mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2392
Dołączył(a): 17.07.2004
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 14:43 
Cytuj  
Sorry juz myslalem ze o tym calym MMOFPS gadacie...


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 14:56 
Cytuj  
Nie. I to nie bedzie MMOFPS (o ile znowu czegos nie popierdolilem;))

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 15:14 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
Nie. I to nie bedzie MMOFPS (o ile znowu czegos nie popierdolilem;))

Racja. To będzie MMOTPS.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 15:28 
Cytuj  
a po cholerę miał słyszeć o tym crapie?


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 15:39 
Cytuj  
Niah napisał(a):
a po cholerę miał słyszeć o tym crapie?

Bo jak każdy crap głośno szczekał przed wyjściem.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 15:47 
Cytuj  
Dla mnie problemem jest to ,że zmiany w większości mmo powodują, że robi się z nich imho inny całkiem rodzaj gry.
Coś jak crpg i h&s albo strategia turowa i rts. Niby podobne ale jednak całkiem co innego.

Przykładowo Lotro. Gra nastawiona prawie całkiem na pve. Ze standardem tank, dps , heal i instancjami. Zacząłem grać trochę ponad rok temu.
Denerwowało mnie ograniczenie świata , wszędzie góry , kończąca się z dupy ścieżka, sporo instancji , czysty theme park. No ale z wielu względów grało się dobrze. Mało było powodów aby wychodzić z miasta w end game ,ale trochę jeszcze było, choćby żeby pojechać do dungeona. No i regiony z wyjątkiem tych na najwyższe lvl były bardzo ładnie dopracowane sprawiające wrażenie "żyjącego świata".
Gra jednak b.szybko zaczeła się zmieniać.
Ilość instancjonowanych dungeonów szla w górę drastycznie, starsze rejony przechodziły lifting zmieniający grupowe questy na solo, albo bardziej kompeksowe revampy, które robiły rejony super solo friendly.

Itemizacja poszła w kierunku grindu różnych marków, medalionów i innych tego typu.
Potem wprowadzono , panel do wchodzenia do instancji z każdego miejsca na mapie - także nie trzeba było już nigdzie jechać.

Ktoś powie oszczędnośc czasu. Jasne tyle , że grind się masakruycznie zwiększył, co z tego ,że wejście do insty trwało 3 s jak trzeba było ją grindzić do pożygania. Co suma sumarum zajmowało dużo więcej czasu.

Nowy region wprowadzony z przejściem na f2p był totalnie dla solo gry i grindzenia różnych rzeczy na barter.
Questy fabularne co wyróżniało kiedyś lotro zostały zrobione tak, że robiąc je solo dostawało się takiego buffa, że ma się god-mode , w zasadzie ubiłem kilka bossów tam na autoataku.


W skrócie gra stała się multi a nie mmo. Zdałem sobie sprawe, że nie potrzebne mi mounty (których miałem na mainie całą masę) bo i tak przecież nikt ich nie widzi , bo już z graczami w end game poza miastem i instancjami się nie widziałem.
Craft też okazał się zbędny bo dużo szybciej można było zarobić gold grindząć przedmioty na barter w instancji i opychając na ah niż z craftu.
Levelując alta można było spokojnie solo zrobić wszystko, zresztą ludzie byli w miastach a poza każdy biegł solojąc szybko questy na xp.
Zresztą byli tacy co w ogóle questów nie robili , bo jest rodzaj instancji dający sporo xp.

Zacząłem się zastanawiać - w co ja gram? Wyszło na to, że graficzny czat z którego jednym przyciskiem mogę sobie iść zrobić "misję" w instancji ,która za każdym razem wygląda tak samo.

Pierdolnąłem tym i jestem w trakcie finalizacji sprzedaży konta.


Dobra po przydługim wstępie. O co kaman?

Prawie wszystkie mmo wyglądają tak jak to wyżej teraz opisałem.
a)Housing nie instnieje albo jest instancjowany - czyli tak jakby nie instniał , bo nikt oprócz gracza go nie widzi chyba ,że specjalnie kogoś namówisz żeby przyszedł zobaczyć. Nikt go przypadkowo nie zobaczy nie mówiąc już o innych funkcjach które móglby pełnic. (handlarze obok domów w UO, handel domami, używane do craftu, tworzenia community wokół wiosek , ew. zdobywanie siedzib gildii ,etc itp)

b) crafting - w prawie każdym mmo , albo zupełnie się nie liczy albo tylko do robienia różnych potów i innych consumeables.

c) coraz gorzej imho zrobione rejony poza miastami. Dobrze zrobione są miasta i instancje, a wszystko poza na odpierdol coraz bardziej, zresztą nie dziwne skoro nie pełnią żadnej funkcji poza levelowaniem postaci i dla mniejszośc graczy do okzajonalego zbierania składników do craftu.

d) cały świat poograniczany mniej lub bardziej widzialnymi granicami, brak konsekwencji złych wyborów, wszechobecna filozofia "łatwiej i bezpieczniej".

e) NUDA i powtarzalność. Im dłużej gra istnieje tym prawie zawsze grind się zwiększa.

