mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 484  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 12:06 
Cytuj  
To tylko gdybania, ale osobiście zakładam, że stolice będą musiały być jakoś instancjonowane. Każdy, kto widział finały eventów w GW wie, jak ogromną popularnością się one cieszą. Przez większą część roku ilość graczy jest stała, przychodzi event i powstaje 60+ dystryktów.
Wiąże się to miedzy innymi z brakiem abonamentu - na eventy często wpadają osoby, które nie grają już - choćby po to, żeby się pobawić w gierki, dostać nową czapkę czy ponabijać Lucky / Unlucky.

Jeśli chodzi o mnie, nie odbiera mi to przyjemności z gry, bo sprawia mi to małą różnicę, czy biega koło mnie 500, czy 5000 osób.

A jeśli ktoś nie lubi instancjonowania w żadnej postaci, to naprawdę, krzyżyk na drogę i niech szuka gry dla siebie.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 12:21 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):
Jeśli chodzi o mnie, nie odbiera mi to przyjemności z gry, bo sprawia mi to małą różnicę, czy biega koło mnie 500, czy 5000 osób.


Mi również nie odbiera przyjemności z gry pod warunkiem, że jest ona dobrze zoptymalizowana i różnica między 50 a 500 nie wiąże się z drastycznym spadkiem jakości gry.


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

***
Avatar użytkownika

Posty: 949
Dołączył(a): 15.08.2010
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:32 
Cytuj  
Niah napisał(a):
@Vercin
nie tak szybko, może się okazać, że będziesz failował w gw2, tam nie będzie omena, grida, recounta, dbm i reszty gówna dla ćwierćinteligentów


W WoWie walki zawsze byly robione z zalozeniem ze rajdy beda korzystac z tych modow. Ich uzycie jest po prostu czescia gry i trudnosc/zlozonosc walk jest do tego dopasowana. A ze w GW2 grac bedzie tak samo uzdolniona "cwiercinteligentna" :roll: publicznosc jak w Warcrafta to walki musza byc odpowiednio prostsze by pokonac je mogla bez modow.

Co do instancjonowania niektorych czesci swiata to osobiscie nie mam nic przeciwko.

Tor-Bled-Nam napisał(a):
W ktorym aspekcie? Na razie jedyny interesujacy element GW2 wynikajacy z zapowiedzi to combat. Reszte mozna opisac kombinacja slow: bylo, nuda, nic ciekawego, nedza. Chyba, ze rozpatrujemy to jako darmowke. Wtedy mozna zmienic punkt widzenia.


Grafika. Wizualnie gra jest po prostu sliczna. Walka na razie zapowiada sie dosc dobrze. Licze na dobra fabule i niezle WvW. Wieksze eventy na pewno beda robic wrazenie tyle ze bardziej na zasadzie widowiskowosci a nie trudnych wyzwan.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:53 
Cytuj  
Grafika to w mmorpg aspekt, ktory sie rozwaza na samym koncu. Gier ladnych w momencie premiery widzialem juz wiele, takze GW2 nie wyroznia sie specjalnie. Co do eventow dla wszystkich to przypomne te z WHO chocby. Jesli kazdy moze dolaczyc to w konsekwencji bicie bosa sprowadza sie do tank&spank. Jestem tu sceptyczny na te chwile, ale a noz moze tworcom GW uda sie cos ciekawego. Sympatycznie calkiem wyszly niektore eventy cykliczne w wow chocby, chociaz to troche co innego.


_________________
Χ Ξ Σ

****
Avatar użytkownika

Posty: 1463
Dołączył(a): 29.10.2009
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 14:34 
Cytuj  
Gaming Outside the Game: Rick Ellis Talks The Guild Wars 2 Extended Experience

http://www.arena.net/blog/gaming-outsid ... #more-3190

****
Avatar użytkownika

Posty: 1020
Dołączył(a): 23.01.2003
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 14:41 
Cytuj  
Niah napisał(a):
@Vercin
nie tak szybko, może się okazać, że będziesz failował w gw2, tam nie będzie omena, grida, recounta, dbm i reszty gówna dla ćwierćinteligentów


Alez nerdrage, do grania potrzebna jest tylko chec zabawy, a nie znajomosc gry od podstaw - to w koncu zabawa a nie egzamin dojrzalosci. Nie spinaj tak posladow bo z Vercinem zawsze bym pogral i wszedzie.


