mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 484  Następna strona
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 18:02 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):

Z jednej strony chcecie dostać jakieś MMO, które byłoby 'nowe', a równocześnie chcielibyście dostawać same odgrzewane kotlety. Narzekacie na questy 'przynieś 5 skórek chomika', a nie widzicie, że niektóre ukochane przez Was schematy bardzo utrudniają zaprojektowanie czegokolwiek innego, co przy okazji nie byłoby tak skomplikowane, żeby zarżnąć grę.

Nie twierdzę, że ewolucja contentu nie jest możliwa bez zachowania open PvP. Uważam jedynie, że ArenaNet naprawdę stara się do tej ewolucji doprowadzić i decyzje, które podejmują, wydają się mieć bardzo solidne podstawy.
ooo, ciesze się, że ktoś w końcu podchodzi do tematu tworzenia gry również od strony twórców a nie tylko gracza.
Wiekszość osób nie wie na ile kompromisów trzeba iść podczas projektowania gry, tak żeby inne elementy gry pasowały do siebie i nie zjebał się balans.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 18:05 
Cytuj  
qra mnie nie interesuje na ile kompromisow devsi musza isc.
przygotowuja projekt - zarys, pomysly. potem szlifuja i przedstawiaja MI - potencjalnemu klientowi.
jesli mi to odpowiada to kupuje ich produkt.
problem pojawia sie w momencie, kiedy naobiecuja na wyrost a potem klient zaczyna wymagac od nich aby sie wywiazali z obietnic.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 18:36 
Cytuj  
Mi sie nie podoba takie rozwiazanie, zadne battlegrundy, instance pvps czy jacys zmixowani ludzie na pojedynczej mapce, nie zastapi to dla mnie open world pvp. Jesli ma byc tylko takie cos to sorry ale chyba wole Battlefielda w ktorym pewnie beda wieksze mapy, bo to sie robi wtedy wlasnie cos tego typu, a nie mmo.

a to jak sobie poradza tworcy mam w dupie, podoba mi sie kupuje, nie podoba to nie kupie i nie bedzie mi żal tworcow gry. Nie rozumiem kuzwa co za problem pozwolic sie graczom ponapierdalac w poszczegolnych zonach, tylko na jakims osobnym serwerku.


_________________
.

***

Posty: 757
Dołączył(a): 19.12.2008
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 18:53 
Cytuj  
W zabijaniu ludkow AFK nie chodzi o satysfakcje. Chodzi przede wszystkim o to, ze na serwie pvp (dla mnie) musi byc napiecie, a nie podejscie carebear. AFK nie zabijaj, jak walczy koles z mobem to nie zabijaj... A ja to wlasnie lubie, wjezdzam w moba, ale oczy dookola glowy, bo moze byc, ze jakis koles wjedzie we mnie. Pewnie, ze czesto sie zdarza, ze jak ktos mnie zaatakuje w takiej sytuacji to zaliczam zgon. Ale czasami tez udawalo mi sie wygrac i byla satysfakcja. Poza tym takie zagrania czesto prowadzily do fajnych zadym. Obie strony wolaly pomoc, ludzie sie zjezdzali i byla naparzanka.
Jak komus to nie odpowiada, to serwery pve czekaja.
Zreszta jak patrze jak czasami ludzie zostawiaja postacie to smiech na sali. Chce ci sie kupe? To sie wyloguj, albo sie chociaz gdzies schowaj. A nie, stanie taki na srodku drogi i sie dziwi potem, ze jak wroci to jest martwy. A juz kompletnie nie kumam tego w takim Wow, gdzie sa latajace mounty, mozna na niego wejsc, podleciec kawalek i miec wyjebane.


_________________
Quake Live - best pure skill PvP MMO;)
"Some people say I'm a pussy. I say, you are what you eat. "
"Scissors should be nerfed, but Rock is ok." - Paper

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 20:25 
Cytuj  
O ile zgadzam się, że open pvp to podstawa w MMO, tak szukanie tego w Guild Wars, które słynie z arenek to jakaś pomyłka. Oczywiście twórcy mogliby to zaimplementować, ale ostatnie kilkanaście lat obserwowania rynku MMO pokazuje, że wszystkiego mieć nie można i wymagać cudów też nie można. Guild Wars jako gra w pełni zinstancjowana, nastawiona na takie PvP była świetna. Nie zgodzę się też, że takie arenki wymagają tylko szybkiego klikania, bo to nie prawda, przynajmniej w Guild Wars (nie znam się na WoW i grach tego typu) gdzie buildy (klasy postaci + skille) i taktyka na GvG były podstawą jakiejś walki, plus gra takim Mesmerem wymagała timingu i dobrego ogarnięcia postaci.