Efektem tego jest to, że gry: 1.przeżywają oblężenie na starcie, gracze po jakimś czasie uzmysławiają sobie, że to kolejna gra która wygląda dokładnie tak samo. 2. szybki odpływ dużej ilości graczy i pustki na serwerach 3. większa solofikacja i różnego typu dungeon findery jako odpowiedź na mniejszą liczbę graczy 4. mniej kasy na rozwijanie gry, nacisk na instancje i grind bo taniej i pozwala graczy utrzymać


Gier podobnych jedna do drugiej jak krople wody jest coraz więcej, a ludzie grają coraz krócej w każdą kolejną , czasem ew. powracając do poprzedniej na miesiąc czy trzy. Efektem tego brak kasy na develop i coraz więcej gier jako f2p aby przyciągnać brakiem abonamentu i wyciągnąc jak najwięcej kasy na mikrotranzakcjach zanim gracz sobie pójdzie.

Imo droga do nikąd.

Jak mmorpg dalej będą robione na jedno kopyto jako klony wowa , to racje bytu będą miały tylko :
I. Największe produkcje , podpartę ogromną kasą na marketing i najlepiej znanym settingiem. (WoW, Swtor + największe azjatyckie produkcje ) lub/i mających majętnych inwestorów jak Rift.
II. F2P mmorpg
III. okazyjnie indie produkcje , w które gra mała grupka zapaleńców



----------------



Co do persisten , seemless world , isntancji ,etc

Widzę na forach ludzi chcących gry bez instancji i bełkoczących coś o tysiącach ludzi w jedym miejscu.
Nie powiem nęcące, ale nierealne póki co.

Dla mnie instancje mogą sobie być ,ale aby to była CZĘŚĆ gry , a nie miejsce gdzie spędza się 2/3 czasu. (a pozostałe 1/3 w mieście czekając na instancje).
Żeby oprócz instancji był dobrze przemyślany i ciekway craft, żeby housing był w persistent world a nie w instancjach (lub nie istaniejący w ogóle).
Żeby nie było dołączanie do instancji przez panel czy dungeon finder ,a żeby to zrekompensować mneijszy grind.
Żeby na PVP SERWERACH choć na jakiejś części mapy (czy to będzie 30% czy 50 czy 70% mapy jest wtórne) było open pvp z jakąś formą penality za śmierć już nie mówie full loot ,ale choćby przejęcie jakiegoś nawet neiweielkiego % golda , utrata xp czy losowego przedmiotu(ów).

Żeby serwer ze swojej strony wytrzymał kilkudziesięciu czy stukilkudziesięciu ludzi w jednym miejscu bez zadyszki, bez urojeń typu kilkuset czy kilatysięcy (wtf?).

Żeby kurwa ktoś w końcu zrobił grę, która nie będzie zabugowana na starcie, i żeby nie była jebanym klonem wow i oferowała KILKA sensownych aktywności w end game, a nie tylko instancje (wow, rift) albo tylko pvp (DFO).
No i żeby łatali bugi i exploity i banowali cheaterów i gold farmerów ,a że się da to choćby wystarczy na Lotro spojrzeć gdzie naprawdę tego prawie nie ma.

No skończyłem ,trochę się za bardzo rozpisałem. Gratulacje jak dotarłeś tu i ci się czytać chciało.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 16:12 
Cytuj  
sula napisał(a):
(...) No skończyłem ,trochę się za bardzo rozpisałem. Gratulacje jak dotarłeś tu i ci się czytać chciało.


A'propos tego ostatniego akapitu to Vanguard był (jest:<) właśnie taką grą, oczywiście wszechobecne bugi i afair optymalizacja silnika skutecznie przeszkadzały tak:
- seamless świat z housingiem
- Imo najlepszy craft w MMO i można było robić "progress" dzięki niemu
- Podobnie z karcianą gierką nazywaną tam dyplomacja
- otwarte dungeony, pozniej dodali jakies raidy z instancjami, ale to juz SOE :<
- pvp server w którym loot to było 20% (mogę się mylić) golda przeciwnika (niestety w późniejszym okresie pusty)

PvP serwera już nie ma, z 14 serwerów ostały się dwa (PvE), populacja śmiesznie mała :<

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 16:18 
Cytuj  
Arturnik napisał(a):

A'propos tego ostatniego akapitu to Vanguard był (jest:<) właśnie taką grą,

Miałem subskrypcje przez 1 miesiąc tam ponad rok temu , wszystko fajnie tylko były takie pustki ,że przez kilka dni gry może 3 osoby widziałem także dałem sobie spokój.

Z tego co czytałem to bugi tą gre zabiły. Relacje które czytałem to wyglądały jakby wypuścili tą gre w alpha-stage czy tam we wczesnej becie.

Robiąc takie zagrania nie ma się co dziwić, że gra failuje i nikt w nią nie gra.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 18:34 
Cytuj  
Po premierze w grze było bardzo duzo graczy.
Vanguard umarł przez support i olewanie klienta, jeśli się nie potrafi przez ponad miesiąc zablokować npc-a, który sprzedaje item i go skupuje drożej to trzeba być debilem jak Sony.
Gra z ciekawą grafiką, wielkim otwartym światem, w miarę dobrym systemem klas i ciekawym dostosowaniem skili w pve/pvp, rewelacyjny craft, karcianka dyplomacyjna, generalnie gra miodzio, a jednak potrafili rozpierdzielić duże community i mechanike gry idąc tradycyjnie w stronę "dajmy im instancje pve by nie marudzili".