_________________
Sathorn#2230

***
Avatar użytkownika

Posty: 949
Dołączył(a): 15.08.2010
Offline
PostNapisane: 21 wrz 2010, 15:27 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Grafika to w mmorpg aspekt, ktory sie rozwaza na samym koncu. Gier ladnych w momencie premiery widzialem juz wiele, takze GW2 nie wyroznia sie specjalnie.


Ja bym powiedzial ze wrecz przeciwnie. Grafika to jest aspekt ktory rozwaza sie na samym poczatku... bo jest to pierwsza rzecz ktora zwykle rzuca sie w oczy - wystarczy poczytac reakcje ludzi po Manifescie i ochy/achy nad Shattererem. W GW2 sporo jest takich wizualnych atrakcji. Zgadzam sie ze grafika/animacje nijak nie definiuja jakosci MMO ale sa to rzeczy ktore przyciagaja uwage do gry a i pozniej przez dlugi czas moga granie uprzyjemniac/uprzykrzac.


Cytuj:
Co do eventow dla wszystkich to przypomne te z WHO chocby. Jesli kazdy moze dolaczyc to w konsekwencji bicie bosa sprowadza sie do tank&spank.


Tu sporo bedzie zalezec od tego czy tworcy dotrzymaja obietnic i czy eventy beda rzeczywiscie dlugotrwalymi lancuchami wydarzen rozchodzacymi sie echem po calych strefach. W tym bym sie raczej dopatrywal atrakcyjnosci eventow anizeli w ich zlozonosci jako walk rajdowych (szkoda). Walki beda chyba bardziej przypominac to co znamy z konsol: boss = wielkie bydle wokol ktorego trzeba biegac i skakac ciskajac atakami oraz pomyslowo korzystac z porozrzucanych tu i owdzie przez devow broni srodowiskowych (enviromental weapons).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 07:00 
Cytuj  
@up
Zgadzam się ze zdaniem dotyczącym grafiki - to jest to pierwsze wrażenie, które wszyscy wiemy jak jest istotne. Coś może nas od razu zrazić do siebie lub odwrotnie - sprawić, że się tym zafascynujemy. Oczywiście, w skali całego projektu nie jest to już priorytetowe gdyż jak dobrze wiemy było sporo ładnych, kolorowych gniotów, które poza oprawą graficzną nie niosły ze sobą nic więcej.

Cytuj:
W tym bym sie raczej dopatrywal atrakcyjnosci eventow anizeli w ich zlozonosci jako walk rajdowych (szkoda).

Właśnie ta niepowtarzalność eventów oraz uczucie faktycznego wpływu na otaczający świat będzie mieć decydującą rolę w odbiorze tej gry i stanowić o jej wartości.
Co do walk rajdowych to wręcz się cieszę, że ich tu nie będzie - to inny typ gry (nareszcie!). Tu leżeć będzie właśnie druga największa zaleta tej gry - będzie można do niej wpaść kiedy się będzie chciało (i mogło) i pograć tak długo jak się będzie chciało (nareszcie x2!). Do dyspozycji gracza będzie w końcu cały kontent, a nie tylko ten który nie wymaga zbierania się w potężne grupy i umawiania/planowania.

Sednem do zrozumienia potencjalnych wartości GW2 jest odejście od schematu prezentowanego do tej pory w MMO - to produkt przeznaczony dla innej grupy odbiorców - ludzi o mniejszej ilości czasu wolnego oraz o bardziej zmiennym trybie życia (niech i oni coś w końcu mają).


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 08:35 
Cytuj  
Jesli chce sie utrzymac ludzi przy grze to grafika ma najmniejsze znaczenie. Jesli ktos tego jeszcze nie zauwazyl to gra w mmorpg od wczoraj. Pierwsze wrazenie liczy sie conajwyzej do kupna pudla. Biorac pod uwage, ze GW2 jest za darmo to podejrzewam, ze to jedyny cel producenta.