Open PvP - jak najbardziej tak, z jakimś lootem
Open PvP na siłę w GW2 - lepiej nie.

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 21:38 
Cytuj  
Przypominam że w WvW będzie można z powodzeniem expić i planują keep system, tak więc IMO jeśli ktoś chce open PvP może siedzieć cały czas w the mists i tam expić (pewnie na ludziach ale to wciąż exp). Z tego co do tej pory napisali na wiki, w niusach itp itd można wywnioskować że the mists będą wielkim zonem pvp w którym będą mogły funkcjonować i małe grupki graczy i wielkie zergi, czyli jak się komu podoba, co rusz ze swoimi kilkoma kumplami można spotykać encountery z grupami o podobnej wielkości. Jak ktoś lubi gankować low lvle na cmentarzu to ma problem, bo tam każdy będzie równy i będzie miał jednakowe szanse.

Tak więc nie wiem po co te narzekania, każdy będzie miał coś dla siebie, jak ktoś lubi pvp może expić na pvp, jak ktoś lubi pve ma eventy które w teorii mają nigdy się nie nudzić, jak ktoś chce pograć w GvG i poczuć się jak na WCG to dla niego będzie stable leveling curve który pozwoli szybko nabić ten 80 lvl i zabrać się za poważniejsze rzeczy. Dla każdego coś miłego.


_________________
Free your brain of your mind

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 21:49 
Cytuj  
W GW2 ma być 80 leveli? Bo mi gdzies umknęło to info.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 21:51 
Cytuj  
Bloodleaf napisał(a):
W GW2 ma być 80 leveli? Bo mi gdzies umknęło to info.


tak, ale pewnie zwiększą jeszcze później max lvl, tyle że wątpię że będzie to np co roku z jakimś dodatkiem, bo widać że Aneta chce jak najbardziej odizolować się od mechanizmów WoWa :)


_________________
Free your brain of your mind

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 22:11 
Cytuj  
Kuźwa nie uwielbiam GW ale nie wiem czy dam radę przebrnąć przez 80 leveli...


_________________
Mam leniwe szare komórki.

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 22:17 
Cytuj  
Obrazek

może to zmniejszy trochę twoje obawy


_________________
Free your brain of your mind

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 22:19 
Cytuj  
No chyba że tak.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 2 lut 2011, 23:41 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
no a nie spotkalas osob, ktore chwalily sie tym, ze udalo im sie zabic kogos pare leveli wyzej (nie kogos kto sra, spi, czy biegnie w scianie zeby go nie wywalilo z serwera - tylko aktywnego gracza) ?
nie bierzesz tez pod uwage np. faktu, ze jest to zajebista radocha w 5 osob pizgac grupy po 10 kolesi, ktorzy tez przewyzszaja cie levelem?
ewentualnie potrafic sie zebrac w raid zeby odeprzec przewazajace sily wroga z twojej zony/wioski.

Nigdzie nie napisałam, że uważam, że PvP powinno być jedynie instancjonowane. Doskonale rozumiem urok momentów, które opisujesz. Sama lubię ze znajomymi wspominać takie sytuacje. Chodzi mi jedynie o to, że nie oczekuję od gry skrajnej realizacji otwartego PvP. Mi osobiście wystarczyłyby konkretne zony, lub taka namiastka jak RvR w WAR.
Tam możesz rozwalić 10 kolesi w 5 osób, możesz też zabić kogoś mając mobka na plecach - proszę bardzo.

Jestem przekonana, że dobry deweloper powinien tak projektować grę, by zaoferować maksymalnie zdywersyfikowane formy rozrywki. Dlatego też brak open PvP ma logiczne uzasadnienie i nie koniecznie jest ono związane z nieudolnością lub brakiem wyobraźni twórców.