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 18:41 
Cytuj  
ta. Vanguard na papierze to była gra idealna. Nie jej wina, ze za produkcje zabrali się amatorzy ;/.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 19:35 
Cytuj  
Arturnik napisał(a):
sula napisał(a):
(...) No skończyłem ,trochę się za bardzo rozpisałem. Gratulacje jak dotarłeś tu i ci się czytać chciało.


A'propos tego ostatniego akapitu to Vanguard był (jest:<) właśnie taką grą, oczywiście wszechobecne bugi i afair optymalizacja silnika skutecznie przeszkadzały tak:
- seamless świat z housingiem
- Imo najlepszy craft w MMO i można było robić "progress" dzięki niemu
- Podobnie z karcianą gierką nazywaną tam dyplomacja
- otwarte dungeony, pozniej dodali jakies raidy z instancjami, ale to juz SOE :<
- pvp server w którym loot to było 20% (mogę się mylić) golda przeciwnika (niestety w późniejszym okresie pusty)

PvP serwera już nie ma, z 14 serwerów ostały się dwa (PvE), populacja śmiesznie mała :<

vanguarda rozpierdolil za wczesny start ;/
potem jakos rok pozniej probowali robic jakis re-start ale juz nie bylo hypu i latka failu

a odnosnie calej wypowiedzi, nikomu sie tak naprawde nie chce grac w te super rozbudowane produkcje
ja np jaralem sie na linkrealms i skonczylo sie na tym ze nie chcialo mi sie nawet poznac podstaw mechaniki gierki a co dopiero grac w to - chociaz obiecuje sobie ze jak bede mial wolne to sciagne znowu klienta
to samo z eve, zanim bym sie odnalazl w tej gierce i mial jakikolwiek fun to mysle ze minal by miesiac albo wiecej
i konczy sie na tym ze odpalam frozen synapse na 15-30 min, pykne troche w singla i cala moja stycznosc z mmo to lurkowanie na mmorpg.pl i grind postow


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 19:35 
Cytuj  
nie tylko na papierze. full pvp na serwerku, pullowanie mobow na graczy, wkurwianie innych, nie wspominajac o wspolnym kopaniu surowcow.
plus oczywiscie craft, ktory naprawde wciagal, polaczony z sensownymi craft questami, dyplomacja...
ale co bylo a nie jest, nie pisze sie w rejestr :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 20:15 
Cytuj  
ja nie wiem czemu vanguard nie jest jeszcze f2p, przeciez tam są ogromne pustki.


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 20:26 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
ja nie wiem czemu vanguard nie jest jeszcze f2p, przeciez tam są ogromne pustki.

Nie jest F2P, bo ta gra jest ciezkim failem, ze jedynce co jej pomoze to przepisanie od zera.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 20:27 
Cytuj  
nie marudz inside. nie byla failem. vg byl jednym z lepszym mmo, ktore sie ukazaly.
wystarczylo posiedziec i dac pare patchy fixujacych niedorobki.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 20:31 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
nie marudz inside. nie byla failem. vg byl jednym z lepszym mmo, ktore sie ukazaly.
wystarczylo posiedziec i dac pare patchy fixujacych niedorobki.

Nie marudze. Stwierdzam fakty.
Fajny pomysly bez odpowiedniego wykonania... to tylko fajne pomysly. Vanguarda pod wzgledem wykonania stawiam na rowni z FFXIV. Gorzej sie nie da.
Naprawde probowalem grac w tego crapa. Nawet cholera keya za 5$ kupilem!
edit:
Dla pronwania, Fallen Earth. MMO zrobione przez nikomu nieznane indie studio, dziala lepiej, niz Vanguard, który był robiony przez ludzi od EQ1. Iw Vanguarda były wpompowane naprawde grube miliony...


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 21:13 
Cytuj  
po premierze vg byl calkiem grywalny. i jakos za bardzo nikt nie narzekal na 'dzialanie' vg. przestan juz wymyslac.
swoje fakty to juz serio, mozesz tylko sobie w dupe wsadzic.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 21:15 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
po premierze vg byl calkiem grywalny. i jakos za bardzo nikt nie narzekal na 'dzialanie' vg. przestan juz wymyslac.
swoje fakty to juz serio, mozesz tylko sobie w dupe wsadzic.

Faktycznie. Gra sfailowała, bo była grywalna. :roll:


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 21:17 
Cytuj  
vanguarda średnio wspominam z powodu średniej optymizacji, ale po za tym kurwa inside :roll:


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 21:17 
Cytuj  
faktycznie. masz pojecie o tej grze takie jak ja o hannah montana.
przynajmniej o tym, co dzialo sie po premierze.

optymalizacja nie byla super zajebista.
ale nie bylo tez problemu zeby pograc.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSN [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.