_________________
Χ Ξ Σ

***

Posty: 757
Dołączył(a): 19.12.2008
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 09:15 
Cytuj  
Daj se spokoj Tor. Ja tez najpierw patrze na grafe, jak ta obsysa, to giera moze miec najlepszy sytem ever, dla mnie to crap. Wiec mow za siebie, bo jak widac wielu ludzi mysli inaczej niz ty.
A w GW2 jak na razie drazni mnie tylko ta rasa kurdupli i rozdzielenie pvp od pve (jezeli dobrze zrozumialem informacje).


_________________
Quake Live - best pure skill PvP MMO;)
"Some people say I'm a pussy. I say, you are what you eat. "
"Scissors should be nerfed, but Rock is ok." - Paper

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 09:32 
Cytuj  
Nie zrozumiales. To nie jest moje zdanie. Taka konkluzja wynika z ostanich paru lat jesli chodzi o mmo. Z tym, ze to byly tytuly z abonamentem.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 09:36 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Jesli chce sie utrzymac ludzi przy grze to grafika ma najmniejsze znaczenie. Jesli ktos tego jeszcze nie zauwazyl to gra w mmorpg od wczoraj. Pierwsze wrazenie liczy sie conajwyzej do kupna pudla. Biorac pod uwage, ze GW2 jest za darmo to podejrzewam, ze to jedyny cel producenta.

Moge sie z toba zalozyc ze sie mylisz w kazdym wzgledzie co do GW2 ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 09:45 
Cytuj  
Nie zgarna kasy i nie wypna dupy na graczy? No dobrze by bylo, ale cos nie wierze. Pewnie z rozwojem pojda w duze platne dodatki. W koncu zarabiaja tylko na pudelkach.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 10:08 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Nie zgarna kasy i nie wypna dupy na graczy? No dobrze by bylo, ale cos nie wierze. Pewnie z rozwojem pojda w duze platne dodatki. W koncu zarabiaja tylko na pudelkach.

No to dokladnie tak jak w jedynce ? Geez grales kiedy w GW dluzej niz 1 dzien ? :<


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 10:17 
Cytuj  
Nie, strasznie chujowe bylo. Za darmo mozna bylo dostac pseudo mmorpg z dodatkiem po 1.5 roku. Dlatego przewiduje tu powtorke z historii.


_________________
Χ Ξ Σ

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 10:23 
Cytuj  
Ja naprawdę nie wiem o co niektórym chodzi z niskim poziomem bossów eventowych, wystarczyło pograć w STO i spróbować zabić Crystaline Entity czyli taki boss eventowy, co z tego że każdy mógł wejść i dołączyć, bez znajomości taktyki i współpracy był cholernie ciężki/niemożliwy do zabicia.

W GW2 pewnie rozwiążą to w podobny sposób, nie rozumiem też narzekań co poniektórych wow-owców którzy narzekają że jakie eventy miałyby ograniczenia ilościowe graczy.


@Tor ale jest wielu graczy którym jedynka odpowiadała, skoro Anet wystarczyło to playerbase a tu prawdopodobnie będzie większe to o co kaman?

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 10:28 
Cytuj  
Glownie o pytanie czy bez abonamentu mozna zrobic dobra, sukcesywnie rozwijana gre mmorpg.


_________________
Χ Ξ Σ

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 11:05 
Cytuj  
Jeśli ktokolwiek uważa, że w GW ANet wypinał sie na graczy lub nie rozwijał gry, powinien zostawić te uwagi dla siebie i nie ośmieszać się publicznie.

Płatne 'dodatki' były naprawdę duże. Pomiędzy nimi były mniejsze, darmowe (jak np. dodanie Sorrows Furnace), plus standardowe cotygodniowe patche + zwykle jeden poważny balans skilli raz w miesiącu. Ponadto regularne cotygodniowe eventy, wszystkie święta, gierki itd.
Tych rzeczy nie było na starcie, dodano je już pózniej i są dostępne dla każdego, nawet, jeśli ma zakupioną jedynie jedną część gry.