Mendol napisał(a):
mam wrazenie, ze troche masz klapki na oczy jesli o to chodzi, badz tez opierasz sie tylko na wiedzy teoretycznej i przechwalkach kolegow.
instancjonowane pvp na zasadzie arenek opiera sie tylko o to jak ktos szybko klika, ewentualnie jakie ma itemki (to oczywiscie moje zdanie).
w opvp/rvr masz zdecydowanie WIECEJ czynnikow wplywajacych na rozgrywke, niz w tym samym pokoiku gdzie optymalny do zwyciestwa jest sklad x,y,z.

Mógłbyś mi zarzucać posiadanie klapek na oczach, gdybym pisała używając Twojej retoryki: Twoje be, a moje cacy. Ale ja naprawdę staram się podchodzić do tematu racjonalnie, wymieniając wszystkie za i przeciw. Nigdzie nie napisałam, że open PvP jest z gruntu złe i bez sensu. Napisałam jedynie, że mechanizm ten musimy zawsze przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza, i nie każdemu to musi pasować. To Ty starasz się wmówić innym, że open PvP nie ma wad, a inne rodzaje PvP nie mają zalet.

Czy w oPvP mamy więcej czynników wpływających na rozrywkę? Tak. Ale czy faktycznie przekłada się to na jej jakość? Moim zdaniem nie.
To, co uważasz za siłę oPvP - czyli brak możliwości przewidzenia danego scenariusza zdarzeń - jest też jego największą słabością. Jeśli zaczniemy rozpatrywać szansę na zaistnienie danego zdarzenia, okaże się, że wcale nie jest tak różowo. Mi na przykład największą frajdę sprawiają potyczki z wrogiem o podobnej sile, ponadto cieszy mnie, jeśli w walkę zaangażowanych jest co najmniej parę osób, tak, by mieć do czynienia nie tylko z rywalizacją, lecz również ze współpracą z innym graczem (wiadomo - bardziej rozbudowana sieć zależności, więcej pola walki do obserwowania, itd).
Jeśli do tego jeszcze dodam, że nie bardzo mnie cieszy samotne zabicie dwóch graczy, którzy zdecydowanie za bardzo lamili, bym mogła sobie wmówić, że zwycięstwo było moją zasługą, ORAZ nie daje mi satysfakcji pokonanie klasy, nad którą moja ma dużą przewagę, wyłania się obrazek tragiczny. Okazuje się, że:
- grając sama, będę co prawda spotykać innych graczy i bić się 1vs1, ale, bądźmy szczerzy, nie tego na dłuższą metę oczekuję od MMO (jest rywalizacja, nie ma współpracy)
- mogę wziąć kolegę lub dwóch pod pachę, ale równocześnie spada moja szansa na spotkanie drugiej takiej paczki.
- a nawet, jak ich spotkam, to może się okazać, że to jakieś ćwoki, które padną zanim się zorientują co się stało,
- i to wszystko w założeniu, że gra jest doskonale zbalansowana.

I tutaj tkwi sedno problemu. Ja doskonale rozumiem, że open PvP oferuje wspaniałe SZANSE na ciekawą rozgrywkę. Zwracam jedynie uwagę na to, że szanse to jedno, a rzeczywistość - to drugie. A jeśli mam - dajmy na to - półtorej czy dwie godziny dziennie na grę, to może się okazać, że pierwszą epicką walkę odbędę po miesiącu.

Instancjonowane PvP jest po prostu odpowiedzią na potrzeby graczy. I nie sprowadza się jedynie do szybkiego klikania w klawisze.

Mendol napisał(a):
w rift mamy pvp i mamy eventy. i to juz dziala. takze gw2 chwile sie spoznilo ze swoim pomyslem.

