasni podstawy.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 16:51 
 
Lord_Deshter napisał(a):
Każdy Aetheryte w grze ma swojego rodzaju tutorial, który wystarczy przeczytać :roll:


Mi chodzi na przykład o to:

Obrazek

Najeżdżam na stata i mam pełne o nim info. Da się dzielić z graczami informacją o gameplay w normalny sposób ? Da się ! Niestety u SE jak zwykle - "najbliżej z Łodzi do Poznania przez Helsinki" :roll:


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 17:08 
 
No niestety musze uczciwie powiedziec ze gdyby SE wyszluchalo narzekan graczy i wszystko by poprawili to gra miala ogromne szanse mocno zwojowac zachodni rynek a tak... ? mysle ze nawet najwiekszy fanboje FFXI poczuja sie mocno zawiedzieni ;/.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 17:45 
 
iniside napisał(a):
Fakty sa takie, ze wiekszosc graczy oczekuje tutoriala w grze, ktory wyjasni podstawy.


No, byłoby to miłe. Nie konieczne ale miłe. Zaprzągłem dziś do sterowania G13 i muszę powiedzieć, że jest lepiej. Chcę się zapoznać z tą grą ale na chwilę obecną błądzę niesamowicie. Brak jakiegoś samouczka dość mocno komplikuje sprawę. Dobrze, że powiedzieliście że jest manual online (zupełnie go przeoczyłem) - zaraz poczytam, może coś mi się przejaśni, na razie FF XIV to czarna magia (mój pierwszy kontakt z serią FF Online).


_________________
For the pony!

*

Posty: 111
Dołączył(a): 1.04.2006
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 19:47 
 
iniside napisał(a):
Fakty sa takie, ze wiekszosc graczy oczekuje tutoriala w grze, ktory wyjasni podstawy.


Sciagnalem, uruchomilem, polazilem bez sensu i zadnego celu.
Widac jestem za stary i za glupi na gre, ktora nie wyjasnia podstaw.
Mialem zamiar kupic XIV, ale po przetestowaniu bety odpuszczam.

***

Posty: 608
Dołączył(a): 20.05.2004
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 21:22 
 
Kassei napisał(a):
Lord_Deshter napisał(a):
Każdy Aetheryte w grze ma swojego rodzaju tutorial, który wystarczy przeczytać :roll:


Mi chodzi na przykład o to:

Obrazek

Najeżdżam na stata i mam pełne o nim info. Da się dzielić z graczami informacją o gameplay w normalny sposób ? Da się ! Niestety u SE jak zwykle - "najbliżej z Łodzi do Poznania przez Helsinki" :roll:


Właśnie... Po jakimś czasie się dowiemy, że na dany skill wpływa vit+str, bo tak, a na ten drugi już np vit+mnd... i znowu trzeba będzie się albo domyślać, albo czytać jakieś poradniki. Wystarczy tak jak tu jest to w LOTRO pokazane.
Swoją drogą, zrobiłem dzisiaj class quest, moment, w którym wychodzi się poza miasto. Historyjka fajna i w ogóle, ale przez 5-6 minut idzie się przez mapkę zabijając po drodze 3 mobki... nie mówię, żeby atakowały nas chmary mobów, ale kiedy moją największą bolączką jest uważanie, aby nie wyjść z kółka (za którego granicę się wyjdzie to już niestety się nie wróci ;P a nie jest to jakoś niesamowicie daleko) i żeby nie zablokować się na jakiejś skałce, bo jest ona nie do przejścia to trochę się odechciewa ;)
Ech marudzę, ale muszę gdzieś ;)
Mam wrażenie, że Japończycy lubią się dostosowywać nawet do produktów za które płacą, a badania rynku tam to jakaś kolejna magia :P


_________________
...was wearing his fine white coat of mail and his helmet with gold-studded stones; by his side hung Joyeuse, and never was there a sword to match it; its colour changed thirty times a day.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4439
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 30 lip 2010, 21:42 
 
Randone napisał(a):
iniside napisał(a):
Fakty sa takie, ze wiekszosc graczy oczekuje tutoriala w grze, ktory wyjasni podstawy.


Sciagnalem, uruchomilem, polazilem bez sensu i zadnego celu.
Widac jestem za stary i za glupi na gre, ktora nie wyjasnia podstaw.
Mialem zamiar kupic XIV, ale po przetestowaniu bety odpuszczam.


ludzie musza przestac traktowac beta testy jak trial gry...

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2197 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 110  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.