Ponadto, choć GW nie jest już rozwijane, ANet nadal utrzymuje osobną ekipę odpowiedzialną za tzw. Guild Wars Beyond.
http://wiki.guildwars.com/wiki/Guild_Wars_Beyond

Choć może nie jest tego dużo, to jednak grając cały czas ma się poczucie, że o tę grę ktoś dba.
A jeśli mam porównywać swoje doświadczenia z innych gier, to ANet jest najbardziej przyjaznym graczom developerem, z jakim się zetknęłam i wydają się być najbardziej fair.

To, czy faktycznie uda im się zrobić grę MMO bez abonamentu, okaże się w przyszłości. Chciałabym zauważyć jedną rzecz: wbrew pozorom to właśnie w modelu bez abonamentu developer musi bardziej się postarać o poziom i rozwój swojego produktu, żeby ciągle sprzedawać nowe pudełka.
W tym modelu nie da się sprzedać ludziom gówna, a potem zwodzić ich przez pół roku, że już za miesiąc będzie mega update, jeśli tylko opłacisz abonament. Jeśli GW2 failnie, to bardziej nie przez model sprzedaży, a dlatego, że zwyczajnie nie przypadnie ludziom do gustu.

Czasami mam wrażenie, że model sprzedaży oparty na subskrypcji jest broniony głównie przez tych, którzy po przejściu wieloletniego prania mózgu i płacenia abonamentu boją się, że wraz z premierą MMO klasy AAA w modelu btp, będzie ich tak bardzo bolała dupa, że przez cały miesiąc nie będą mogli wysiedzieć na rajdzie.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 949
Dołączył(a): 15.08.2010
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 11:08 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Nie zrozumiales. To nie jest moje zdanie. Taka konkluzja wynika z ostanich paru lat jesli chodzi o mmo. Z tym, ze to byly tytuly z abonamentem.


Z gory przepraszam za truizm ale: dobra gra z widowiskowa oprawa graficzna przyciagnie i utrzyma wieksza ilosc graczy niz dobra gra z mierna oprawa graficzna. Tak wiec grafika i animacje maja znaczenie (choc g...nej gry nie uratuja).

A czy gra bedzie dobra - grywalna, zbalansowana, z duza iloscia contentu to oddzielna kwestia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 wrz 2010, 11:33 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):
Chciałabym zauważyć jedną rzecz: wbrew pozorom to właśnie w modelu bez abonamentu developer musi bardziej się postarać o poziom i rozwój swojego produktu, żeby ciągle sprzedawać nowe pudełka.
W tym modelu nie da się sprzedać ludziom gówna, a potem zwodzić ich przez pół roku, że już za miesiąc będzie mega update, jeśli tylko opłacisz abonament. Jeśli GW2 failnie, to bardziej nie przez model sprzedaży, a dlatego, że zwyczajnie nie przypadnie ludziom do gustu.

Gdy istnieje abonament i on ma byc zordlem dochodu, naturalnym jest rozwijanie produktu zeby zatrzymac graczy. W przypadku braku abonamentu dziala model sprzedazy znany z normalnych gier, filmow czyli pierwsze tygodnie decyduja o wyniku finansowym. Rzeczywiscie produkt free musi byc bardziej dopracowany, ale nie sadze zeby roznice z tego powodu byly znaczace. Porazka ostanich kilku platnych mmo wynika przede wszystkim ze zlego zrozumienia oczekiwan graczy, niskiej jakosci wypuszczonego produktu i zupelnego braku koncepcji na rozwoj.

Co do bolacej dupy i prania mozgu przy placeniu abonamentu to mam wrazenie jakbym czytal wypowiedz dziecka ktore ma 50PLN kieszonkowego. Dla sporej czesci ludzi w naszym kraju ubytek takiej kwoty jest niezauwazalny w portfelu, wiec nie sadz po sobie. O zachodzie nie bede wspominal bo te 15$ to smieszne pieniadze. Jesli za abonament mam zagwarantowana dobra jakosc uslugi, to chetnie zaplace.


_________________
Χ Ξ Σ

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 484  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.