Ja sobie zostawię na później ocenę tych dwóch systemów i ich porównanie.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 lut 2011, 00:09 
Cytuj  
nigdzie nie napisalem 'twoje be, moje cacy'.
nic tez nikomu nie wmawiam, bo zakladam, ze ludzie czytajacy to forum nauczyli sie juz, ze kazdy wypowiada sie o swoim guscie i podejscie do tematu.
ty wymienilas swoje zastrzezenia co do opvp, z ktorymi sie zgadzam.
natomiast ja wymienilem zalety, o ktorych nie wspomnialas.
za to probujesz przekonac mnie/reszte, ze areny sa super - tez tylko na przykladzie samych pozytywow.
nie bardzo jest to 'racjonalne' podejscie do tematu jak dla mnie.

instancjonowane pvp odpowiedzia na potrzeby graczy? byc moze.
ale mysle, ze wynikalo to troche z czegos innego, szczegolnie w przypadku gw i tego jak byla rozwiazana sprawa zon i ilosci osob przebywajacych jednoczesnie w jednej.

i niestety 'szanse to jedno, a rzeczywistosc to drugie' pokazuje, ze arenki sa wlasnie dla graczy, ktorym brak jakiegos pomyslu na sama gre i oczekuja, ze bedzie ich ona prowadzic za reke. zamiast samemu wziac sie do roboty (patrz sobotnia akcja 6 osob w rifcie) lepiej kliknac 'join' i poczekac. a potem radosnie biegac sobie po instancji.
dlatego umieraja gry w stylu warhammera, dfo. devsi daja nam narzedzia - tylko niewiele osob potrafi/chce z nich korzystac.
co widac niestety po twoim podejsciu - a tlumaczyc mozesz to juz dowolnie. ale oczywiscie rozumiem twoje podejscie do pvp i to jak chcesz zeby wygladalo. ale czy faktycznie nie lepiej pograc wtedy w battlefielda?

i juz zupelnie nie rozumiem argumentu 'grajac sama'. naprawde pogranie z kims 'ogarnietym' nie jest wielkim problemem. trzeba tylko CHCIEC.
a nie czekac, az najlepiej devsi, dadza ci button 'join' potem ankiete do wypelnienia zeby optymalnie dobrac ci sklad do grupy, zebys byla zadowolona, a potem uruchomic pokoik.

i na koniec wyjasnie jeszcze raz. gralem w gw1, sprobowalem - nie podoba mi sie to rozwiazanie. to co widzialem, pogralem pozwolilo mi wyrobic sobie opinie na ten temat.
jesli w gw2 beda otwarte zony, bedzie mozna sobie radosnie skakac po trawce i zabijac questujace osoby - to pewnie sprobuje.
bo zamiast rozkladac gre na czynniki pierwsze - wole wziac znajomych i miec fun z gry.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 3 lut 2011, 00:33 
Cytuj  
no to ja Ci moge już powiedzieć, że na 95% nie spróbujesz


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 3 lut 2011, 08:33 
Cytuj  
Różne informacje o walce w "GW2":
http://www.arena.net/blog/jon-peters-talks-combat

Nowe demo na PAX:
http://www.arena.net/blog/unleashed-at- ... h-new-demo

Dłuższa rozmowa z twórcami:
http://www.guildwars2guru.com/forum/irc ... 12616.html

Krótki wywiad na temat gry:
http://www.gamespot.com/special_feature ... ot;thumb;1

Wywiady na temat ostatnio ujawnionej klasy:
http://massively.joystiq.com/2011/01/31 ... ivelys-in/
http://www.tentonhammer.com/gw2/feature ... -interview
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game ... tml/page/1

Coś dla lubiących rysować:
http://www.arena.net/blog/join-the-club ... h-club-app


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

***
Avatar użytkownika

Posty: 949
Dołączył(a): 15.08.2010
Offline
PostNapisane: 5 lut 2011, 22:13 
Cytuj  
wodny napisał(a):


Miejmy nadzieje ze beda miec cos ciekawego do pokazania.

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 7 lut 2011, 23:46 
Cytuj  
Tydzień z rasą ludzi:
http://www.arena.net/blog/oh-the-humani ... eek-begins :D


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 11 lut 2011, 09:15 
Cytuj  
Nowy trailer do GW2

http://www.youtube.com/watch?v=uNuS3igfc4o&hd=1


_________________



***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2011, 12:45 
Cytuj  
Huragan napisał(a):


I to się proszę państwa nazywa styl artystyczny. Coś pięknego, samo zwiedzanie będzie frajdą.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2011, 14:32 
Cytuj  
W tym roku będzie co najmniej zamknięta beta. :-)


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 484  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.